Heineken zadal studii revitalizace pivovaru ve Znojmě

Source
Dušan Kütner
Publisher
ČTK
17.06.2009 22:00
Czech Republic

Znojmo

Znojmo - Skupina Heineken zvažuje, že prodá areál pivovaru ve Znojmě poté, co v něm přestane vařit pivo Hostan. Je to jedna z variant, řekla ČTK mluvčí Heinekenu v ČR Kateřina Eliášová. O dalším osudu areálu napoví architektonická studie, kterou nechaly zadat Heineken a město Znojmo. Studie by měla mimo jiné určit, kolik by stála revitalizace areálu v chráněné městské památkové rezervaci, a také posoudit, k čemu by se dal v budoucnu využít.
    K uzavření pivovaru ve Znojmě a také v Kutné Hoře se firma odhodlala po vypracování analýzy, která kromě nynější kapacity posuzovala například možnosti jejího rozšíření či budoucí investiční nároky.
    Znojmo areál nevlastní, ale podle mluvčí Znojma Denisy Šipošové mu není lhostejné, co s ním bude dál. Studie mimo jiné také určí, které části areálu jsou památkově cenné a je nutné je zachovat. "Hotova by mohla být během několika měsíců, nejspíše do podzimu," poznamenala.
    Současný pivovar postavilo město počátkem 18. století v  sousedství hradu, výrobu zahájil v roce 1720. Pod skupinu Heineken patří od roku 2003. O utlumení či ukončení výroby ve Znojmě se spekulovalo již delší dobu. Výrobu lahvového piva Hostan přesunul Heineken do Starobrna již před čtyřmi lety. Nyní se tam přestěhuje i výroba piva sudového.
    Heineken je třetím největším výrobcem piva na světě. V ČR vlastní pivovar Starobrno a Královský pivovar Krušovice. Loni se dohodl na koupi ústecké společnosti Drinks Union, která sdružuje pivovary Krásné a Velké Březno, Louny a Kutná Hora. Firma v Česku zaměstnává 1155 lidí, podíl na trhu má kolem 12 procent.
    Kvůli uzavření obou pivovarů hrozí ztráta zaměstnání zhruba 35 zaměstnancům, 17 v Kutné Hoře a 18 ve Znojmě. Všem propuštěným firma vyplatí plné odškodné, nabídne jim také poradenství a pomoc při hledání nového zaměstnání. Pivní značky Dačický z Kutné Hory i Hostan ze Znojma bude firma vyrábět i nadále podle stejných receptur.
0 comments
add comment

Related articles