Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     

Ostatní

Mrtvý brouk developer aneb červotoč v podlaze
Mrtvý brouk developer aneb červotoč v podlaze jévé 31.03.09 12:46
Dobrý den,

možná je to spíše otázka někam do sdružení na ochranu spotřebitelů, ale ptám se kde můžu, abych měla co nejvíce informací.

Loni v červnu jsem si koupila řadový dům od velmi sympatické, příjmené malé developerské společnosti , ve městě kde žiji.

Jako jeden z nadstadartů jsem si do celhé domu objednala dubovou mozaiku / kantovku, kterou nyní k potěše oka i bosých nohou s radostí užívám.

Problémem se stal červotoč umrlčí, kterýžto se mnou nyní v neidentifikovatelném počtu jedinců v podlaze žije. Podlahu jsem reklamovala, přijel se podívat přímo developerem najatý dodavatel podlahy, uznal, že jde o červotoče, nicméně samozřejmě v domě pátral, zda tam nemůže být zdroj v podobě nábytku či jiných přemětů. Sice se nevyjádřil, ale já vím, že nic takového tam nemám.

Nyní je situace taková, že já hubím červotoče zatím sama. Kamarád restaurátor mi v muzeu namíchal nějakou látku do lihového roztoku, tu aplikuji injekční stříkačou přímo do děr po vylezlých červotočích.

Developer, resp. dodavatel podlahy mlčí, jen mi telefonicky sdělil , že má vyjádření dodavatele (zřejmě primárního výrobce podlahy) že červotoč v podlaze nemohl být při dodání.

Od kamaráda restáurátora vím, že červoči vylétají pouze na jaře, pak larvy žijí ve dřevě a další výlet je zase až na jaře. Podlaha se u mě pokládala v červnu, pak jsem se stěhovala, podotýkám, že bez červotoče ve vlastním mobiliáři.

Dotazů mám spoustu, omlouvám se, ale jsem trochu bezradná...nerada bych vzbudila dojem Nanynky, co neví kudy kam a prá se na nesmysly, nicméně volím tuto možnost jako poslední záchranu před tím, než otevřu okno ... a do domu pustím datla, žluvu a strakapouda, kteří mě jistě červotoče zbaví efektivně....

Zatím tedy ze sebe dělám tak trochu tu Nanynku a ptám se vás, dobří lidé následovně:

1) Existuje směrem k developerovi nějaký jediný postup - musím sepisovat nějak oficálně reklamaci? Nerada bych něco prošvihla.

2) Kdo je za stav zodpovědný? Podle mého developer, který musí mít nástroj na dodavatele podlahy, který musí záležitost vyřešit prakticky, developer formálně a právně... ale nevím. Zatím si to přehazují a podle vzoru již vyhubených kusů škůdce, které si jako předmět doličný střádám v zavařovačce ... dělají obě strany tak trochu mrtvého brouka ...

3) Jak se červotoč z podlahy dostane - pokud zavrhnu výše zmíněné pomocníky z lesa, patrony s toxickým plynem, co se používají v mobiliářích ... ale v obytném domě jsou nepoužitelné. Měla bych asi doplnit, že povrchová úprava je olej, nikoli lak.

4) Jak dokázat, resp.argumentovat dodavateli, že škůdce jsem si do podlahy nenasadila z vlastních napadených zdrojů

5) Může červotoč přiletět z venku a prostě se v domě usalašit? Zatím jsem slyšela, že je to téměř nemožné, navíc, když létá, léta na jaře a v té době dům měl nevyschlou betonovou stěrku a podlaha byla někde na míle daleko.

