Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Školy architektury

Vizualizace
Vizualizace lukas 25.04.07 11:37
kdo prosím naučí - vizualizaci - ?jaký je nejlepší program? brno
re fillip 25.04.07 13:55
na architekturu modelit v cemkoliv, rendrovat v 3ds max + vray, sedet po vecerech u tutorialu, zkouset, zkouset a zase zkouset, v tomhle ti nikdo neporadi, tutorialu na netu jsou kupy, je to jen o tobe, nakolik se tomu ches venovat a obetovat casu, to te nikdo nenauci za vecer, tyden mesic... je to urcita paralela jako se naucit kresbu... taky zalezi jen na tobe
blbost... Martin Franěk 25.04.07 15:13
A nebo zkusit Artlantis S, který se naučíš s jejich tutorialy ani ne za hodinu... Je volně ke stažení u fy Cegra... V jednoduchosti je krása !)
kazdy chrani svuj pisecek :) estebahn 25.04.07 16:29
pokud se hodlas venovat pouze statickym vizualizacim, bohate postacuje MODO momentalne ve verzi 203. vynikajici renderer obsazeny v zakladu, spickove zpracovane videotutorialy, skvela licencni politika, uzivatelsky prijemne prostredi a pekna cena (oproti maxu) ... na www.luxology.com je ke stazeni 30ti denni zkusebni verze
re fillip 25.04.07 16:52
Nepopiram ze v programu atlantis nejdou udelat jednoduche a krasne vizualizace po hodine studovani, coz v ostatnich programech, potazmo rendererech opravdu nejde. Samozrejme nevim na jake urovni se chcete vizualizacim venovat, ale na obecnou otazku je obecna odpoved - program primarne na modelovani a rendering urceny - zminovany 3dsmax, maya, rhino... Nechci se dotknout produktu artlantis, ale opravdu neni urcen v prve rade na tvorbu vizualizaci, ani nevim kdo by na ceske ci svetove cg scene v nem tvoril Samozrejme to take na urcite urovni umi taky, ale to autocad kuprikladu take.
Artlantis funguje i na Autocad :) Martin Franěk 25.04.07 19:09
Otázka zněla na vizualizaci... Ne na obecného modeláře...
Zmiňovaný soft používá např. arch. Rojkind; v Čechách např OK Plan Humpolec... Nenuťte mě je všechny hledat ...
Pokud se nechcete živit jen děláním vizualizací, tak je maxko zabitý čas..
to filip radek 25.04.07 22:49
jen bych se chtel zeptat Filipa, na co tedy je artlantis, kdyz podle nej neni v prvni rade na vizualizace? BTW delat vizualizaci v autocadu? To snad ne. Podle me dost slozite a komplikovane proti artlantisu, ktery vizualizace dle meho nazoru udela dost kvalitni. Samozrejme ne na te NEJ urovni, ale udela dost kvalitni.
diky
PRO vsechny Maro 25.04.07 23:38
Jednak jsem koukl na ten programek MODO a je to velmi zajimave. Neznate nejake podrobnosti jako delka rendrovaciho casu oproti Vray nebo MAXwell (to je asi nejvetsi supa ,co je na trhu!!!!) Kvalita toho MODO je dobra dost, ale zalezi na case. Ja preferuju velmi _modelace RHINO 4 (nema smysl vubec popisovat ,kdo nezna tak at koukne na rhino3d.cz a kdo zna a nejevi zajem ,nema smysl presvedcovat. A rendr bud vray v Rhinu nebo v Maxu . ALe zkousim se ucit v maxwellu a je to nehroazna supa ,schvalne vam dam odkaz a posudte sami http://www.maxwellrender.com/ . Kouknete na galerku ! Je to v tom velmi jednuduche se naucit delat oproti vray . Modelace architektury v maxu je podle me silenstvi ,urcite to neni idealni modelat na stavby!! Ale je pravada jak rikali tady lide ,ze pokud chces trebas umet ve Vray(plugin do maxe ci rhina) ,je treba u toho prosedet nejaky ten cas ,ale je dobre ,kdyz ti da nekdo zaklady . Vim o cem povidam ,ucil jsem se to sam a je to drina. POkud te bude vice zajimat rhino nebo vray tak mozna budu schopen poradit nebo odkazat na dobre odkazy na netu.
to radek fillip 26.04.07 09:43
Omlouvam se za nesrozumitelne vyjadreni. chtel jsem rict, ze artlantis neni primarne urcen pro skupinu lidi, kteri potrebuji delat vizualizace a chteji se kvuli tomu naucit nejaky program. Je urcen podle meho pro lidi, kteri delaji v archicadu a potrebuji ze svych modelu dostat rozumny a pro investora pochopitelny vystup s co nejmensi namahou a stravenym casem. Vysledek je pak roven vynalozenemu usili. Nechci byt ten kdo rika ze to je dobre, to je spatne, s tim travit hodiny je zabity cas a nebo toto je zas uzasne. Kazdy at se rozhoduje podle svych potreb, podiva se (naprikald na stranky zminovanych OK Plan ci jinych) na priklady vystupu z danych programu a rozhodne se. Podotykam, ze jsou lide, kteri dokazi v obycejnem paintbrushi delat tak, ze vam spadne celist. Takze ono na tom pouzitem programu zas tolik nezalezi... .)
Ještě jednou.. Martin Franěk 26.04.07 12:25
Artlantis je rendrovací program na tvorbu vizualizací a animací na velmi slušné úrovni... Navíc není, jak je mylně uvedeno, pouze pro lidi s Archicadem, ale funguje bez problému i pro 3ds a dwg...

