Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Teorie architektury

Architektura = pomník vkusu či nevkusu
Architektura = pomník vkusu či nevkusu Roman Struhařík 15.01.11 17:38
Proč se staví většinou hlouposti a nevkusnosti pohrdající Půdou ?
dotaz michal kuzemenský 15.01.11 19:48
Mám doplňující dotaz: prosím Vás Romane kdo to je Půda ?
... space invader 15.01.11 22:35
Podle mne půjde asi o Člověka z půdy. Shoda jmen nebude náhodná. Ale nevím. Zpívá se o něm taková písnička. Ale málokdo to asi dneska zná, je to spíš taková esoterická záležitost.
puda nepuda - vkus nevkus Jan Sommer 15.01.11 22:44
Zkouším tomu rozumět tak, že je hloupé v našem klimatu stavět domy s rovnými střechami, což se kolem dokola potvrzuje každou zimu; ale ještě nebylo dosti těchto zim, aby to došlo architektům. Nejspíše proto jsme někteří vybaveni po generace děděným pozitivním naladěním vůči sedlovým apod. střechám, abychom je požadovali i v případě, kdy nechápeme jejich výhody pro naše budovy. Navádění k plochým (rovným, nebo jak to jasně říci) střechám patří k vleklým problémům zdejších škol.
Ale samozřejmě bych se velmi nerad dotkl pana Půdy, a už vůbec nesmím být považován za spolčence při jakémkoliv pohrdání dotyčnou osobou, která mi není známá. Vadí mi jen stavění plochých střech. Ony šikmé střechy mají také své problémy, zejména v užlabích, jichž u loužových plochých střech je pohledově méně. Ale plohá střecha je vlastně kontinuálním úžlabím. Při oblevách, jako teď, vždy pozorujeme na okolních panelácích, naštěstí fyzicky dosti vzdálených, velké oživení "střešní krajiny". Běhají tam jednak s lopatami a házejí dolů hory sněhu, jednak tam popocházejí se skloněnými hlavami a drbou si kštici.
,,, alligator 15.01.11 23:48
---áha. potrefená husa se vzápětí ozývá. za chvilku tu bude slípka a jsem téměř kompletní...
ad ,,, Jan Sommer 16.01.11 08:50
Klofl/a jste do živého. I když se od Vás čekalo nějaké kompletnější názorové zahryznutí.
ploc? madla 16.01.11 12:18
a jake komplexnejsi nazorove zahryznuti byste si predstavoval? neco ve vasem stylu? mam tady popisovat jak se z terasy smeju kdyz vidim jak lide uskakuji rampouchu a lavinam padajicim ze sikmych strech? jak to obcas nekoho bohuzel zrani?
jak se smeju lidem krcicim se v prostorech puvodne urcenym pudam? smeju se jak se poti pod veluxy a vyvetrat mohou jen kdyz neprsi nebo nesnezi nemluve o vyhledu z "okna"?
proc je sikma strecha lepsi nez rovna? protoze JA jsem na ni zvykly? protoze se ME libi? protoze ji ma VETSINA?
jednoduchá odpověď, Vích 16.01.11 14:34
je to islamizace z blízkého východu, Turecka a poturčeného Řecka na začátku 20. století. Corbusier a Loos to sem zavlekli ze svých studijních cest. Tehdy se tím vymezovali vůči aristokracii a církvi, fungovalo to jako negace starých pořádků, ve jménu pokroku a revoluce. Dnes už to svůj účel ztratilo, naopak, jaká by to byla paráda, kdyby lidi v panelákách něčemu věřili a měli nějaké šlechetné návyky. Třeba to díky solárním panelům o sklonu 34° zase přejde.
Nemám samozřejmě nic proti musulmanům, jen stavět chalupy v Káhiře mi přijde podobná kuriozita.
no videla jsem ted solarni panely ve sklonu madla 16.01.11 19:03
v podhuri hor, zasnezene a myslela jsem na to jak jejich provozovatel v tuto chvili odebira ze site elektrinu, aby ji pak za naseho prispeni prodal jako ekologickou... nevim nevim to neni dobre pi-ar sklonu.

