Moskva - Rusko oživilo plány na spojení ostrova Sachalin na Dálném východě s pevninou. Tatarský průliv oddělující ostrov od Chabarovského kraje je na některých místech úzký jen sedm kilometrů, což od konce 19. století láká konstruktéry ke smělým projektům. Myšlenka překlenout průliv se nyní vrací v podobě železničního mostu. Podle ruských médií byl projekt zařazen do dlouhodobých plánů sahajících do roku 2025. Optimisté nevylučují, že ve srovnání s poválečnou érou se politické poměry na Dálném východě změnily natolik, že ke stavbě mostu by se mohlo připojit i Japonsko. Podle agentury RIA Novosti se náklady na stavbu sedmnáctikilometrového mostu odhadují na 400 miliard rublů (235 miliard korun). Ruské ministerstvo dopravy už vytvořilo zvláštní pracovní skupinu, která má připravit projektovou dokumentaci. Železnice, která má být propojena s dálkovou bajkalsko-amurskou magistrálou, má spojit obec Selichino v Chabarovském kraji s železniční stanicí Nyš na Sachalinu. Součástí projektu má být i terminál pro přechod vagonů z širokorozchodné ruské železnice na užší japonský standard. Do realizace jednoho z projektů propojení pevniny se Sachalinem se počátkem 50. let pustil bolševický diktátor Josif Stalin. Sovětský generalissimus chtěl po druhé světové válce ostrov s pevninou propojit desetikilometrovým tunelem, jímž měly na Sachalin proudit zásoby zbraní a munice. Na stavbu bylo povoláno na 27.000 vězňů táborového systému Gulag, kteří v nelidských podmínkách a v přísném utajení vybudovali první kilometry širokorozchodné železnice na západní, pevninské straně průlivu. Po Stalinově smrti v roce 1953 stavební práce ustaly, od roku 1973 spojuje Sachalin s pevninou trajekt.