Potěšil jste mě větou :"...a potrebuji ze svych modelu dostat rozumny a pro investora pochopitelny vystup s co nejmensi namahou a stravenym casem"... O to přeci jde ne?? ..."Vysledek je pak roven vynalozenemu usili. " To je vždycky, ať děláte v čemkoliv...
re fillip 26.04.07 13:41
Takze podle Vas stravit presentaci navrhu minimum casu a usili, kdyz vysledek podle toho vypada - narychlo a odflakle (jak jste sam potvrdil, ze vysledek je vzdy roven vynalozenemu usili) je v poradku? V tom pripade si budto nevazite vlastni prace a nebo klientu, kteri si v prve rade zaslouzi predstavu o vasem dile. Ne kazdy investor si predstavi prostor a atmosferu z nej pouze z vykresu. Ano, pokud vam staci vystup na urovni teto http://www.okplan.cz/ne/img_view.asp?img=811-vizualizace_8.j pg nebo http://www.okplan.cz/ne/img_view.asp?img=758-klinek2.jpg tak to vam bohate staci jakykoliv, opravdu jakykoliv program. Preji stastnou ruku pri vybirani
fsem... estebahn 26.04.07 13:56
obhajovani jakehokoliv softwaru (modo, artlatntis ...) ci jejich kombinaci ( max + vray, max + maxwell, rhino + vray ...), je k nicemu, protoze i obycejny soft v rukou profesionala dokaze zazraky takze vhodnejsi je spis porovnavat vynalozene naklady a ocekavane zisky ... pokud se mi maxko + vray na prvnich trech, peti zakazkach nezaplati, je jasne, ze to neni soft pro me. at zvolis jakykoliv soft, tak pocitej, ze to bude z pocatku drina a na nic clovek neprijde jen tak. fraze typu "po dvou hodinach sem byl v softu jako doma..." "uzivateleske prostredi je velice prijemne..." jsou pouze individualnim dojmem a neverim, ze profesionalnich a presvedcivych vysledku dosahne clovek behem nekolika hodin, kdyz predtim nemel s 3d modelovanim a rendrama zadne zkusenosti... takze ze zacatku doporucuju vyuzit tech zkusebnich verzi, zadarmo si kazdy soft osahat a pak se rozhodnout, ktery mi bude nejlip sedet
naposledy... Martin Franěk 26.04.07 16:54
Diskuze vcelku přestává dávat smysl... Dáváte mi do úst slova, která jsem neyslovil... Nejsem v žádném případě zastáncem odfláknuté práce.. Akorát je pro mě rozdíl dělat rendr za dvě hodiny a nebo celou noc... Když za stejnou dobu udělám dvakrát více stejně placené práce než vy, kdo se bude mít lépe??
Mimochodem ptal jste se mě na uživatele..Nikoliv na kvalitu jejich výstupů... Chcete-li nějakou odpovídající ukázku, hledejte zde...
http://www.artlantis.com/community/galerie/index.php

Na druhou stranu vidíte, že ten atelier očividně zas tak ty vizošky neživí, že
Viz a modelování MartinA4 01.05.07 16:10
Co se týče modelů, tak dělám v Rhino 4. Myslim, že je to skvělý a velmi progresivní program na modelování čehokoli. Jeho interface je např oproti autocadu mnohem mnohem přátelštější."Nedávno" pro něj vyšel i zatím nejlepší renderovací plug-in, co zatím existuje-Maxwell. Sice dlouhý výpočtový čas, ale kvalitní výstupy a jednodušší na ovládání než V-Ray... Kdyžtak se mrkněte na české stránky Rhina http://www.rhino3d.cz/clanky/renderovani/

Nechtěl jsem se stát Rhinomaniakem, ale už se stalo ...
pomerne zajimava diskuse :) PJ 02.05.07 15:10
zdravim, myslim ze v soucasne dobe je preferovana mezi lidmi kteri se zivi vizualizaci kombinace max + vray z duvodu rendretime a odpovidajici kvality vystupu.Jiste maxwellu nelze uprit kvality vystupu, ale ohledne rendertimu bych byl trochu skepticky, zvlast kdyz potrebujete dodrzet nejake terminy, neco si otestovat atd, s dnesnim vykonem vicejadrovych cpu se problem castecne resi. Pro mne se max jevi jako nejschudnejsi nastroj i na modelovani, nehlede na to po kolika zakazkach se mi investice vrati
vray rulezzzz vray rulezzzz 02.05.07 17:37
presne tak, v soucasne dobe na arch. vizualizaci ma smysl co se tyce casu/vysledku vray, je jedno jestli pod rhino, max.... pokud chete aby to aspon trochu vypadalo. Maxwell je dobrej, svy spektrum uzivatelu si najde, ale cekat 2 dny na rendr, to je v nasem oboru nemozny.. Zlatej vray, kterej sice plno veci fejkuje ale na pekny obrazky baraku to bohate staci, realne fyzikalni chovani materialu je tu do urcite miry zbytecne. Jinak ano, najdou se i takovi, kterym staci vysledek a la artlantis, ale to jsou spis rendry typu leta 1995.... Ted jsme opravdu o neco dal
Jak začít??? Miro 12.01.09 19:23
Zdravim. Chtěl jsem se zeptat na jednu věc. Dělám vizualizace k mým projektů, aby investor měl aspon nějakou představu jak to bude vypadat a používám k tomu artlantis 2. Ale bohužel výsledek v Artlantisu už je pro mě nedostačující. Chtěl jsem se zeptat jaký program je na lepší úrovni. Mluvíte tady o nějakém jménem VRay. Trošku jsme se na něho informoval ale pořád nechápu který je pro mě vhodný. Na netu jsme zaslechl něco jako VRay pro Rhino a nechapu jaka verze je tedy pro mě vhodná. Poradte kde mám tedy začít. Nebo jsem slyšel o 3Ds max ale ten je docela už drahý na pořízení tak nevim. Projektuji v AutoCadu i Archicadu. Děkuji za odpověd
Začít zlehka!!! :) vizualizator 12.01.09 22:12
VRay je renderer - tedy program kam, zjednodušeně řečeno, nacpeš to, co v něčem jiném vymodeluješ, přiřadíš tomu materiály, osvětlení a tenhle program Ti to nasimuluje a vyrobí buď statický obrázek nebo animaci. Není to ale samostatně fungující program, defacto je to "plugin", který je shopen pracovat pouze v závislosti na jiném softwaru, 3dsmax - Rhino - SketchUp ... Proto se hovoří o Vray pro 3dsmax, Rhino ... Každý z těchto softwarů má svůj vlastní render engine (vyjma SketchUp), ale asi žádný z nich nedosahuje kvality a rychlosti srovnatelné s Vray.
Pro Autocad ani pro Archicad Vray neexistuje...
Pokud tedy toužíš po Vray, bude nejlevnější cestou kombinace free verze SketchUp (i pro komerční účely) a Vray pro SketchUp - rychlé, levné, efektivní, ale jen pro základní modelování - organiku ve SketchUpu uděláš horko težko, „běžné architektonické tvary“ poměrně rychle. Na hraní si s 3d hmotou super, ale jak píši, mimo organiku. Náklady cca 20.000,- kč (free SketchUp+Vray)
Rhino + Vray by stálo za zvážení, ale na začátku to bude trošku dřina. Náklady cca 50.000,-Kč (rhino+Vray)
3dsmax je (alepoň soudím dle Tvého příspěvku) pro Tebe zbytečný – vzhledem k pořizovací ceně, využiješ sotva "promile" funkcí v maxu obsažených. Náklady cca 140.000,-Kč (Max+Vray)
Ještě je možná kombinace free SketchUp + Modo 302 Získáš - „hravý modelovací nástroj“ v podobě SketchUp zadara, vynikající modelovací a současně skulptovací soft v podobě Modo, který navíc obsahuje vynikající a rychlý render engine (takže nepotřebuješ Vray...). Cena je cca 20.000Kč (Modo 302...)
Pomocí formátu dwg/dxf by jsi měl být schopen dostat 3d model jak z AutoCadu tak Archicadu.
programy vga 13.01.09 09:02
Pokud si student, tak si můžeš koupit i roční licenci 3Dmaxe, za cenu nepoměrně nižší (tuším něco kolem 3.500,-), za stejnou cenu se dá koupit i Maya, ale ta je pro tebe zbytečná. Za dobrou cenu se dá koupit TrueSpace (http://www.caligari.com/Products/trueSpace/tS75/brochure/in tro.asp). Nedávno tuhle firmu koupil Microsoft, tak se můžeme dočkat větší rozšířenosti. Umí toho víc než max a je jednodužší...
2vga vizualizator 13.01.09 09:51
studentské licence nejsou pro komerční použití...a Miro, alespoň myslím, počítá s komerčním použitím..."aby investor měl aspon nějakou představu..."
to vizualizator vga 13.01.09 10:56
...přečti si první dotaz - co mám a kdo naučí...
2vga vizualizator 13.01.09 11:23
reagoval sem na post od Miro
:) Jan Stolek 13.01.09 12:54
Doporučuju archicad + artlantis - vypadá to slušně a vizualizaci máte hotovou za pár hodin.
tutorial Miro 13.01.09 19:06
Děkuji vizulatorovi za nározné vysvětlení. Moc mi to pomohlo. Ale rozhodl jsem se investovat. Asi pujdu do toho 3Ds maxe + vray. Určitě to bude dřina se to naučit, ale usoudil jsem, že největší kvalitu dostanu jen pomocí těchto porgramů. Chtěl jsem se jen zeptat jestli byjste neměly někdo Tutorial na 3Ds max? Moc by se mi hodil. Budu se to učit asi dlouho než ztoho dostanu dobrou kvalitu, tak by se mi hodil nějaký ten návod. Můžete psát i na mail. Byl bych moc vděčný.
Diky
2miro vizualizator 13.01.09 21:35
no, ne že bych Tě chtěl od maxe odrazovat, je to program dobrý... ale... protože budeš používat na render Vray, využiješ max pouze na modelování..a to si myslím je příliš drahý špás (ale když na toněkdo má … zde jsou mé „proti“ proti Tvému výběru:

