Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Školy architektury

Le Corbusier
Le Corbusier laik 25.04.17 02:03
Ahoj,
mám takový dotaz, je v dnešní době možné stát se architektem, aniž bych měl potřebnou školu pro vykonávání tohoto povolání? Nemyslím žádné interiérové architekty a podobné věci, konkrétně myslím architekta staveb. Lze v dnešní době naplnit ideu Le Corbusiera, pokud by byl člověk dostatečně talentovaný a prosadil by se ? V ostatních povolání je tohle možné, ale v architektuře tomu brání autorizace architekta. Děkuji za názory, jsem celkem zvědavý.
Laik betonář 25.04.17 09:53
Pokud je člověk dostatečně talentovaný, může teoreticky získat autorizaci i bez vzdělání - čemu tedy dle vás brání autorizace? A co je možné v ostatních povoláních? Skutečně můžu být lékařem bez patřičného vzdělání?
praxe lepsi nez skola tomas 03.05.17 12:35
Naopak si myslim, ze je to lepsi cesta nez projit skolou. (mluvim z vlastni zkusenosti, skolou jsem bohuzel prosel)
Kdyz budete 5 let pracovat u nejakeho spickoveho architekta (idealne v zahranici, ale i v CR jsou skveli architekti), klidne i zadarmo (kdybyste byl 5 let misto toho ve skole, tak taky nic nevydelate), tak je to rozhodne lepsi nez skola.
Skoly architektury (alespon ty ceske) jsou totiz tak vzdalene realite architektonicke praxe, ze uz to asi vic nejde.
Na nejakou autorizaci a CKA se vykaslete uplne. K praci ji nepotrebujete a nejaky pitomec, co Vam to orazitkuje za par penez, se vzdycky najde.
(praxe) rozhodne lepsi nez skola. Dr.Lusciniol 08.05.17 07:24
Muj byvaly a jiz zesnuly sef Col Madigan (1921-2011) rikall: "Kdyz to neumis, tak to alespon uc". (snad ale, to, ze jsem sam ucil 14 roku jeste nemusi znamena, za jsem nic neumel).
Loos mezera 11.05.17 19:23
Pokud se nemýlím, Adolf Loos architekturu studoval, ale nedostudoval. Zároveň nikdy neměl autorizaci...Z toho vyplývá, že se "spoluautor" stane Autorem. Někdy lze zákon obejít jednoduše.
Talent Vích 13.05.17 00:28
Bez autorizace a oficiálního vzdělání budete těžko autorizovaným architektem, stejně jako doktorem bez atestace nebo advokátem bez práv. Loos, Plečnik nebo Kaplický autorizaci neměli, což jim nebránilo se stát superstar, ale mmj jim to zabránilo se u nás prosadit. Nikdo z nich dosud nedostal poctu ČKA, což mi přijde absurdní, ale je to tak.
Seriously, pane Víchu? Tomáš 13.05.17 22:59
Ano, pokud je cílem Vaší profesní cesty dostat poctu čka, pak si udělejte autorizaci. Pokud chcete dělat architekturu jako Loos, Plečnik nebo Kaplický, autorizaci (evidentně) nepotřebujete.
"Jim to zabránilo se u nás prosadit"? To jako vážně? Spíš myslim, že jim v tom zabránila česká stupidita, než absence nějaký autorizace.
Nicméně Váš názor na toto téma, pane Víchu, jakožto funkcionáře čka, nás asi nepřekvapí.
ad česká stupidita, Vích 14.05.17 08:43
z latinského stupidus, které vychází ze slovesa stupēre — koprnět, tuhnout.
Ano, bohužel, zbytnělost je nemoc, která je u nás poměrně častá. Je opakem talentu. Ovládá bohužel právě ty úřady a nutné formality, které je třeba překonat v cestě k realizaci. Jakoby se Češi talentu báli, ti nejlepší naráží na spiknutí kariérních snaživců.
talent laik 14.05.17 22:15
Bohužel jsem zapomněl doplnit do textu ať není porovnáváno povolání právníka, doktora s povoláním architekta, protože si myslím, že je to nesrovnatelné porovnávat. A pokud ho chcete porovnávat a školy medicíny fungují stejným způsobem jako školy architektonické, tak mám obavu lékaře navštěvovat.
ať není porovnáváno Vích 15.05.17 01:44
Jistě, doktoři, právníci a architekti mají společné jen to, že mají zákonem přenesenou odpovědnost za profesi do vlastní samosprávy. Kdyby architekti fungovali jako právníci, tak by jim to také nepomohlo. Ale když už jsme u toho, architektura reprezentuje investora a současně musí zohledňovat udržitelný rozvoj, být tzv. zdravá, tím je někde na půl cesty mezi mediky a právníky. Jejím produktem je obytné prostředí, takže obecnou odpovědnost má také za úkol a architekti na ni skládají slib.
wow prasopes 16.05.17 00:17
"Ale když už jsme u toho, architektura reprezentuje investora a současně musí zohledňovat udržitelný rozvoj, být tzv. zdravá, tím je někde na půl cesty mezi mediky a právníky."

Tak tohle uz je moc :D

Přidat příspěvek
Předmět:
Autor: Email:
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.

Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve vyjímečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Listopad 2017
arrow
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.