a ta teorie islamu, to se vam povedlo. mate neco proti muslimum? prorok jako prorok. a v cesich se pletete, oni jen neveri cirkvim.
...No,... šakal 16.01.11 19:56
...tentokrát, pane Sommeře i pane Víchu, musím konstatovat, že černou desítku trefuje madla - islám sem, islám tam... (7:- P)

jednoduchá odpověď... Martin Rosa 16.01.11 20:39
Já si myslím, že problémem je právě ta snaha o hledání jednoduchých odpovědí. Ono to pak vede k právě k takovým rychlým řešením, jako jsou tyto debaty o spáse v podobě šikmé střechy (nebo jiných čistě formálních). Já mám spíše pocit, že bychom měli odložit silná prohlášení ne nepodobná výrokům jistého architekta Schultze-Naumburga a raději bychom měli začít žonglovat s pojmy jako je poetika, reprezentace, monumentalita, fenomenologie architektury apod... Případně hledat příčiny a východiska ve stavu celé společnosti...
Nemám fakt vůbec nic Vích 16.01.11 21:59
ani proti židům ani muslimům, mi věřte prosím aspoň toto, nebo proti mně madlo, šakale vyhlásíte džihád?
Na podporu tvrzení o blízkovýchodní inspiraci u Loose přikládám citát z Ornament a zločin:
"Brzy zaskvějí se ulice měst jako velké, celé bělostné zdi. Město XX. století bude oslňující a nahé, jako Sion, město svaté, jako hlavní město nebes."
viz www.archiweb.cz/salon.php?action=show&id=5788&type=17
Martine, Vích 16.01.11 23:02
OK, tak pokud o fenoménu a poezii české krajiny, doporučuji Karla Honzíka, rok 1940:
www.beau.wgz.cz/architektura/k-otazce-lidove-architektury-2. html
Ale bacha abychom nezačali žonglovat s duševním výrobkem a veřejným statkem, by se nám ta debata mohla velice rychle rozplynout jako pára nad hrncem, přitom je to docela triviální, koukněte na panoramata svých měst.
... Ondřej Císler 17.01.11 00:32
Dovolte abych to shrnul. Vích, Jan Sommer, a zřejmě i Roman Struhařík a další předkládají teze, které hraničí z pohledu soustavné práce na Architektuře s mentální retardací, ať už kreslí kdokoliv cokoliv. Nevím, co je k tomu vede, ale možná by jim měl Archiweb vydělit zvláštní sekci. Teď jsem to delší dobu jenom sledoval, a je to opravdu k pláči. Nerad bych byl nenávistný, ale tyhle kydy o šikmé střeše a o Půdě coby fundamentální změně k lepšímu jsou nesmysl. Kdo souhlasí, ať udělá čárku .
Tajemné půdy, gallina-scripsit 17.01.11 09:42
temné sklepy. Na jedné půdě jsem našel za trámem revolver. V jiném domě jsem ve sklepě jistý čas bydlel pod baldachýnem z modré plsti. Byl-li jsem kdy v zahradním bazénu, necítil jsem se.
Je zde možnost pořídit si místo bazénu půdu. Do terče nestřílet a bouchačku mít za trámem, pane šakale.
funclub Jan Sommer 17.01.11 10:06
Pane Ondřeji Císlere, předložte lepší teze, méně retardované. Proč se soustředíte na člověka, který se snaží vyjádřit názor?
jaka spasa, jaka retardace Jan Sommer 17.01.11 10:37
Tak za tu prosťáčovskou sekci bych se přimlouval. Profíci by o ni mohli pečovat poklidnými komentáři a vysvětleními, a ne se drásat Sommerovými tezemi.
...Dělám křížek... šakal 17.01.11 11:09
...Nad panem Císlerem (7:- P)
Šakale, Vích 17.01.11 11:43
díky, sekce pro mentálně retardované, no ty jo... Ondřeji, raději dodejte své argumenty, ne jen nenávist, to už tu bylo.
S plochou střechou robert 17.01.11 12:16
se dá v současnosti udělat díra do světa jen těžko, viz výše sídlo GIG od Morphosis . Tady je plochá střecha s atikama stále horká novinka. A ještě dlouho bude, po vzoru právě dokončované Fakulty architektury v Praze.
oprava : souhlas s OC qwak 17.01.11 19:15
je to plácání o všem a o ničem > k uvodnímu spouštěcímu reflexu/povzdechu pana RS, kterýmžto to bylo celé rozpoutáno : nebyla oním panem Půdou myšlena spíše ona paní Půda alias rodná hrouda naše... ? nevím jestli to nezaznělo výše, chuť to pročítat a zkoumat nemám, ono to je beztak FUK
,,, D. Teml 17.01.11 22:53
Každopádně to řeším pouze tak, že přízpěvky od těchto pánu již přeskakuji.
a to zase prrr qwak 18.01.11 05:40
"zpěvy" zmíněných pánů jsou mnohdy živnou půdou a ještě častěji oživením zdejších diskuzí a díky za to !
re:,,, šárka 18.01.11 07:07
Takže vy čtete jenom příspěvky, o kterých dopředu víte, že s nimi budete souhlasit? A není to škoda času?
Prázdná sláma a střešní okno Kaker 18.01.11 13:29
Myslím, že prázdná debata je někdy horší jako prázdná architektura...
Člověk s takto ortodoxními názory ("plochou nikdy!!", "sedlovou nikdy!!!") musí být dost povrchním architektem / úředníkem / estétem...
Mě by spíš zajímal názor na STŘEŠNÍ OKNO. Není to už z podstaty nesmysl? Dělat otvor do něčeho, co má být neprodyčnou ochranou domu? Hehe.
toto nikdy! Vích 18.01.11 17:23
Díky za trpělivost, někdo jsme holt pomalejší, Kakere, ono to tak horké myslím zase není, že pánové Císler a Teml tu chtěli zavést segregaci mentálních retardérů do speciální sekce, to je jejich názor, těžko jim ho vyvrátit. Mě debata o Půdě vcelku zajímá, už proto, že střešní okno větrá a osvětluje podkroví, nejen ho uzavírá, podobně jako terasy, štíty a vikýře. Střešní krajina, tato nebeská fasáda města, je mi stále inspirativní fenomén. Ale jestli to někdo má jinak, dobře si ho vyslechnout co a jak.