a) budeš renderovat ve Vray = výstup bude tedy stejný ať bude model pocházet z Cadu, Rhina, Sketchupu...

b) max použiješ pouze na modelování X max je zbytečně sofistikovaný program na „běžnou“ architektonickou produkci (běžná=na archiwebu prezentovaná) – zaplatíš tedy zbytečně vysokou cenu za řadu funkcí, které pak ani nebudeš využívat

c) budeš-li se chtít pouštět do bláznivé organiky, existují jiné a pro tento účel lepší a levnější softwary než je max..každý na trochu jiném principu, ale lepší (rhino, modo...)

c) od počáteční snahy mít model s maximem detailů stejně přejdeš časem k elementárním geometrickým útvarům a všechny ty detaily budeš „fejkovat“ texturami a získáš stejně přesvědčivý výsledek za nesrovnatelně kratší dobu (modelování i výsledný render time)... ty elemetární útvary uděláš v čemkoliv – cad, sketchup, rhino....

d) největší měrou se na přesvědčivosti vizualizace podílí materiály a světlo – model je „až to poslední“ = za vše tedy může spíš renderer (Vray...) než modelovací nástroj (max...)

e) všechny ty přepichové vizualizace dělané ve vray, maxwell, modo.. jsou na závěr „šperkovány“ řadou postprodukčních úprav např. ve photoshopu.. max tedy není tím nutným základem...

f) to co ušetříš oproti maxu koupí jiné varianty (viz dříve..) můžeš investovat do koupi pořádného pc s nabušeným procesorem, ramkou, grafikou... je sice super mít vymazlený model z maxu a vyladěné nastavení vraye s hyprerealistickými materiály..ale když máš čekat na výsledek půl dne nebo den, nebude Tě to bavit...
...a nebo můžeš za ty ušetřené peníze odjet na dovolenou do JAR a tam se pod zapadajícím sluncem nad africkou savanou vyžívat s modelováním v Rhinu..Modu...

