Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Ostatní

AutoCad - ze zvyku nebo to skutecne nekomu vyhovuje?
AutoCad - ze zvyku nebo to skutecne nekomu vyhovuje? Obolus 11.02.09 10:49
Tak se tu nejak prokousavam AutoCadem 2009 a skutecne by me zajimalo, jestli nekomu muze tento software ve vsech svych "vylepsenich" vyhovovat. Zajimalo by me, proc si ho kdokoliv do projekcni praxe vubec porizuje - jen ze zvyku, ze zoufalstvi, ze ma rad sado-maso nebo opravdu proto, ze mu prace v nem vyhovuje?
re.. vga 11.02.09 16:51
souhlasím, že to není úplně nejlepší program, jeho výhodou je, že je rozšířený, takže ho má dnes téměř každá kancelář....
d d 11.02.09 18:19
autocad 2009 je uplne super...
re d vga 11.02.09 22:32
nesouhlasím, asi nejste obeznámen s tím co umí jiné programy...
VectorWorks zyves 18.02.09 16:25
jsem krajinna architektka, nenavidim autocad delam ve VectorWorksu. Architekti rikaji ze neni ,,presnej,, ale argumentovat to nevedeli. Je presny i pri exporte do Cadu.
re autocad petana2 18.02.09 21:45
Proč? Protože ho používají všichni a kompatibilita je dnes důležitá především... Mimochodem, doporučte nám nějaký lepší soft. (a také lacinější )
computer aided design karel kriz 18.02.09 23:41
prvne reknete lepsi na co.... autocad je rozsirena a zabehana presna elektricka tuzka pro kresleni vykresu, nic vic nic min.. na to se daji vetsinou pouzit i jeho levnejsi (i zdarma) cadbraskove a cadsestricky

a nadstavby autocadu pro "tvorbu" ve 3d jsou pak skutecne pouzivany jen diky setrvacnosti v jeho pouzivani (pametnici vzpomenou cad jeste pod dosem), existuje mnoho jiných progarmů s mnohem sofistikovanějšími postupy práce a přístupy k tvorbě.. třeba jakékoliv parametrické modelování nebo nafouknutá bublina bim.. autocad ale neumře nikdy stejně jako neskončí windows nebo benzinový spalovací motor apod... s koncem éry (papírových) 2D výkresů bych si ale troufl doufat v rozšíření právě těch ostatních "platforem".... kdy to bude a jestli se toho vůbec dožijeme je ale otázka
vyhovuje Verun 28.02.09 13:51
mně skutečně vyhovuje - právě jako ona "elektronická tužka", každá verze je trochu lepší, lze se v něm za krátkou dobu naučit rychle pracovat, jeho znalost se vyžaduje u nás i v zahraničí jako samozřejmost, což je zase fajn, že každý nedělá v něčem jiném a programy si mezi sebou "rozumí". Netvrdím ale, že nikdo jiný lepší program nevymyslí.
uz jsou i vymysleny karel kriz 02.03.09 12:55
je to tak, AutoCAD je (u nas) nejrozsirenejsi, ale i to ma celkem jednoduchy duvod start computer designovani u nas po sametovem listopadu zacalo akci AIP 2000, coz bylo 2000 pc+AutoCAD do firem, coz byl uplne prvni masovy kontakt s kreslenim na pocitaci, takze od tehdy az podnes..... koreny jsou pevne



jen tak mimochodem prvni verze AutoCADu stejne jako formaty dwg a dxf jsou z roku 1982, prvni ArchiCAD jsou taky osmdesata leta, CATIA je jeste starsi, programovaci jazyk AutoCADu je az nekdy z roku 1960.. a treba takovy Revit, pred tim nez ho par let zpatky koupil Autodesk, to byl sakra "anti-CAD" rebel.. atd. atd.

