Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb
JAP
HLEDEJ v sekci     
Školy architektury

Přijmačky FA ČVUT 2016
Přijmačky FA ČVUT 2016 A. 01.06.15 08:37
Ahoj, připravuje se už někdo na přijmačky 2016?
Kurzy,učivo,talentovky?
Fa cvut Kio 01.08.15 10:26
Ahoj,
Jj uz se pripravuju,a mam z toho docela stres :D
Mam strach z matiky a deskriptivy no
Varování zkušený architekt 06.08.15 13:33
Mějte rozum a raději si vyberte jinou školu, architektů je strašně moc a přitom jich tolik není potřeba. Dnešní komerční školství se nezabývá tím, zda absolventi budou mít uplatnění nebo ne. Architekti nemohou sehnat práci za důstojnou mzdu, pokud vůbec nějakou seženou jsou nuceni pracovat na Schwarz systém a za otřesných podmínek. Je to pak ztracených 6 let poměrně náročného studia, které je nepoužitelné a naděje do budoucna je mizivá.
FA Li 10.08.15 14:20
@zkušený architekt: dobrý architekt práci najde

no, taky se něco snažím dělat... kreslíte hodně?? já se teda upřímně víc bojím talentovek, než matiky a deskriptivy
prijmacky Aa 11.08.15 00:03
ja spis naopak, z matiky a deskreptivy mam naprosto fobii a talentovky snad dam :/
fa mx 11.08.15 13:23
talentovky na FA su uplne v pohode, zabezpecuje to ustav vytvarnej tvorby a tam su hodni ludia netreba mat strach
Dobrodružství zkušený architekt 12.08.15 16:45
S tím, že dobrý architekt práci najde vždycky se nedá obecně souhlasit. Ano najde, pokud je, ale když není, tak ani smrt nebere. Všechna místa jsou obsazena. Anebo je otázka, za jakých podmínek. Např. zadarmo anebo za 64 kč na hodinu? A jak se stane absolvent dobrým architektem? Když bude někde pracovat minimálně 3 roky zadarmo, aby získal praxi? A kdo ho bude po tu dobu živit? Pro mladé to může znít jako výzva anebo dobrodružství, jenže v praktickém životě to je jen živoření v pravém slova smyslu. Bez nároku na důstojný život. Všichni si asi myslíte, že Vám se to stát nemůže, ale opak je pravdou.
přijímačky anna 15.08.15 22:39
Zdravím!
Letos jsem dělala přijímačky a naštěstí úspěšně, tak se pokusím poradit.(Vím, jaké to bylo. Haha.)
Co se talentovky týče, tak doporučuju týdenní, či víkendový kuz přímo na FA těsně před přijímačkama. Tam vám přesně řeknou, co po vás budou chtít a naučej/zopakujou základní pravidla perspektivy a kresby obecně. A můžete jim přinést portfolio a pomůžou vám s výběrem prací k případnému pohovoru.
A pak samozřejmě kreslit. Co nejvíc a nejlíp, když vám k tomu někdo něco poví. Pokudmožno konstruktivního, odborného...
Test z deskriptivy se podle mne dá zvládnout i bez větší znalosti deskriptivní geometrie..je to hlavně o prostorové přestavivosti. Nicméně, jestli máte deskriptivu ve škole, nebo máte možnost docházet na nějaký kurz, tak doporučuju.
V matice můžete leda tak počítat hory příkladů a opakovat si základy. Ale jsem toho názoru, že co jste nevstřebali doteď, tak to se těžko dožene za rok.
Všeobecnej přírodovědnej test je opravdu všeobecnej a opět-záleží, jakej máte přehled a co ve vás z vašeho dosavadního studia zůstalo. A taky trochu na štěstí, ale na to nespoléhejte!
U kulturního přehledu a architektury to platí taky. Možná se to ale dá víc dohnat... Jednoduše se zajímejte o umění. Dobré jsou třeba 'události v kultuře', které jsou snad každý den. A k všeobecnému přehledu o architektuře doporučuji stručnou, ale jasnou knihu-Dějiny architektury
Od antiky po současnost. Pře přijímačkama jsem ji přečetla a u testu se mi vybavovaly stránky z té knihy.