...ale ať tak nebo tak, nástroj je pořád jen nástroj a záleží na rukou a oku mistra co s ním dokáže vytvořit.. good luck
to vizualizator Miro 14.01.09 08:13
No určitě dám na tvé rady. Rozumíš tomu více. Jsem jen pouhý začátečník, který zatím jen ovládá Artlantis. Vypadá to, že už se v tomhle pohybuješ dost dlouho tak si nechám poradit. Co mi teda doporučuješ? Co mam koupit at výsledek bude stát za to. Jen doufám že k těm programům co mi doporučíš jsou nějaké návody
Diky moc
2miro vizualizator 14.01.09 09:02
Ke vsemu co existujes existuje spousta textovych i videotutorialu..obzvlaste k vrayi toho najdes mnoho...nez ze bych Ti rekl kup to nebo to, Ti spis doporucim s koupi cehokoliv pockat, sehnat si zkusebni verze (vetsinou na 30dnu, ke stazeni byvaji zdarma) a vsechny ty softy si takto osahat alespon co se tyka modelovani u vraye neni co resit, ale treba zjistis ze Ti bude bohate stacit i renderer obsazeny v modu... A pak se rozhodnout podle osobnich preferenci a ceny... zkus rhino, zkus modo, zkus i ten max...rozhodne to nebude ztraceny cas...nerozhodoval bych se podle toho, jake jsou u jednotlivych softu na netu obrazky v galerii
já to vidím tak leve ruce 14.01.09 12:25
dle mého - pro totalni počítačové břídily ...jako jsem já ...a pro ty co se nechtěji učit nějaké komplikovanosti ,co se nikdy nechtějí vizualizacema živit - sketchup + artlantis .Ale možná je něco ještě lepšího ...nevím ....ale mi to atačí ( a to jsem toho zkusil dost ....a jedině v tomto jsem byl schopen něco udělat )
Maxwell render Jan Vlach 24.02.09 21:46
Máte někdo zkušenost z tímto renderem? Je mi simpatická možnost pracovat stále v Archicadu (Plug-in). Ale obávám se hlavně dlouhého rendertime, a netuším jak probíhá práce ze shardery (Složitost nastavení aj.) Mým cílem je co nejméně postprodukčních úprav.
Cinema4D Pavel 24.02.09 22:30
Všichni tu koketují s externími renderovacími systémy, ale podle mě je zajímavé řešení třeba i Cinema4D Architection editon, která je ušitá na míru právě archtektonickým vizualizacím a od verze 11 je v Cinemě integrován dost výkoný renderovací systém, který se v dosti ohledech podobá vray. Netvrdím, že je nejlepší... Cinema má své mouchy, ale je to zajímavá alternativa.
kvalitní vizualizace v.t. 25.02.09 11:20
zčásti budu opakovat to, co tu již bylo napsáno.
kvalita = čas, který tomu věnuješ.
to znamená čas na zvládnutí komplexního výstupu - modelování + rendrování + postprodukce.
většina kvalitních vizualizací je skutečně hlavně o postprodukci a na jejich udělání ti stačí většinou i samotný obyč modelovací software - třeba autocad... výstup je o celkovém výtvarnu, které je na tobě a skvěle se dotáhne retuší photoshopu.
osobně dělám kombinací autocadu a maxu a photoshopu.
max je poměrně sofistikovaný a rozsáhlý program, stejně jako maya nebo lightwave.
to znamená, že čím více možností ti dává, tím se stává náročnější se ho naučit. to je u každého programu.
výhoda "složitějšího" softwaru je v tom, že na něj můžeš neustále nabalovat balíky různých zásuvných modulů, které možnosti programu rozšiřují a sám si je integruješ podle svých potřeb. třeba nástroje na vytváření kvalitní 3d zeleně + další stafáž...včetně vray atd.
podstané je, že se všechny tyto softwary neustále vyvíjejí a rozšiřují, proto je dobré využít potenciálu kompatibility , který nabízí hlavně autodesk.
nechci lobovat, ale tím, že skoupili všechen software unifikovaly jednotný balík produktů, což má právě obrovské výhody do budoucna. hlavně s ohledem na revit i obyč autocad.
složitejší program se budeš učit déle a třeba ani nevyužiješ všechen jeho potenciál, proto je skutečně jen na tobě, co od toho očekáváš.
osobně si myslím, že jde dneska udělat slušnou vizualizaci z i autocadu.
pro modelování je spousta různých softů od maxe,rhina, blender... atd
vyber si takový, pro který funguje vray
vray - není to zase tak složité jak tu někteří psali a přednost má v rychlosti výpočtu.
maxwell je taky fajn, ale náročný na čas.
co se týče modelování -volil bych max, rhino, nebo viz - ořezaný 3dmax hlavně modelování
...a na závěr hlavně photoshop.
to v.r. burke 05.03.09 14:57
také jsem začátečník, tvořím "vizualizace" (spis takové hmotovky) v acadu a následně rendruju v 3d viz (max), podle mne NEJLEPSÍ KOMBINACE programů, je to takový můj koníček, barák roste pekne pod rukama, radost pohledet, je to neco jiného než vypotit výkresy v 2d acadu.
mám ale prolém jak dosáhnout realistického vzhledu nejbližšího okolí stavby, hlavne trávu a stromy??? prosím poradte. za opovedi dekuju.
2burke vizualizator 05.03.09 17:32
odpovim oklikou..a mozna jsem to tady uz jednou psal..vetsina profi vizosek je ve vysledku "slepeninou" renderu z nejakeho programu, 2d textur a fotek..nekdy je okoli stavby renderovane (3d objekty, hair and fur, displacement textury..) jindy je to jen vyse popsana kolaz = vysledny efekt je HLAVNE otazkou kvalitni postprodukce (u soudobych arch vizosek..)
Dotaz Luke 23.02.10 11:19
Lidi mám tu menší dotaz. Pracuji v ArchiCADu a mám v něm projekt bakalářské práce: http://megaupload.vsevjednom.cz/images/Nfk001.jpg , render z Artlantisu, a chtěl bych se zeptat zda by mi někdo neporadil v čem bych mohl udělat lepší vizošku a nebo aspoň zda nevíte o nějakém slušném návodu pro aretlantis - co se týče nastavování povrchů a tak, přeci jen to nevypadá moc reálně.
toLuke Juraj 23.02.10 17:57
Napriek tomu, ze Artlantis je pomerne rychly a je schopny urobit docela "kvalitny" render, nie je schopny dosiahnut kvalit lepsich renderov (MentalRay,VRay). Preto odporucam celu scenu preniest do 3DS Maxu a pouzit jeden z vyssie zmienenych. Scenu treba prerobit, pokial nerobis foto zarez chce to urobito dost kvalitnejsie okolie. Urcite problemy : teren musi byt detajlensi, mas tam ostru hranu kde konci trava, dalej je pouzita textura travy fotena z nadhladu, takze bud spravne odfotena trava + displacement mapa, alebo proxy milion stebiel travy(VRay), alebo modifier Hair n Fur(MentalRay, znacny zrut vykonu).
Jednoznacne daj prec tu oblohu, jednak posobi prilis umelo, nesedi s osvetlenim sceny(pri danej oblohe nevznikaju take tiene ake su na scene). Plus samozrejme kvalitne materialy a shadedy( nesmies pouzit len diffusnu mapu, ale aj specularnu(pre odlesky) a hlavne displacement(prip. bump mapu)--) vyrob si vo photoshope, su na to pluginy, prip. stiahni si balicek Arroway textures (najlepsie materialy pre CG ) (sice drahy, ale je aj na rapide..ehm..)
No a samozrejme zvysok vegetacie, pokial sa rozhodnes pre 3D, tak jednoznacne plugin Onyx pre 3DS Max.
Toto vsetko za predpokladu ze chces realisticku scenu. Druhe riesenie, je urobit vizualizaciu na sposob "3D Skice), v tom pripade kvalitne vyrenderuj hlavne svoj objekt a naznak okolia, a dorob vo photoshope (+tablet prip.).
Photoshop je potrebny v oboch pripadoch.
Vela zdaru ;- )
toLuke Juraj 23.02.10 18:02
Napriek tomu, ze Artlantis je pomerne rychly a je schopny urobit docela "kvalitny" render, nie je schopny dosiahnut kvalit lepsich renderov (MentalRay,VRay). Preto odporucam celu scenu preniest do 3DS Maxu a pouzit jeden z vyssie zmienenych. Scenu treba prerobit, pokial nerobis foto zarez chce to urobito dost kvalitnejsie okolie. Urcite problemy : teren musi byt detajlensi, mas tam ostru hranu kde konci trava, dalej je pouzita textura travy fotena z nadhladu, takze bud spravne odfotena trava + displacement mapa, alebo proxy milion stebiel travy(VRay), alebo modifier Hair n Fur(MentalRay, znacny zrut vykonu).
Jednoznacne daj prec tu oblohu, jednak posobi prilis umelo, nesedi s osvetlenim sceny(pri danej oblohe nevznikaju take tiene ake su na scene). Plus samozrejme kvalitne materialy a shadery( nesmies pouzit len diffusnu mapu, ale aj specularnu(pre odlesky) a hlavne displacement(prip. bump mapu)--) vyrob si vo photoshope, su na to pluginy, prip. stiahni si balicek Arroway textures (najlepsie materialy pre CG ) (sice drahy, ale je aj na rapide..ehm..)
No a samozrejme zvysok vegetacie, pokial sa rozhodnes pre 3D, tak jednoznacne plugin Onyx pre 3DS Max.
Toto vsetko za predpokladu ze chces realisticku scenu. Druhe riesenie, je urobit vizualizaciu na sposob "3D Skice), v tom pripade kvalitne vyrenderuj hlavne svoj objekt a naznak okolia, a dorob vo photoshope (+tablet prip.).
Photoshop je potrebny v oboch pripadoch.
Vela zdaru ;- )
post Juraj 24.02.10 11:48
hmm,sorry za 2krat post, toto netusim ako vzniklo..
Lepší render pro Archicad? Miro 02.07.10 02:18
Zdravim všechny. Chtěl jsem se někoho z Vás zkušenějších zeptat jestli znáte lepší render pro Archicad než Artlantis. Který má reálnější vizualizace. Dělám v archicadu a do ted jsem použival Artlantis, ale viděl jsem už i reálnější obrázky než z artlantisu. Předem děkuji za odpověď.
renderer pre archicad potkan 11.08.10 13:50
maxwell render, je aj verzia pre archicad.
není lepší program Honza 18.08.10 14:41
Myslím, že to moc prožíváte. Ty programy mají dneska výstup jeden jako druhý, vždycky záleželo hlavně na vkusu a schopnostech autora. Podívejte se, jak vypadají vizualizace MVRDV, BIG, Fostera... jsou to často spíše výtvarné koláže, kde je znát nějaký rukopis a projev autora. Fotorealismus myslím patří spíše do filmařiny atp., v architektuře jde o něco trošku jiného. Největší frajeřina vždycky bude, vzít si tužku a nakreslit návrh na papír, což narozdíl od průměrných anonymních rendrovaček už umí málokdo.