ACAD proste nebyl ani prvni a neni ani ten nejlepsi.. je proste jen nejprodavanejsi
budoucnost už je tu ... Bohdan Špaček 02.03.09 19:08
... třeba SpaceClaim ... takovej SketchUp na steroidech ...
http://www2.spaceclaim.com/stream/video.aspx?v=2008Demo.flv
AutoCad Radek 03.03.09 16:12
je to špičkovej program, na strojařinu i stavařinu.
Pokud slečna dělá architekturu krajin, tak se na to asi opravdu nehodí.
Není, nebo co si tak pamatuju, nebyl na výborné úrovni ve 3D, ale 2D supr.
To je jak kdyby někdo chtěl dělat profi tabulky ve wordu místo excelu. Jde to, ale je to pomalejší a složitější.
AutoCAD je karel kriz 04.03.09 01:32
nejrozsirenejsi.. a spickovy (rozumej taktez nejrozsirenejsi) na kresleni ve smyslu zadavani presnych hodnot/rozmeru, jakmile ale chci vic nez jen zakreslit finalni vykres, pokud chci tvorit (!!!) a to primo na pocitaci (a mam ted na mysli ne jen navrhovat podle sablon ruznych mechanical/architectural desktopu apod.), autocad je na to spickovy stejne jako "word na tabulky"... verte neverte
... Obolus 05.03.09 14:06
Puvodni prispevek jsem napsal castecne v afektu pote, co mi AutoCad 2009 potreti behem dne ukazal modrou obrazovku... Vadi mi na nem z meho pohledu silena neintuitivnost, nestabilita (i po nainstalovani service packu), spousta nabidek se duplikuje, preklad je udelanej tak, ze z nabidek typu "zmenit system modifikatoru prechodu hladin" absolutne nemam sanci pochopit, co se pod onou nabidkou nachazi, vlastni program nabiha silene, ale opravdu silene pomalu v porovnani s predchozima verzema. Na to, ze jde jen o elektronickou tuzku, tak je pomalej nejen pri nabihani, ale i behem vlastni prace - opravdu me nebavi cekat sekundu, nez mi nabehne nastaveni vrstev nebo pul sekundy, nez se objevi vlastnosti cary atd... System hledani v napovede je udelany tak, ze ho musel mit na starosti snad jen clovek po nekolikanasobne lobotomii mozku, omlouvam se ale opravdu si nemohu pomoct.