U všech testů i telentovky, pak doporučuju podívat se na vzory. Ty přijímačky, co jsme psala já byly dost podobný. Např. byl tam nakreslenej půdorys něaký stavyby a z možností se mělo vybrat, co to je, neb tam bylo seřadit umělce od nejstaršího po sočasné apod. Typově podobné otázky, jako u vzoru. S jinejma jménama, stavbama a tak.
Tak snad už jenom popřát čistou mysl a trochu toho štěstí. Ať se daří!
A-
P.s. Kdyby něčemu nebylo rozumět, nebo byste chtěli vědět víc tak pište
Fa cvut Oop 24.08.15 10:58
Ahoj
Nevíte jak je to s tím druhým úkolem? Jestli ty témata vylosujeme nebo si mužem vybrat sami?
Dekuji
Fa cvut Oop 24.08.15 11:17
Ahoj
Nevíte jak je to s tím druhým úkolem? Jestli ty témata vylosujeme nebo si mužem vybrat sami?
Dekuji
Fa cvut Oop 24.08.15 11:23
A jeste ten první úkol ,tam se kreslí model třeba krychle ,anebo nějaké zátiší?
Protože jiní říkají ,ze uz par let je tam velký model krychle. Ale nevim no :D
re: Oop xo 26.08.15 19:59
Ahoj
první úkol, co se kreslí, je složené prostorové těleso (vypadá to asi jako, když na sebe naskládají cik cak 20 krabic) a ty je v perspektivě kreslíš, jde jim spíš o to, abys to v ní přesně zachytil, chtějí vidět, jestli perspektivu cítíš, stínování je pak už pro masters (já to třeba nestihla vůbec ).
No a druhý úkol je zadaný, ono je asi 7 témat té abstrakce a oni z něj pak vyberou a to musíš ztvárnit (možná jsou někde na netu, dost lidí znalo všechny )
Pak je ještě třetí úkol, ale to je ti asi jasný.
Tak hodně štěstí
Re: xo Oop 27.08.15 15:17
Dekuju moc
Fa Čvut Tu 28.08.15 15:44
Dala bych přijímačky když nejsem z gymplu?
Gympl Jan 30.08.15 01:29
Jo. V přijímačkách nic speciálního, co se učí jenom na gymplech není. Co se samotnýho studia týče je dokonce lepší nebejt z gymplu (samozřejmě pokud je člověk ze stavebky, třeba s hotelovkou tam asi nikdo nebude šťastnej).
Čvut FA Lol 30.08.15 13:09
Jak probíhají kurzy na Čvut ? Matika,deskriptiva a kreslení?
Děkuji
gympl ano/ne bukes 31.08.15 19:49
Než vznikne již tradiční flamewar o "správné" střední škole chci jenom upozornit, že opravdu neexistuje správná varianta a záleží převážně na studentovi co umí a nedá se to řešit stereotypně.
V přijímačkách bývá nějaký test na všeobecný přehled v tom teoreticky mají nějakou výhodu gympláci. Naopak ve škole mají v prvním semestru v pár předmětech výhodu lidé ze stavebek, ale ta skončí nejpozději v druhém semestru a pak už je to jen o schopnostech konkrétních lidí
Cvut fa Zo 31.08.15 22:15
Ahoj,
Kolik času se dává na test z deskriptivní geometrie ?
Díky
Cvut fa Zo 01.09.15 12:36
Ahoj,
Kolik času se dává na test z deskriptivní geometrie ?
Díky
Cvut Nevimno 08.09.15 20:14
Zdravím ,
Chtěl jsem se zeptat jak stihate se připravit na prijimacky a maturitu?:D
Prijmacky-Maturita Aa 09.09.15 16:18
tragicky :D:D
Cvut Eric 23.09.15 18:16
Ahoj lidi,
Bylo by možné najít staré testy z přijímaček? :D
vzorove testy AA 25.09.15 11:41
Na webu maji, fa.cvut.cz
fua tul ter 17.10.15 12:50
Ahoj,
nevíte, jak probíhají příjímačky na architekturu v Liberci? A jaké domácí práce (ne)dát k přijímačkám? Děkuji.
fa cvut r 20.10.15 19:42
ahoj,
můžu mít kalkulačku u přijímaček?
FA cvut Lucy 26.10.15 15:59
Ahoj,
Nevíte jakým stylem, kresby,malby ,skici atd ma byt portfolio?
A co se většinou kreslí na prijimackach?
Dekuji
cvut thomas 15.12.15 16:23
ahoj,
víte někdo kolik lidí se hlásilo na cvut architekturu ?