(Tohle jsem dělal před lety na více než deset let starým AutoCadu R14, scéna je na jedno jedíný světlo. http://farm3.static.flickr.com/2152/1534209821_9d6ea8d65f_z. jpg?zz=1 )
re Honza vga 18.08.10 16:54
..hm, ten odkaz je nějak unavailable... moje zkušenost je taková, že klient bere to co nakreslím tužkou (stará škola, tužku umím vzít do ruky), ale chce to vidět i na tom barevném obrázku, tak je kolikrát jednodužší to vymodelovat - sama si tím ověřím spoustu věcí - než to kreslit... jo a s BIG a Fosterem se docela mýlíš - na webovkách se jim to těmi realistickými vizemi jen hýří.
re:vga Honza 18.08.10 19:01
Souhlas, nic proti vizoškám nemám, taky je dělám - jak jinak, jen si myslím, že honba za "dokonalostí" lomu světla, lesku, radiozitou atp., aby to vypadalo jako fotka je v architektuře trošku pochybná a patří spíš do jinejch oborů. Myslel jsem takový projev, kde základ je render, kterej svede prakticky jakýkoliv i postarší program a kde rozhodující je až práce výtvarníka u grafických editorů:


Třeba se mi líbí:

Foster: http://footballgroundguide.ipbhost.com/index.php?showtopic=1 5379
B.I.G.: http://www.ecofriend.org/entry/eco-architecture-big-architec ts-unveil-plans-for-a-sustainable-library-in-kazakhstan/
MVRDV: http://spacedid.files.wordpress.com/2010/02/mvrdv.jpg

Nelíbí se mi např: http://www.oooox.com/ Zbytečně studený, anonymní, nepřirozený

(ten můj obrázek z 10 let starýho Acadu R14 http://sklad.obrazku.cz/obr465701_15342098219d6ea8d65fz.jpg