I jsem zjistoval jake jsou alternativy a nasel jsem na doporuceni znamych (kteri ovsem nejsou stavari ani architekti) nekolik programu, co by mi asi i mohly vyhovovat - obycejna elektronicka tuzka co umi to same co autocad, akorat je 5x rychlejsi a 5x levnejsi. Bohuzel si nejsem uplne jist s kompaktibilitou atd, takze nevim jestli jsou podobne open cady, china cady, design cady atd... v projekcni praxi pouzitelne pri vymene dat s profesantama apod. To je vlastne to, co by me zajimalo nejvic...
Umí toho spoustu, ale padá. Zdeňka Sedláková 11.03.09 13:51
Já autocad nesnáším přesně kvůli těmto vadám... nejde o to, co umí či neumí, ale o to, jak se chová jako program... Argument, že je to pomalý a padá to jak švestka, protože je složitý je nesmysl. Některé programy rozměrů autocadu fungují stabilněji a intuitivněji, i když horší jsou asi taky... Jen ten CAD používáme denně, proto je tak na ráně. Ale co tak sleduji kolem, lidi prostě neví, že to není normální.
Já používám acad architecture 2009 spolu s CADKONem, ale už spíš jen čekám na příslovečnou poslední kapku, než ho chytím za to pitomé Communication center a vyhodím oknem... :D
Autocad skrývá spousty možností lka 28.06.09 22:17
Nedávno jsem pročítala diskuze z USA a mám pocit, že Acad je dělaný na jejich míru, tedy o třídu rychlejší a silnější počítače+podpora pro jejich standardy, normy výkresů.(Začne to tečkou místo čárky...a končí to vlastně čímkoli co by si člověk představoval). AutoCad má ale skrytou flexibilitu v AutoLispu aVB a pokud se Vám někdy podaří dojít tak hluboko, nevěřím, že se vám bude autocad lehce opoustět. Po 10 letech opičího kreslení 2D (jak vyžadovala škola a dneska práce) na mě ještě pořád čekají vylepšování a to už mám řadu za sebou. V práci se na mě koukají jako na šílence, co si zesložiťuje život, ale na každou opičí práci existuje způsob,jak ji z automatizovat. Děláme v tom prezentace výkresů (fotky,šrafy, barvičky) a když se nad tím člověk zamyslí, tak to jde od ruky rychle. Jen je mi líto, že se tím nezabývá nikdo v AutoCadu, jen přeberou americký software a pak jen hasí požáry. Je to můj názor, dělám v A Architectur 2008 a jediné co jsem se z 2009 naučila, je jak tam to nové prostředí vypnout :o.
archiCAD MG 30.06.09 10:34
máte někdo nějaké zkušenosti s ArchiCADem? Případně srovnání s AutoCADem?
archicad vs autocad laarsen 30.06.09 17:35
predstave si, ze chcete dojet na druhy konec mesta. nastesti metro jezdi skoro vsude, takze si peclive prostudujete planek, vyberete si trasu, koupite si spravnou jizdenku, nasednete do spravneho vlaku, a pak uz se jen vezete. nekdy je to slozitejsi, kdyz jste ve meste novi, asi parkrat spatne prestoupite. nektere linky jezdi jenom obcas, a na nektera hodne neobvykla mista si asi budete muset priplatit. a kdyz nemate stanici primo tam kde potrebujete, holt pujdete kousek pesky.
nebo muzete jet autem. nanestesti auto se dodava v podobe nekolika platu plechu a naradi. navic to naradi potrebuje vetsi a krasnejsi elektrinu, a tu maji jenom v usa, k nam se asi smi dovazet jen ta stara a slaba. existuji i lepsi verze, ty maji predlisovanou karoserii. a vsude je spousta dilu co se vam muzou hodit. napoprve to nebude zadny zazrak, takze cestou vam parkrat chcipne, navic sem tam zustane stat v zacpe, a nekde musite jet objizdkou. ale co, az dojedete na misto, ti moroni co maji jet metrem tam urcite jeste nebudou. mozna se totiz mezitim rozhodli, ze chteji jet nekam jinam.
lepši než autocad adrian 30.10.09 11:43
mim voditkem pro volbu CADu bylo počet vydavanych oprav, nových verzi nebo opravnych balicku.
Proto jedu na Proengineer. To co umi za nejaky cas budou umet aj ti ostatni vyrobci SW.
ArchiCAD Kuba Zapa 11.05.10 12:11
ArchiCAD je nej pro stavaře, bohužel je dražší a firmy radši pořizují AutoCAD což mi přijde že je škoda ... i přes přednastavení čar a všeho ostatního v Autocadu si myslím že Archicad dokáže ušetřit více času prostě zmačknete zeď a mate zeď =) stačí nastavit parametry a rovnou si můžete tvořit i 3D
AutoCAD je a bude nejpreferovanější Thomas 16.05.10 13:24