... ondrejcisler 19.01.11 00:29
ba ne, Víchu, všichni víme, že já skutečně žádnou novou sekci nezavádím, ta už tu fakticky je - tady se strašlivě paušalizuje proti novostavbám, architektům, jejich povahovým vlastnostem (!), školám, "moderně" atˇuž je míněno co chce, a to ve jménu Půdy a Nestavění a vposledku Zastavení kola času apod. BTW můžete se juknout, že z mých dvou realizací má jedna střechu plochou a druhá šikmou (ani do jedné neteče). Myslím, že je smutné, že tato sekce vlastně už dávno existuje, a obávám se, že tato místní hra na "konzervativiní diskurs" vážně poškozuje jak památkovou péči, tak novou architekturu, zejména pak v jednání společnosti, která nemůže nic chápat, a volí tedy ještě daleko primitivnější řešení. Všechny ty bytostně míněné stesky po devatenáctém století a nestavění v původním kontextu - myslíte to někdo opravdu vážně jako reálnou možnost? Udělejte si klidně křížek, je mi to jedno....
kouzlo nechtěného kuzemenský 19.01.11 02:13
Na začátku byl něčí patetickej žvást o Půdě. Tak jsem pod něj z legrace dopsal "kdo je Půda?" No a vida. Vzniklo pokračování nekonečné a dogmatické rozepře, "Kerá střecha je lepčí ?" Nejhorší z možných variant. Úplně irelevantní.
Hele Ondřeji, ve svejch realizacích mám taky šikmý a rovný střechy zhruba půl na půl a řídím se samozřejmě kontextem, potřebou atd ...
Nech tu volný prostor pro dogmatiky a vycouvej, todle není dobrý místo. Ať už je pohřešovaný Půda kdokoliv. Hliník se odstěhoval do Humpolce. Hail !
>> ... gallina-scripsit 19.01.11 08:29
"...společnosti, která nemůže nic chápat a volí ještě daleko primitivnější řešení." Mluvíte mi z duše. Je to přesně takhle. Ale co má vlastně chápat ta společnost? Společnost volí primitivní řešení, proto žije špatně (protože nic nechápe). Má žít jinak (líp). Máte nějaký zbrusu nový návod? Architekt sociálním inženýrem? Soc. Ing. arch.. Když to tak má být, mělo by se to říci. A jak tedy s nějakou doktrínou? Každý tu svoji. (A každý toho svého kamaráda „někde nahoře“, co ji chápe). Jasně.
re ... Vích 19.01.11 09:03
Ondřeji je dobře, že jste se vyjádřil. AW je veřejné pole k diskuzi a je to i Vaše pole, a názory, které tu budete prezentovat budou určitě rezonovat s celou řadou lidí Vašeho naturelu. Jsou dvě cesty jak se veřejně prezentovat, popřením jiných názorů, prezentací vlastních a kombinace obou. Já se pod neomoderní architektury vyjadřuji zřídka kdy, a že jich tu je 90%, většinou až když jsou prezentovány jako kontextuální. Naopak se rád vyjadřuji pod diskuze o organice, kontextu, Novém urbanismu, kde pravda s chutí komentuji necitlivé přístupy. A tepu korupci. Je to moje vlastnost. Podobně Jan Sommer je památkář a bylo by podivné, kdyby nehájil památkové názory. A další...? Nechte nám tu volné pole působnosti, třeba to opravdu může pomoci otevírat, živit a větrat témata, o kterých se moc nemluví. Jak všichni víme, kritika se u nás 20 let drží v rovině PR, lidu je třeba ukazovat jen kvalitu, hlavně nekritizovat. Pokud se to nepodaří nahradit otevřenou výměnou různých názorů, nikdy tu autentická diskuze nevznikne, budou se stále jen kopírovat zahraniční inspirace.
Vidím, že čtete mezi řádky něco, co si já rozhodně nemyslím, nechci zastavit kolo času, chci stavět, a progresivně, chci svéprávnou jednokolejnou památkovou péči, věřím v přirozenou inteligenci společnosti. Nemyslím si, že by se mělo stavět jako v 19. století. Ale nemohu nevidět, že se města rozpadají, řemeslo upadá, poezie je v současné architektuře jako šafránu, popírají se tísicileté principy, z hecu. Je dobré číst to co je skutečně napsáno, ne to co si myslím, že ten druhej je za troubu, pokud se sem samozřejmě nechcete chodit jen zbytečně rozčilovat. Zvlášť když vím, že i Váš vztah k historické architektuře je uctivý, občas.
Puda je dobro, protoze to tak Buh chce. madla 19.01.11 10:05
Ja nevim jestli ma smysl vas upozornovat na fakt, ze vy tvrdite, ze strechy maji byt sikme a nikdy jinak, protoze to tak chce Buh.
Ostatni tu az na startovaci prispevek tvrdi, ze nemate pravdu, ze strecha MUZE byt i rovna.
Proto se nemuze diskuze hnout z mista a uplne se divim, ze tak rad diskutujete. Je to diskuze? Vy jste proste verozvest Pudy a chcete trpet zejo?
Stesky po devatenáctém století? Dr.Lusciniol 19.01.11 13:10
Ale jděte Ondro! Stesky po devatenáctém století? Vždyť v tom to všechno začalo! Není sporu, že vrcholu dosáhla česká krajina o století dříve, v baroku, kdy i obrovské panské sýpky nádherně zapadaly do svého okolí. Od poloviny 19. století je obzvláště obraz venkova postupně zamořován výstavbou mimo svoji souvislost.