Za to líbí / nelíbí se omlouvám, ale nevím, jak lépe se vyjádřit)
vizualizace Nick 28.01.11 09:48
chci se zeptat proč je špatna Cinema4D na vizualizace interieru??
re Honza Věra 28.01.11 12:40
ha,ha, to já našla nedávno při úklidu rendr z roku 1994? ..škoda, že se sem nedá vkládat teď dělám takovéhle vizualizace http://g-arch.wgz.cz/image/15568187- upozorňuju, že to není ve 3Dmaxu, ani tady žádném ze zmiňovaných programů...
re Nick Věra 28.01.11 12:41
Cinema 4D je na příšerky ve hrách...pro architekturu zas tak moc vhodná není
ad Vera A.J.K. 28.01.11 23:47
Ano pani architektkto,to opravdu neni 3 D Max,to je nejaka s odpustenim "sracka" --- podle toho to take vypada---zkusila jste nekdy kreslit v" ruce" ?Pokud zvladate elementarni zaklady kresby,rozdodne to vyjde lepe,nez tyto nepovedene a upocene "vizualizace".Vami prezentovane.A nebo se skutecne ponorte do genialniho programu 3DMax - to je ale problem - zvladnout architektonicke computer simulation v tomto programu neni zadna legrace,jak se zde nekteri jedinci snazi ( vcetne Vas ) nastinit.Pokud to, mimo jine zvladnete,bude to O.K. O vizualizace snad ani tolik nejde.Sebelepsi vizualizace je pouze na dve veci,pokud prezentuje ( inzeruje) paskvil.Toliko k vizualizaci
pro A.J.K. Narrno 29.01.11 01:59
Nevím, na jaké planetě žijete vy, ale u nás na Zemi jsou vizualizace paní Věry považovány za VELMI kvalitní (snad s jen drobnou připomínkou, že výška "očí" by mohla být občas zvolena šťastněji). Jsem vskutku zvědav, v čem vy vidíte problém - prosím tedy o analýzu.
A také chci příklad lepší vizualizace, optimálně od vás, děkuji pěkně.
re A.J.K. Věra 29.01.11 07:37
urážky si nechte pro sebe...je to dělané v programu XSI, který asi neznáte.. byl v něm dělaný třeba Shrek a řekněte mi, kam se mám podívat na vaše vizualizace, když tady tak kritizujete...
re Vera Nick 30.01.11 21:51
Me se to libi,myslim ze pro zakaznika to bohate staci takze bych to neresil vubec
ajk - blazen mufna 30.01.11 22:15
toz taky bych se rad podival co za krasu vizualizuje ajk ? predvedete se nebo budete jen psat ? na 99 % akci staci vise uvedene vizualizace .Pokud ne - tak prosím at ajk - odkryje svou identitu - a predvede sve mistrovske dilo ,moc se tesim . Jeste by byl rad kdyby byla vizualizace vs konecna realizace mr.AJK
re AJK biolit 31.01.11 06:32
na tom jak vypada finalni vizualizace nese hlavni dil samotny navrh. Ten zbytek zalezi na cloveku, ktery u toho pocitace sedi a je jedno jestli ty vizualizace dela v 3dsmaxu, Cineme, Sketchupu, Blendru, XSI, Modu, Rhinu, Artlantisu a jinych programech. Ikdyz delam v 3dsmaxu, tak osobne ho povazuju za zbytecny luxus pro archviz.
ajk mufna 02.02.11 12:04
stále čekám na ty vizualizace mr.AJK
Viz Juraj 12.02.11 00:59
Fotorealisticke vizualizacie sa sice pomaly stavaju nudnymi a postradajuce styl rukokresby, to vsak neznamena ze sa v celej CR niekto z architektov co i len naucil nejake poriadne robit ;- ) Preto ma ohromuje ako sa kazdy rad pusti do kritiky. Vizualizacie pani Very su nie len velmi kvalitne celkove, ale na to ze je architektka a sama si ich aj robi, dokonca v narocnejsom prostredi XSI velmi obdivuhodne.

Kazdy kto kritizuje by mal najprv ukazat svoju pracu, takze tiez cakam bud na vase uzasne vizualizacie alebo fantasticke umelecke diela s ceruzkou ?
re Nick mick 10.03.11 22:19
Trošku sem to tu pročetl a narazil sem na otázku: chci se zeptat proč je špatna Cinema4D na vizualizace interieru?? No taky nevim proč by měla bejt špatná..? myslím si že je spíš na to určená než např. tady tolik už zmiňovaný 3ds max. A proč? protože se prodává přímo dá se říci pro architekty, s názvem visualize. Je to odlehčená verze programu zhruba za poloviční cenu než se prodává plná cinema. A to mě přijde dcl praktický. Často pěkný vizu vznikají za pomocí Vraye a ten je pro cinemu taky: http://www.vrayforc4d.com/portal/gallery řekl bych že je zde dost pěkných obrázků architektury, tak proč by měla být cinema špatná? To opravdu nevím.
A.J.K. vynášej !! kandik 11.03.11 08:28
Rovnez bych rad vyzval osobu A.J.K. aby ukazal svoje vizualizace z genialniho programu 3dsmax, nebo aby aspon ukazal vizualizace, o kterych by nerekl ze jsou sracka. Pokud si pani arch. dela sama takovyhle vizosky, smekam, protoze usetri mimo jine dost penez a na klienta to funguje. Podotykam, ze nase studio pracuje s 3dsmax+vray mnoho let a delame vizosky pro nekolik kancelari v CR, ale nikdy bych si nedovolil takovouhle praci takhle hodnotit....
Re MICK Nick 07.04.11 12:38
no ja stebou plně souhlasim ja jsem s cinemou nadmiru spokojeny a vymodeluji v ni taky vsechno,a je uplne orpavd ujedno v cem modelujes pokud pochopi clovek svuj program a + v ray tak vystupy jsou super ve vsech, ja jsem teda spokojeny s cinemou.
SKICOVA VIZUALIZACIA paanty 11.02.12 19:35
Nepozna niekto program co robi take vizualizacie co vyzeraju ako skicovane rukou?
re skici vga 12.02.12 22:22
Aby to vypadalo jako skicované rukou se dá udělat z téměř každé vizualizace v postprodukci.. na to stačí photoshop...
re Cinema4D petrib 26.02.12 09:26
>> Věra, mick - Cinema4D je na architektonické modelování vhodná stejně jako jakýkoliv jiný obecný modelář, jde jen o to naučit se pracovní postupy. Pokud jde o rendery interiérů - oproti Maxku byl VRay for C4D o několik let opožděn a udělat v C4D Advanced Renderu vizu ála VRay nebylo až tak triviální, ve srovnání téměř flustrující. Od R12 obsahují vyšší verze Cinema4D LinearWorkFlow, které práci na simulaci reálného osvětlení a stínování výrazně usnadňuje. Od R13 má obsahovat i fyzikální render. Na texturování příšerek má C4D Bodypaint, který v arch.vizu málokdy použijete. Ne že bych chtěl dělat reklamu českému distributorovi, ale pokud by C4D někoho zajímala je to dost relavantní zdroj informací včetně článků, tutoriálů na 3Dsoftware.cz
>> paanty : Cinema4D (dříve) modul Sketch, SketchUP, non-realistic rendery, postprodukce v Photoshopu apod., ...
>> Nick : jj, jak píšeš. Jen pro ostatní upozornění při experimentování s VRay (nebo s FinalRenderem) - renderovací plugin občas sestřelil celou jinak velice robustní Cinemu, takže stejně jako v Maxku před novým testem není špatné si uložit
re Cinema4D - petrib Věra 26.02.12 11:26
..dívala jsem se na ty webovky, je vidět, že v rámci rozvoje produktu začali dělat i "vizualizační" Cinemu. Vzhledem k tomu, že cena je téměř shodná jako u 3DMaxe, mám pocit, že v Česku stejně povede Max Já mám také raději Softimage než Maxe, asi jako ty tu Cinemu... ale jak se říká: "Vyjímka potvrzuje pravidlo!"
zajimavé téma ex 06.04.12 17:07
Velmi zajímavé téma....bohužel nedokážu srovnat všechny programy,protože tak bohaté zkušenosti nemám,nicméně se několik let pohybuji na poli C4D, 3DS max a jejich rendrovací nástavby V-RAY. 3DS max zde padl několikrát,jen bych velice rád připomněl,že max je stejně jako C4D výborný modelář a realistické výstupy jsou v obou případech zásluhou V-RAY. Pokud chcete poměrně pěknou vizualizaci a nechcete sedět hodiny nad učením,tak bych se zcela jistě vyhnul těmto dvěma programům. V opačném případě,pokud budete mít trpělivost a trochu času,tak vám tyto programy nabídnou opravdu veliké možnosti a spolu s V-RAY velmi realistický výsledek.