Ze své projekční praxe mám pár poznatků - za prvé není nic horšího než si komplikovaný projekt komplikovat komplikovaným softwarem. AutoCAD je relativně "jednoduchý" nástroj na vytváření výkresů (nesrovnávejme teď software pro kreslení a pro modelování, resp. vytváření vizualizací), se kterým každý umí a jeho formát DWG se stal jakýmsi standardem ve výměně informací mezi projektanty, jednotlivými profesemi i úřady. AutoCAD je díky své jednoduchosti především flexibilní narozdíl od BIM softwaru. Např. v ArchiCADu koordinovat práci s dalšími externisty je hotové peklo. Dalším důvodem by mohlo být to, že s ACADem umí opravdu každý, takže pokud kancelář přijímá nového pracovníka, nemusí ho zdlouhavě učit nový systém práce, ale rovnou ho může zapojit do projektu. Myslím, že chápání AutoCADu jako elektronického rýsovacího pera je skutečně správné, protože architekt by měl být víc "kreslič" než IT odborník na komplikované programy, kde spoustu času ztrácíte tím, že přesvědčujete program dělat něco "jinak", než má ve zvyku, jestli chápete
Thomasi ententyky 17.05.10 18:07
Budu lehce oponovat.
Autocad je zde v majoritnim postaveni predevsi diky velmi chytremu chovani Autodesku, jenz jiz na pocatku roku 90 vesele distribuoval autocad na skoly takrikajic zadarmo (komu cest, tomu cest). Ovsem je si potreba tez rici, ze format DWG je sice "standartem". Jenze standartem uzavrenym. Autodesk ho nikdy nedal k dispozici. A vsechny ostatni programy umi vice ci mene tento format interpretovat (reverzni inzenyring). Autodesk si jednoduse vytvari monopol a jeho chovani je o rad horsi chovani Microsoftu (navic je prilis maly jako firma , aby byl korigovan urady). Nemluve o tom, ze oproti svym konkurentum, stale prodava stare smradlave zbozi pod vzdy oprasenym pozlatkem novych interfejsu. Format DWG je v dnesni dobe velmi zastaraly, vetsina vylepseni jsou dost nekorektne pridelane prilepky. Jako skvely pripad muze stacit veleslavne srafovani (pokazde kdyz srafuji, vrazdil bych). A staci si otevrit v autocadu opravdu rozsahjejsi vykres (nemusime delat jen rodinace) a jste za chvili v pr....i. Staci si do nej pro koordinaci natahnou sve profesanty a i na dost vykonnem stroji je to utrpeni. Proste engine autocadu (tak i format DWG) jsou vic nez deset let neudrzovane stale znovu prodavane casti stareho nevyhovujiciho kodu (programu). *eL* ps: zacinal jsem na Autocadu (verze 5 prvni seznameni, verze 10+AME produkcne), poznal jsem i alternativy, v souc. 2010 (legalni)
Budoucnost je naštěstí úplně něco jiného. I Autodesk to ví. Jan Vlach 18.05.10 23:18
Thomas:
Společnost, která to myslí z užíváním daného Cad systému vážně má přesně stanovená pravidla jak jej používat. Naučit se produktivně ovládat Archicad i Autocad zabere přibližně stejnou dobu. Markantní rozdíl je ale v rychlosti tvorby dokumentace. A ta je, používá-li podnik efektivně oblíbená nastavení, uživatelské profily, materiálové skladby či např. rodiny v Revitu vždy rychlejší v BIM a je lhostejno o jak velikou stavbu se jedná. Nyní o koordinaci práce v Archicadu: Doporučuji si přečíst něco o BIM serveru vydaném v 13" Archicadu. Dále co se týče výměny dat: Pokud používáte BIM modelář, je pro vás velmi výhodné vyžadovat od svých partnerů z řad konstrukčních kanceláří, vzduchotechniků aj. spolupráci v BIM programech jako je Scia, Telka structures a nebo například Revit MEP. Výměna dat mezi všemi těmito programy je bezproblémová pomocí otevřeného formátu IFC. Je sice pravda, že člověk, pracující z CAD sytémem by neměl být IT odborník, ale chce-li být dobrý, měl by se zajmat zejména o to, jak si ušetřit práci a to znamená zejména sledovat trendy v stavebních CAD systémech.
kreslic? laarsen 20.05.10 15:28
architekt by mel byt kreslic? od kdy? ale proc ne, moznost to je - komplikovat si komplikovany projekt komplikovanym BIM, ktery navic vubec nic nepodporuje a vsechno schvalne dela slozite, a uz vubec se v nem neda nic koordinovat, to za to opravdu nestoji. je to ztrata casu, kdyz muzete hned flexibilne pracovat. takze sup za klavesnici a kreslit. dlouho. a hodne. v hladine 0, jestli chapete. bez smajlika.