Co čert nechtěl, začaly to dvoupodlažní budovy škol, v drobné venkovské zástavbě a i vícepodlažní nájemní domy v drobné výstavbě malých měst, O sto let později, především násilným sjednocováním zemědělské výroby, česká krajina byla podstatně pozměněna zamořením velkokravíny a vepříny a jinýma "kombináty", přednostně vždy vztyčených na co nejvíce viditelných místech. Od "plyšáku", mimo "kapitalistických vesniček" uprostřed oranic jsme ještě zazdili kilometry snad všech výpadových silnic z větších měst "megáči" a velkosklady viditelných snad i z vesmíru.

Poukazováním na skutečnost není touha vrátit se zpět, před Toleranční patent, ale snaha se pro příště chyb co možná vyvarovat. Lépe řečeno, alespoň je neopakovat, neboť bez chyb to také nejde (ukažte mi člověka, co nedělá chyby a já Vám ukáži člověka, co nic nedělá).

Ploché střechy není nutno zakazovat. Také jsem se jich napáchal (samozřejmě že z čistě “ideologických" důvodů - jak jinak?) ale co jsem je začal dělat alespoň trochu se spádem, za nočních slejváků spím jako batole. Ostatně,nechme dítě namalovat domeček a i to vyrostlé v paneláku nakreslí sedlovou střechu (i s tím šišatým komínem).
Není to spíš .. Bohdan Špaček 19.01.11 14:46
otázka dostupných technologií?

Ploché střechy byly v našich končinách po celý středověk, renesanci i počátek novověku včetně první vlny průmyslové revoluce technologicky nerealizovatelné. Řekl bych, že kdyby naši předci před třeba 500 lety mohli to co my dnes, nerozpakovali by se stavět domy třeba s těma plochýma střechama a dnešní "střešní krajina" by vypadala dočista jinak.
On ten technologický sprint asi časem zvolní a krajina - i ta střešní se zase ustálí v nějaké semistabilní konstealaci á la barokní "idyla" ..

Kutná Hora byla před 700 lety chaotickým shlukem srubů a polozemnic kolem děr do země a hromad hlušiny. O sto let později to bylo město s kašnami, kostely, radnicí, dlážděnými rynky a podivným urbanizmem, který petrifikoval prvotní chaos. Dnes je to vnímáno jako "malebný" prvek hodný ochrany ...
Člověk nikdy neví, zda to co má za rozpad tradic a tradiční estetiky, či nárůst chaosu v sobě neskrývá buoducí cennost ..

Jinak je zajímavý, jak se opakovaně vynořuje flame na téma šikmá vs rovná střecha a třeba srovnatelné téma špaletové okno jednouduše zasklené vs lepený, strojově opracovaný europrofil zasklený izolačním dvojsklem s vakuově napařeným pokovením je necháno zcela ladem.
re Puda je dobro, protoze to tak Buh chce. Vích 19.01.11 15:33
Madlo, prosím, už jsem to psal Ondřejovi, nevkládejte mi do klávesnice, co jsem nenapsal. Prostě berte to jako práci s textem, klidně mne chytněte za slovo, ale nepřekrucujte mé komentáře. Jsem ateista a na Boha bych se tedy odvolával těžko. Asi jsem Vás nadzvedl tím vizionářským výrokem od Loose, kterého ho si mimochodem vážím velice velmi. Byl to ale on, kdo říkal, jak bude vypadat "město svaté, jako hlavní město nebes". Jsem z vědecké rodiny a přesná práce s fakty je nutnost.
Re Vich madla 19.01.11 18:33
Ten Buh je jen parafraze argumentu, ze muslimska plocha strecha nepatri do krestanske kultury.
tedy doktore Jan Sommer 19.01.11 22:05
Jako více méně obvykle s Vámi moc rád souhlsím.
Madlo, Vích 20.01.11 00:42