Omlouvám se za obšírný materiál do diskuse, leč už moc nevím kudy kam. Díky za názory, rady, nebo alespoň slova vzpruhy.
jévé hetzer 31.03.09 13:41
vemte si pravnika, je to na zalobu. cervotoce z podlahy nedostanete a je otazka casu kdy se vam cervotoc dostane do dreveneho mobiliare. doporucuji podlahu vymenit.
jévé jora 01.04.09 22:15
1) samozřejmě všechny reklamace musí být oficiální
2) moc tomu nerozumím, kde se tam vzali? veškeré dřevěné podlahy bývají výrobcem sušeny při vysokých teplotách, které žádný škůdce nepřežije a chemicky ošetřovány....? musel se tam nějak dodatečně zavléci ... (nábytek?, staré dřevo,apod..)
3) zkušená firma zabývající se deratizací, dezinfekcí a dezinsekcí by si s tím měla umět poradit.....
4) na právníky pozor akorát, tahají z lidí peníze a výsledky k ničemu - mám s tím své zkušenosti......
jeve brouk Franta 02.04.09 11:58
no mám zkušenost, že se to tam zavleče starym nábytkem nebo dřevem třeba do krbu - to je specialitka..... A bacha červotoč má rád vlhké a chladnější místnosti - musí se topit a větrat
jeve brouk :) jeve 02.04.09 14:20
Dekuji za rady. Zatim mam jen telefonickou informaci, ze dodavatel podlahy presne jak uvadi jora ... rekl, ze drevo nemohlo byt napadene, diky suseni, vysiokym teplotam atd. Zatim jsem ale toto vyjadreni nedostala pisemne, jen mi jeho obsah sdelili do telefonu.

Dum je novy a nemam v nem zadny napadeny mobiliar..... V dome je priprava na krb (komin) ... ale zatim zaslepeny, krb nemam a drevo na otop zatim nestradam. Obavam se vsak, ze i skutecnost ze se "chystam nekdy topit" ... je jen na moji pritezi . Mistosti vetram, topim.. Paradoxne, nebo mozna diky teplu jsou diry zatim jen u radiatoru (nizky typ stojici cca 20 cm nad podlahou). Bohuzel dalsi lozisko bude zrejme v prostred obyvaciho pokoje.

Pravnik je jiste dobra cesta, nicmene zatim jednak souhlasim s Jora a za druhe mi nyni jde o hubeni a postup, jak minimalizovat skody. Az budu vedet, jak se k cele veci stavi dodavatel, budu zvazovat dalsi kroky, mazi nimi i pravnika.

Diky, uvidim, jak se bude situace vyvijet.
jeve brouk :) jévé 02.04.09 14:31
Dekuji za rady. Zatim mam jen telefonickou informaci, ze dodavatel podlahy presne ´jako jora rekl, ze drevo nemohlo byt napadene, diky suseni a vysoke teplote.Zatim jsem ale toto vyjadreni nedostala pisemne.
Dum je novy a nemam v nem zadny napadeny mobiliar..... V dome je priprava na krb (komin) ... ale zatim zaslepeny, krb nemam a drevo na otop zatim nestradam. Obavam se vsak, ze i skutecnost ze se "chystam nekdy topit" ... je jen na moji pritez . Mistosti vetram, topim.. Paradoxne, nebo mozna diky teplu jsou diry zatim jen u radiatoru (nizky typ tojici cca 20 cm nad podlahou). Bohuzel dalsi lozisko bude zrejme v prostred obyvaciho pokoje.
Pravnik je jiste dobra cesta, nicmene zatim jednak souhlasim s Jora a za druhe mi nyni jde o hubeni a postup, jak minimalizovat skody. Az budu vedet, jak se k cele veci stavi dodavatel, budu zvazovat dalsi kroky, mazi nimi i pravnika. Vsem moc dekuji za prispevky.
Napadená podlaha Ing. Jan Pacovský 31.01.15 21:21
Asi radím pozdě, přesto to zkusím. S nejvyšší pravděpodobností se jedná o hrbohlava parketového, dubové dřevo napadá i červotoč peřenítý, ale zatím jsem se s ním nesetkal. Hrbohlavův vývojový cyklus od vajíček k dospělci trvá necelý rok. Pokud nemá vhodné podmínky, může se cyklus prodloužit na dva roky. Je teplomilný, proto se zřejmě objevuje u topení. Podle mých dosavadních zkušeností samičky kladou vajíčka do blízkosti míst odkud se vylíhly. Pokud byla podlaha pokládána v červnu a hrbohlav se objevil v témže roce, musel být ve dřevě již při jeho zpracování. Tvzrení výrobce je v takových přípdech standardně stejné: my nic. Likvidace je možná mikrovlnným ozářením napadených míst a následným chemickým ošetřením. Líh jako rozpouštědlo se používá pro restaurování. U podlahy stačí klasický roztok chemického přípravku s vodou. Obvykle se nepodaří zcela zlikvidovat škůdne jedním zásahem, ale lze velice potlačit jeho aktivitu.

Přidat příspěvek
Předmět:
Autor: Email:
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.

Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve vyjímečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Říjen 2017
arrow
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.