myslim, ze kdyz se nekdo necim zivi, mel by tomu rozumnet.
petana2 Pravopis! 19.12.11 22:00
rozumět!
Archicad x Autocad Tomas Zdvihal 20.12.11 12:14
Archicad uklada do dwg naprosto stejne jako Autocad, nevim v cem vidite problem, ale asi mluvite z x let stare zkusenosti. Pokrok BIM programu je s kazdym rokem mnohem vetsi, nez u Autocadu, tam je pouze cim dal tim tezsi najit, jak se prepina do puvodniho layoutu. Autocad, na to, ze je to digitalni rysovaci prkno (coz umel od zacatku) je slozity a drahy dost. O jednoduchosti se tady vubec neda mluvit. Prijde mi zvlastni, ze po tech desetiletich vyvoje nezvlada jednodusse ani horni index napr. u m2
2 Tomas Zdvihal bukes 21.12.11 23:14
To jste jen tyto indexy nenašel.. ² a ³ cad umí.. ale přiznávám, že jiné ne, takže to bývá problém...
ProgeCAD? PsejsekAlik 22.12.11 13:01
Má někdo zkušenost s ProgeCADem v praxi?
To nejlepší? Tomas 04.01.12 08:44
Z pohledu technika. Podívejte se na 30,40 let staré ručně kreslené výkresy. Nebo učebnice rýsování pro střední školy 20 let staré. Obecně šla kvalita rapidně dolů! Je hodně málo programů, v kterých dokážete vytvářet kvalitu. Autocad, Microstation a programy ala "rýsovací prkno" to dokážou. Programy, které samy generují řezy objektem, vytvářejí krovy a pohledy jsou jen přítěží a to co z toho leze tomu odpovídá. Mluvím o Allplanu, Archicadu atd. (z vlastní zkušenosti).
Všestranný nástroj - aneb souhlas s Tomasem Milhaus 04.01.12 12:43
Pokud jde o mne, začínal jsem ještě na rýsovacím prkně, 1. verze autocadu ve které jsem kreslil byla R 12 pod DOSem. Autocad beru čistě jako elektronickou rýsovací tužku, která je ve své podstatě velmi svobodná (mohu kreslit od čistě technické stavařiny až po interiérové vzory tapet, stromy, různé přechodové šrafy, často též používám autocad jako grafický program - vkládám fotky, nebo všelijak přeskakuji autocadem a photoshopem, dokonce v něm někdy dělám i základní skici). Její výhody jsou oproti skutečné tužce podle mne ve snadné modifikaci již nakresleného, zálohování, možností vytváření verzí, kroků zpět, a hlavně kopírovaní, vytváření bloků apod. Nevýhody jsou pak ty samé. Často se setkávám s tím, že lidé kreslí v autocadu nepřehledné, nečitelné, zbytečně složité výkresy, používají milióny hladin, plotrovacích stylů atd. Jsou totiž v zajetí monitoru, nekonečných možností zoomování a nezvládají racionálně používat tuny možností, které program poskytuje. Autocad vidím jako všestraný nástroj, a je na každém, jak ho dokáže či nedokáže využít. Určité výkresy dělám dodnes v ruce, protože je to prostě rychlejší. A složitější výkresy, nebo při nutnosti exportu do jiných programů pak v autocadu. Vždy však se snažím na paměti míti relativně jednoduchý papír, který ve výsledku vyjede z tiskárny - jinými slovy: dobrý sluha, zlý pán.
Program ArchiCad Matias 03.02.12 21:16
Dobrý den, chtěl bych se vás zeptat, je lehký se naučit ArciCad?
AutoCad dvounoha 08.04.16 11:48
Zdravím, je vidět, že vy co nadáváte na AutoCad opravdu neznáte všechny možnosti a neumíte ho plně využívat (asi už jen nastavit kótovací styl je pro Vás oříšek). Není sice pro architekty perfektní protože vizualizace jsou kvalitou téměř na 0, ale pro projekci je program naprosto ideální. Nesčetné možnosti vytváření bloků (a přiřazování dynamických parametrů či atributů) může velmi ulehčit práci. Možnost vytvořit si tabulku co se může sama aktualizovat (např. při změně plochy místnosti) také není k zahození. Prostor rozvržení je další důležitou a podstatnou součástí autocadu při vytváření výkresu...a mnoho dalších. A cena? Nemusí si člověk kupovat přímo AutoCad, stačí i levnější alternativy. Např. já si v brzké době budu pořizovat alternativu GstarCad. má naprosto stejné funkce, úplnou kompatibnilitu s AutoCadem a cena za profi verzi se pohybuje okolo 18 tisíc... ale nikomu nebudu vykládat co by měl používat, to uýž je na každém zvlášť
Re: dvounoha donald 08.04.16 15:17
Tvrdit o AutoCADU a jeho alternativách, že jsou naprosto ideální, mi připadá docela úsměvné. Mám zkušenosti s celou řadou různých softwarů (od 3D grafiky, přes 2D, střih videa až po CAD) a zkušenost s AutoCADem a jeho kopiemi patří mezi ty nejhorší. Pár důvodů:
1. Uživatelské rozhraní je zastaralé a chaotické (nepřehledné). Program vzniknul v minulém století a je to na něm vidět.
2. Většina funkcí vyžaduje několik kliků myši, často v kombinaci s psaním na klávesnici. Je to pomalé a neefektivní. Většina CADů neumí jednoklávesové zkratky typu - zmáčknu l abych udělal čáru, kliknu myší na začátek, kliknu myší na konec a je hotovo. Ty, které to umožnují (třeba i ten Gstarcad) tak to většinou způsobuje konflikty při psaní.
3. Nulová podpora - všechny CADy jsou plné nejrůznějších chyb, na některé se dá zvyknout, jiné způsobují i pád celého programu a poškození souborů. Zkuste nahlásit nějakou chybu vývojářům. Absolutně nulová šance, že to někdy v tomto století opraví.