Ještě bych velmi rád upřesnil několik věcí, které se zde píšou:
1, to že cinema není vhodná na architekturu je hloupost a uživateli bych doporučil rozšíření vědomostí v C4D, zřejmě má veliké rezervy.

2, ano vrayc4d začínal později,ale v současné době chystá stefan vydání vray 1.5 pro C4D,který oba rendrovací systémy postaví na stejnou úroveň,již nyní chybí vray 1.2.6. pouze několik věcí k dohnání vray pro 3Ds max

3. program je pouze tak silný jak silný je jeho uživatel.

4. poslední věc je z mé zkušenosti a ze zkušenosti lidí které znám, ať už je to Peter Guthrie,Stefan Laub,Pawel Podwojewski a další,tak pouze tyto programy nestačí,na opravdu dobrou vizualizaci je třeba určitý talent, nadstavbové pluginy a nutná dávka photoshopu, v nejlepších vz. tvoří postprodukce 5-30%.

arion radek 08.04.12 10:12
V rychlém čtení jsem nikde nepostřehl výraznější zaznění o rendru od randomcontrol - Arion.
Používám jej zhruba 2 roky, Pokud potřubuji pro klienty výsledky bez postprodukce v PS naprosto parádní. Navíc nastavení téměř bezpracné, funguje obdobně jako nastavení zrcadlovky, Render opravdu rychlý (záleží též na hardwaru ve skříni, zejména na grafických kartách).
Ale více se dočtete zde http://www.rhino3d.cz/clanky/renderovani/arion-1-6-0.html
OPRAVDU DOPORUČUJI !!!
vizualizace interiérů Rexeos 15.04.12 17:20
Velice pěkné rendry pro interiéry dělá InteriCAD a KD Max. InteriCAD umí i exteriéry jak vytvořit tak i vizualizovat. KD Max je určený pro kuchyně a vestavné skříně.

Mrkněte na odkaz
http://intericad.info//index.php?id=4

re: Rexeos vga 15.04.12 22:54
Ty výstupy jsou takový "umělý" (jako z Rhina) navíc, než dát za tohle 49.000,-Kč, tak to raději nainvestuju do Maxe nebo Softimage o těch pár tisíc víc...
tohle jsou žabomyší války david 13.07.12 12:33
rendrovací enginy jdou cestou nezávislosti na modelovacím prostředí - tzn. vray, maxwell atd lze používat v různých softwarech a nabídka se pořád bude rozšiřovat. Vray ve světě 3d vizualizací získal nejvíc příznivců a maxwell ho rychle dohání hlavně svou jednoduchostí a předvídavostí (limit ohledně rychlosti bude za pár roků úplně irelevantní)
já za nejlepší modeler považuju 3dsmax - má asi nejrozsáhlejší komunitu na internetu, takže člověk nalezne obrovské množství tutoriálů, pluginů, hotových materiálů a modelů. Díky tomu, že majitelem je autodesk, zdokonaluje se i propojení s výkresovou dokumentací v autocadu.
cena je sice vysoká, ale zisk za to stojí
shrnuto podtrženo - max+vray (maxwell) - koukněte na http://www.5ran.cz kde jsou vidět výstupy z téhle kombinace

