Ander chce v Brně vytvořit pozici hlavního architekta

Source
Lenka Horáková
Publisher
ČTK
19.11.2014 20:25
Czech Republic

Brno

Brno - Martin Ander ze Strany zelených, který se má v Brně stát náměstkem primátora pro územního plánování a životního prostředí, považuje za jeden z hlavních úkolů vytvoření pozice hlavního architekta. Brno už ho nemá déle než deset let. Ander také plánuje revizi letos schválené brněnské aktualizace územního plánu. Zlepšit životní prostředí hodlá například podporou cestování městskou hromadnou dopravou, řekl dnes ČTK.
    Koalici v Brně vytvořilo vítězné hnutí ANO s hnutím Žít Brno, KDU-ČSL a zelenými. Primátorem by se měl stát Petr Vokřál (ANO), jeho náměstky by měli být Klára Liptáková (KDU-ČSL), Richard Mrázek (ANO), Matěj Hollan (Žít Brno) a Ander. V opozici skončí dosud vládnoucí ČSSD, ODS a dále KSČM a TOP 09.
    Ander už dělal náměstka s gescí v územním rozvoji a životním prostředí v letech 2006 až 2010. "Nepodařilo se mi dokončit právě projekty na zřízení hlavního architekta a některé další věci, kterým se chci věnovat," řekl. Hlavní architekt s odborným týmem je podle něj důležitý. "Musí se stát odbornou autoritou, která bude mluvit s Brňany o otázkách rozvoje a radit politikům ve vedení města jak rozvoj usměrnit, aby se lidem v Brně žilo lépe," vysvětlil Ander. Pozice architekta v Brně byla, ale před jedenácti lety ji zrušilo vedení radnice v čele s ODS.
    "Po vzoru velkých evropských měst budu chtít, aby mělo Brno svoji strategii rozvoje veřejných prostranství. Je to manuál, jak postupovat při rekonstrukcích ulic, náměstí, ale třeba i nábřeží řek tak, aby se staly příjemnými místy pro pobyt lidí," dodal. Uvedl, že se pustí do dopracování všech urbanistických souvislostí varianty přestavby brněnské železnice s nádražím v centru. "Chci, aby i tato varianta mohla být férově odborně vyhodnocena a lidé o ní mohli zodpovědně rozhodnout v referendu," řekl.
    Jeho pozornosti prý neujde ani letos schválená aktualizace brněnského územního plánu. "Připravíme její revizi s cílem opravit chyby, které v ní udělalo odcházející vedení města," řekl Ander.
    Chce se také zasadit o snížení ceny dlouhodobých jízdenek v MHD, ale také zvýšit bezpečnost pro cyklisty v ulicích. "Plánujeme systém záchytných parkovišť nebo zavedení zóny s omezeným vjezdem pro auta nesplňující normy pro emise prachových částic. Připravíme novou energetickou koncepci města. V bytových domech i administrativních budovách lze s pomocí moderních technologií uspořit hodně energie. Tím je možné ušetřit a také výrazně snížit znečišťující emise," uvedl Ander. Kromě toho uvažuje o změně systému poplatku za odpady. "Do placení by se spravedlivě měli zapojit všichni obyvatelé Brna včetně těch, kteří tu nemají trvalé bydliště, ale fakticky tu bydlí. Tím by se mohl poplatek na občana snížit. Zavedeme i motivační mechanismy pro třídění odpadu," řekl.
0 comments
add comment

Related articles