K tomu GstarCADU:
Ačkoli má tahle verze CADu hodně funkcí a rozhodně patří k těm lepším alternativám, má spoustu problémů, které jsou často dost frustrující. Např.:
1. Export do pdf má spoustu chyb - náhled layoutu vypadá často výrazně jinak než vlastní pdf.
2. Změny ve správci hladin jsou vidět teprve po zavření celého správce, není to interaktivní. Nelze mít otevřeného správce hladin a přitom něco kreslit. Nejdřív je nutné správce zavřít.
3. Ačkoli jsem se dost snažil přijít na to, jak importovat uživatelské nastavení z jednoho pc na druhé, nepodařilo se mi to. Jediná cesta byla importovat ručně každou klávesovou zkratku zvlášť. Tohle nastavovací martyrium člověk absolvuje při každém upgradu. Raději proto neupgraduju, aspoň nemusím řešit jaké další nové chyby upgrade přinesl.
4. Doporučuji přečíst licenční pravidla. Pokud se vám přihodí nějaká hardwarová nehoda, přijdete velmi pravděpodobně o licenci. Bez jakékoli náhrady. Doporučuji hardwarový klíč - je to sice vopruz, ale je to jistější. Ani hardwarový klíč ale nefunguje bezchybně, ale to že to kvůli němu čas od času spadne a já přijdu o kus práce, už ani moc neřeším.
5. Ta úplná kompatibilita je jenom marketingovej nesmysl. Obecně platí, že při používání různých CADů vznikají různý problémy, obzvlášť pokud člověk používá pokročilejší funkce.
6. Technická podpora ani u Gstarcadu neexistuje.
7. Práce s obrázky je naprosto katastrofální - stačí malý obrázek a celé rozhraní se začne "sekat", pdf exporter neumí komprimovat bitmapy - výsledkem je obří pdfko, které se musí komprimovat v nějakém jiném programu. Pdf exporter dělá chyby při resamplování obrázků - výsledkem je, že se v pdku ukazují vadné pixely na okraji pdfka v duhových barvách.
příkazy Jitka Floriánová 30.05.16 18:40
Já se nestačím divit, na co všechno je potřeba samostatnej příkaz. Příklad: Potřebovala jsem určitý počet výřezů v rozvržení. Ale po nějakém množství, když jsem přidala novej, nějakej jinej, naprosto náhodnej výřez přestal fungovat. Nebo dva či víc, podle počtu přidaných nových výřezů. Po nějakém hledání mi došlo, že na tohle je příkaz, kterej má defaultní hodnotu nastavenou na 16, a abych mohla mít víc výřezů, musím nastavit vyšší číslo. Nebo: Nefunguje průhlednost šraf. Co s tím? Aha, další samostatnej příkaz s hodnotou 1 nebo 0. Jako by to nešlo vyřešit checkboxem někde v nástrojích nebo šrafovém dialogu. A to nemluvím o tom, že psltscale je implicitně nastavená na 1, a někdy se přenastaví z 0 na 1 sama od sebe. Jak s tím kdysi pracovali lidé bez googlu, mně zůstává záhadou. Šrafovací vzory a typy čar jsou snad ještě z doby císařpána, od té doby nové nepřibyly a vlastní vzory jsou často chybové. To asi museli mít vedle monitoru nějakej rejstřík příkazů, nebo texťák - ale z toho ne vždy jde vyhledat, co přesně potřebujete. Archicad je sice dobrý na rychlou studii, ale po stránce intuitivity ovládání na tom taky není dobře, navíc návrhy začínajících studentů limituje tím, co je v něm možno vytvořit. Takový by měl raději zahodit archicad a kreslit obrázky ručně, dokud mu ještě nezdřevěněly pazoury od klikání.
Komunita odpůrců Autocadu je netolerantní... Scrumpy 13.08.16 10:52
Vážení. K Autocadu jsem se dostal poprvé v roce 1993. Tehdy jiný software prakticky nebyl a dělám v něm dodnes... aktuálně tedy ne v AutoCADu ale v Revitu 2017
Uvažoval jsem o změně. nekompatibilita jiných systémů s AutoCADem který používá 90% specilaistů.

Z mého pohledu jsou také jiné software nelogické a bnechápu že v nich někdo dokáže dělat. O nekomatibilitě dwg souborů vytvořených Achicadem s Autocadem bych mohl psát knihy ( byly plné neslušných výrazů a nadávek)

Co z toho plyne? Nesuďte abyste nebyly souzeni (tak nějak to je v bibli). AutoCAD má cosi do sebe.

Přidat příspěvek
Předmět:
Autor: Email:
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.

Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve vyjímečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Květen 2017
arrow
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.