Nezáleží na programu Marián Tarabčák 26.05.13 11:17
Záleží zcela na dotyčném človíčkovi , jaký program mu "sedne". Jestliže budete dobře ovládat soft , zvládnete v něm vytvořit cokoliv . Ať je to Rhino , Cinema ,3ds Max , Maya , Modo ...Já jsem vyzkoušel takřka všechny , a nejvíc mi vyhovuje Rhino , nyní ve verzi 5 . Je natolik intuitivní až to bere dech , a hlavně je v české lokalizaci . Ve 3D jsem samouk , ale jen díky Rhinoceros jsem se dokázal vypracovat ( díky tutoriálům a systému pokus-omyl ) na úroveň , kdy dokážu své vize skutečně "zhmotnit". Hlavně se nenechte ( ať se budete učit jakýkoliv program ) odradit od prvopočátečních nezdarů ... http://grabcad.com/library/idsa-truck
Herní engine - Lumion Ondra 23.06.14 13:34
Zdravím, další cestou, která šetří čas a práci - s dosáhnutím kvalitních výsledků je program Lumion. Využívá GPU přes herní engine, takže práce je naprosto jednoduchá a render fotky trvá pár minut- video od půl hodiny do 2-3 hodin (dá se u toho částečně i současně dál pracovat)
re: Ondra vga 25.06.14 12:15
Z pohledu architekta, který se vizualizacemi zabývá, jsou výstupy nekvalitní, asi jako z Rhina. Cena plné verze je srovnatelná s Maxem. Pokud bych měla volit, tak raději Maxe, i když já nedám dopustit na Softimage, která ale bohužel příští rok končí
re:VGA Ondra 08.11.14 21:10
Nekvalitní výstupy? To se mi moc nezdá. Ale to co píšete, jsou každopádně programy, které nejsou podle mého určeny vůbec pro architekty, ale pro grafiky. Jejich složitost je dost odrazující a může být i dost velkou překážkou, obávám se. Především, když existuje volba, jakou je mnou zmiňovaný program. Další věcí je třeba čas renderu a nastavení, podle mého má architekt věnovat čas spíše stavbě a jejím detailům, než se učit se složitým programem. Každopádně teď nedávno vyšla nová verze Lumion, i ty výstupy se trochu zlepšily.
re Ondra vga 09.11.14 07:18
Záleží na tom, čemu se zmíněný architekt věnuje. Nejhorší varianta je dát někomu, kdo umí v jakémkoliv grafickém programu zpracovat vizualizaci, ale on o architektuře nebo interiéru nemá žádné znalosti. To se pak člověk diví...3Ds Max je určený hlavně pro architekty. A ovládání? No o trošičku složitější než AutoCad, ale nic, co by se nedalo zvládnout
cena new 09.11.14 15:01
A co cena? Vždyť plné verzi takového programu a všech proprietek a hardwarových upgradů bych musel obětovat celé roční zisky své kanceláře
cena Ondra 10.11.14 09:47
Cena verze pro menší firmy, která zvládá veškerý věci, který jsou důležitý, jen je v podstatě ochuzena o některé knihovní prvky, se pohybuje okolo 40 000 Kč, přitom kolik ušetří času a práce mi to nepříjde pro firmu zase tak moc. Ale to je na zvážení každého. Hardware nároky jsou minimální, Však taky běží program celý jen na grafické kartě...stačí dostatečně nějaká nová za cca 4-5 tisíc kč...
cena? Ondra 10.11.14 10:01
Myslím, že cena standartní licence, která zvládá technicky v podstatě všechno co Lumion nabízí, jen je omezena v knihovnách, které samozřejmě stejně můžete importovat svoje, se pohybuje okolo 40 tisíc Kč. Přitom kolik šetří času a práce si myslím, že to není tak velká investice. Navíc je licence plovoucí a doživotní.. hardware nároky jsou v podstatě jen na grafickou kartu, takže stačí koupit kartu za 4-5 tisíc. Nevím, ale nepříjde mi to za usnadnění práce a nejrychlejší renderovací program pro stavaře jako velká suma, nebo je?
re Ondra vga 10.11.14 18:05
No, když se podívám na stránky tohoto sqělého programu, tak těch 40.000,- stojí limitovaná verze s omezeným obsahem a v přepočtu cca 84.000,- plná verze. Maxko stojí někde kolem 75.000,- ... tak nikde žádnou výhodu nevidím. Navíc, pokud bych měla problém, tak se obrátím na www.maxarea.cz, kde se vždy někdo najde, kdo poradí. Tady to bude problém, protože program není tolik rozšířený.
who is vga Ondra 13.11.14 20:50
Ta verze za 40 000, myslím si, stačí 90% a více uživatelům, pokud nepotřebují více knihovních prvků (což využijí nejspíš jen urbanisti a zahradní architekti) tak standardní verze obsahuje vše potřebné. Maxko má určitě svoje využití, to nechci popírat, ale pořád je to program založený na cpu a plošný modelář... hlavně je program, kde je tisíc tlačítek na jeden efekt... což je pěkný, pokud chce být člověk na ten program expert, ale docela nepraktický pro ostatní.. Lumion už funguje v celém světě a i v ČR se rozmáhá poslední dobou a existují fóra (i přímo výrobce, kde můžete zasílat dotazy a připomínky - třeba i co vylepšit, program se stále hýbe a vyvíjí, má myslím si ještě velký potenciál!) ale existuje i český i distributor... ..stránky www.lumion3d.cz... koukala jste třeba i na ně?
re Ondra vga 14.11.14 17:03
Nedívala - stránky nefungují zcela dobře, napiš link. Ale ten jeden obrázek, který se tam objevuje s červeným potahem mi připomíná kvalitou mojí vizualizaci z roku 2000... Pro info - první vitualizace jsem dělala někdy v roce 1995 v True Spacu 3.2 - tuším :o)
lumion kvalita? vizuser 14.11.14 21:13
ondřeji, pokud chceš kvalitním viualizátorem býti / nejen architektem / musíš maxe míti a hlavně uměti.
mě osobně lumion vůbec nepřesvědčuje.
maxe pro složitost odsuzují lidé, kteří ho neumí, nebo jsou neschopní jej používat.
možná, že lumion někdy v roce 2020 bude umět to, co max, ale to možná už rendrovat stejně nebudem.
link Ondra 16.11.14 23:26
Link je tady: http://lumion3d.cz (/cs) a nevím který červený potah, ale jsou tam i ilustrační obrázky ze starších verzí a pod. A nebavím se ani tak o vizualizátorech, ale o architektech.... no.. nevím...ale tam mi max nepříjde jako podmínka, znám dost architektů a nějak to nebylo nikdy požadavkem ani... hmm? ale to je otázka někam jinam asi.....jako true space znám akorát zprostředkovaně Max jako není nějak šíleně složitý, učil jsem vizualizace v horších programech - parametrických objemových modelářích...ale... stejně si myslím, že budoucnost patří přístupu Lumionu - efektivní využití grafickýho procesoru a jednoznačnýmu ovládání. Co jinak zkusit Trial verzi Lumionu? Docela by mě pak zajímal názor někoho takhle zkušenýho...
re ondra vga 17.11.14 18:43
Stránky fungují - ukázky prací ne - slide error se objevuje v rámečku. True Space už dávno neexistuje, v roce 2008 jej od Caligari koupil Microsoft, dva povinné roky ze smlouvy jej "provozoval" a pak "zazdil"..aneb jak zničit jednoduše konkurenci. True Space verze 1.0 byla tuším z roku 1994. Na tehdejší dobu to bylo docela vymakané, protože ostatní programy co v nich šlo dělat 3D neměly na tehdejší dobu "tak kvalitní výstup". Ten v počátcích dokázal to, co dnes nabízí některé "dlaždičkářské" vizualizace jako vrchol své tvorby. Nejlepší verze byla asi 7.5. - ale to je už historie. Já v Maxku nedělám - šla jsem po ukončení TS do XSI - resp.dnes Softimage, která příští rok končí. Ale vzhledem k mému věku, tak už asi měnit nebudu :o), i když nikdy neříkej nikdy... ale lumion to asi nebude, co se budu případně učit. Až budu mít čas, tak si tu trial verzi stáhnu.
3D vizualizace Elena 05.01.15 17:16
Hledam studenta ktery muze udelat 3D vizualizace. Stala spoluprace.
Informace na info@spaziocasa.cz
sketch up Tayfoon 24.09.15 00:40
Ahoj, co rikate na sketchup + vray . neni pro archiutekturu rodinnych domu + interieru dostacujici ?

Přidat příspěvek
Předmět:
Autor: Email:
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.

Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve vyjímečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Prosinec 2017
arrow
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.