ano, to bych rád vypíchl, že sem byla plochá střecha importována. A moje otázka zní, zda je to ještě aktuální a proč?
... otázka je Bohdan Špaček 20.01.11 01:38
Co sem vlastně nebylo importováno?
Puda madla 20.01.11 06:34
A je to spatne? A ktere architektonicke prvky, styly, slohy k nam nebyly importovany?
No a Puda v dnesni dome uz neni Puda, ale tento prostor se obyva, coz vede k zvyseni urovne pozednice. Toto ma zasadni vliv na proporce domu s Pudou, takze "tradicni" presah strechy v kombinaci s velkym nadokennim prostorem patra pod Pudou proste vypada blbe. Pak je lepsi strecha bez presahu.
Proc si hrat na Pudu, kdyz Pudu nemam?
... Ondřej Cisler 20.01.11 09:18
Importovany byl lomený oblouk, baroko, automobil, kompas, špagety, internet, minisukně, knihtisk, železobeton, očkování, lego, geberit a většina dalšího. Kromně štramberských uší a husitského revolučního hnutí ovšem. Ptám se jestli je to ještě aktuální a proč?
...Mno... šakal 20.01.11 10:04
...třeba, že se jako pod ní víc vejde... To je celkem aktuální...třeba...
slovní fotbal kuzemenský 20.01.11 11:08
džíny a rokenrol - netradiční, nečeské - zakázat
aktuální/pasé Vích 20.01.11 11:26
Bohdane, Madlo, jistě, souhlas, všichni jsme téměř kompletně poskládáni z různých vlivů. Já na Půdě bydlím a žádný problém s tím nemám. Odvádět pozornost od ploché/šikmé střechy ke špagetám - ani nečekám od Vás, Ondřeji, konstruktivní podněty. Šakale, více se pod plochou vejde, když je výše než šikmá. Plochá střecha ale ve skutečnosti žádnou Půdu nemá, v tom je ten háček.
Má otázka po aktuálnosti ploché střechy ale nesměřovala k jejímu funkčnímu využití, ale jestli její "ideologický" význam, jak naznačil Dr. Lusciniol, není už pasé. Bráno pokrokově, jestli kontextuální významy ve městě a v krajině nejsou dnes a tady aktuálnější, než ty avantgardně revoluční ze 20. let 20. století? Mne prostě to budování proletářské komuny nebere a jako čtyřicátníka ani nikdy nebralo.
hmmm... laarsen 20.01.11 12:10
... takze az bude importovana plocha strecha uznana jako historicky omyl, a konecne se ten zavleceny cizi prvek prestane objevovat, bude lepsi ty co uz existuji chranit jako varovani do budoucna, samozrejme za cenu straslivych vydaju na udrzbu, dokonce by se nad nimi i mohly postavit pristresky, samozrejme sikme, ktere by je jako pamatky chranily pred neprizni pocasi, nebo je mame radeji vsechny zbourat?
mimochodem nove budove fakulty architektury by pekna sedlovka sedla. ale to vite, delaly to stary paky, zadny progresivni a pouceny tvurce, ktery vi co je aktualni. nevadi, vzdycka se da dodelat, a jak by ji tam bastlili, mohli by dat jednu rovnou i na tu starou. ctrnacte patro by mohlo byt jako podkrovi, pro ateliery idealni. a pohled z hradu, to by byla teprv basen, barokni krajina jak ma byt
re slovní fotbal Tomáš Vích 20.01.11 13:13
bylo by fajn, kdyby plochá střecha vyvolávala pozitivní asociace jako knihtisk, džíny a internet. Já to mám ale spojené s paneláky, tesilkama a trabantem.
slovni fotbalova reprezentace karel kriz 20.01.11 13:41
proc to zpravidla vzdy sklouzne k plocha x sikma? protoze je to pro laika nejsnazsi rozlisovaci metoda mezi tim co postavil architekt (soucasny) a co "vyrostlo samo".. metoda s nejvetsi uspesnosti.. proc asi?

