Ateliér má v praxi velký rozlet z hlediska spolupráce i lokalizace zakázek ve světě. Jeho práce je charakteristická mezioborovou komunikací při tvorbě projektů – spolupracuje s celou řadu architektů, zahradních architektů, umělců i expertů z jiných profesí. Jako příklad lze uvést
Amanda Levete,
David Chipperfield,
Foster + Partners,
Piet Oudolf,
Shinichi Ogawa & Associates nebo
Zaha Hadid. Z práce ateliéru lze vyčíst velmi silný vztah k umění - v praxi získal GROSS.MAX. celkem třikrát ocenění ‘Umění pro architekturu‘ udělované Královskou společností pro umění. Jeho práce byly také prezentovány na Bienále architektury v Benátkách v roce 2006.
První společná práce v roce 1996 byla zároveň vítězným projektem v soutěži na dva parky na Potsdamer Platz v Berlíně. Brzy následoval další vítězný projekt - návrh kompletního krajinářského plánu pro
EXPO 2000 v Hannoveru. Uznání za svůj kontextuální přístup k městskému veřejnému prostoru získal ateliér zejména po soutěži na úpravu Whiteinch Square (součást projektu Glasgow‘ 99 – Město architektury) a za získání první ceny v soutěži RIBA (Royal Institute of British Architects) na úpravu náměstí před radnicí v Hackney.
Ateliér samostatně vyhrál řadu soutěží na úpravy náměstí v Londýně, např. St. John’s Square, Lyric Square nebo Brixton Central Square. V praxi získal mnoho ocenění ze zahraničních soutěží se Zaha Hadid Architects - například za krajinářské úpravy pozemku BMW závodů v Lipsku, za koncepci krajiny pro novou rychlostní železniční stanici v okolí Neapole nebo návrh územního plánu pro bývalou přístavní čtvrť podél řeky Nervion v Bilbau. Mezi nedávno dokončenými projekty lze uvést Lyric Square v Londýně, zahrady Rottenrow v Glasgow, Potters Field Park v Londýně nebo náměstí The New Bullring v Birminghamu.
GROSS.MAX. přináší nový přístup - umělecké, filozofické a experimentální zahradní architektury s cílem zavedení krajiny a přírody do městského prostředí. Hooftman přichází s pojmem ‘volně plynoucího urbanismu‘. Nedívá se pouze na určitá místa, ale i na prostor mezi nimi – ‘tkáň krajiny prostupující město‘. Tvorba ateliéru je zaměřena na posílení smyslových zážitků z krajiny – zraku, čichu, hmatu a sluchu. GROSS.MAX. je známý také pro své výrazně tvůrčí vizualizace. V návaznosti na tradice krajinomalby je podle nich ‘pixel pigmentem a obrazovka počítače plátnem‘.
GROSS.MAX byl v roce 2006 navržen na cenu European Landscape Award. Porota shledala, že jejich individuální koncepce je významnou složkou při hledání a utváření směru krajinářské architektury na počátku 21. století.