importujeme skoro vsechno, brambory, pravdu, mandarinky, ploche strechy, nemoci, leky.. i ten bolsevnik ma moralni pravo v nasi prirode volne bujet, protoze sem byl importovan bez vlastniho pricineni a proste je efektivnejsi..

jsem pro jeste importovat: mnohozenstvi, more, pravo vrazdit ze cti, osmitisicovou horu, tygry, slony, klokany a finske prumerne platy.. nebo aspon polarni zari, ty zapady slunce uz me zacinaji nudit
Architektura = pomník vkusu či nevkusu Roman Struhařík 05.09.11 09:42
Také nevím, jak to mohlo sklouznout k šikmé/ploché střeše, to přece není otázka vkusu či nevkusu, důležité je celkové pojetí objektu a jeho začlenění do okolní zástavby a krajiny.

Co jsem ale tím tématem :
Architektura = pomník vkusu či nevkusu
chtěl říct?
Že architektura je dlouhověká a ti co přijdou po nás si budou moci srovnat a zhodnotit.
Ale podle mě je dnes víc toho nevkusu.

Proč se staví většinou hlouposti a nevkusnosti pohrdající Půdou ? -

Půda = rodná hrouda, hlína, kterou jsme živeni.

Pohrdání z hlediska nehospodárnosti využití území = vytváření úzkých zelených pásků távníčků mezi domy, místo řadové zástavby
solární panely, golfová hřiště, autobazary, průmyslové zóny..... na úrodných polích s příznivou S/J orientací
.... AJA 15.09.11 11:47
Myslím si, že v této diskuzi od začátku připomínající slam poetry se odpovědi nedočkáte.

peníze-hloupost-krátkozrakost

Přidat příspěvek
Předmět:
Autor: Email:
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.

Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve vyjímečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Září 2017
arrow
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.