Fa cvut Mia 20.12.15 01:25
Ahojte, neviete ,prosim, odkial by som sa mohla pripravit na testy exaktnych predmetov a vsoebecny prehlad ? Nie su k tomu nejake knihy ,alebo mi staci prejst podklady z gymnazia ? :D
portfolio štěpis 05.01.16 17:11
Ahoj,
tvorba porfolia je čistě jen na tobě. To co ti nejvíce jde. Samozřejmě lepší budou skici fixou a tužkou, než nějaké malůvky olejovkama.
Fa cvut Li 19.01.16 19:05
Co se kreslí jako druhy ukol na zkouškách?
Dekuji
Dnes to mam "prave za sebou" Mistr.Nearchitekt 19.01.16 19:34
Tak ja som ten pán čo dosiahol 31/40 v testoch ale k pohovoru ho nepripustili pretože jeho práce boli údajne najslabšie zo všetkých (5/30 to je výsmech). Ak niekoho zaujíma ako som sa dokázal stať tento rok najneobjektívnejšie hodnoteným uchadzačom tak sa len pýtajte ale upozorňujem že ani ja sám netuším. Snáď len dodám že tím šťastlivým čo dostali dnes viac ako 5 bodov za zátišie a arch. úkol dokopy držím palce a komisii želám žlčnikové kamene. Architektura sa mi nezhnusila, ČVUT áno.
pro Mistra architekt 20.01.16 01:47
Se čtvrtinovou chybovostí v testech bych se moc nechlubil
víc štěstí než rozumu architekt 20.01.16 13:13
Tak milý mistře zo Slovenska, zřejmě máte více štěstí než rozumu. Stejně byste se po vystudování architekturou neuživil, pokud byste vůbec nějakou práci sehnal. Je to mizerně placené a architektů je strašně moc, podbízí se a pracují za méně než polovinu ceny z honorářových řádů. Takže osud je na Vaší straně a ušetří Vás frustrace z praxe.
vysledky Alex 20.01.16 16:14
Zdravim, tak jak jste dopadli u přímaček? Myslíte že bude stačit 67 bodů na postup?
tak co Avenita 20.01.16 21:01
Vy už to někdo máte letos za sebou, tak jaký to bylo?
Co jste kreslili a byly ty testy těžký? Jinak jak to přesně je, kdy se dozvíte počet bodů? A měli jste všichni 15 prací v portfoliu, nebo někdo měl míň?
Díky!
Výsledky Alena 20.01.16 21:39
Ahoj, celkově mám 82. Celkem mě překvapilo, že mám plný počet z pohovoru. 67 se mi zdá celkem málo, ale minimálně na odvolání by Ti to vyjít mohlo.
vysledky Ma 20.01.16 22:19
Ahoj, chci se zeptat, absolvovala jsem talentovky a písemné a dostala jsem 65 bodů. Komisí mi bylo oznámeno že jsem navržena na přijetí...co mě teď teda ještě čeká? Čeká mě vlastně ještě něco?
výsledky bob 21.01.16 11:56
Kolil myslite z bude krajni hranice bodu pro prijeti? A kolik mate bodu ostatni
průměr přijímaček + výsledky Michaela 21.01.16 18:52
Z talentovek jsem dostala 27bodů, po napsání testů jsem měla 49bodů. Mohla jsem se vyhnout pohovoru, jen kdybych měla o bod víc, bohužel nevyhnula. Od ostatních, kteří už pohovorem prošli, jsem slyšela, jaká je to fraška, že se jen zeptali na otázku proč se chcete stát architektem a pak chtěli něco vědět o nějaké budově, kterou jste kreslili. Popřípadě dali nějakou doplňkovou otázku typu kdo to byl le Corbusier. Každopádně když jsem tam přišla já, obrázky, nad kterýma jsem strávila tolik času, je vůbec nezajímaly, dokonce ani papírový model, který jsem přinesla. Prohlídli si jen 2, a když zjistili, že nemám žádný obrázek z plenéru, přešli rovnou k otázkám.:

1.otázka: Proč se chcete stát architektkou? Kecy o tom, že je to váš sen už od dětství slyšíme od každého...Tak jsem se snažila zaimprovizovat, aby má odpověď byla originální - to byla asi 1.chyba.

2.otázka: co vím o architektovi budovy, co jsem měla na obrázku - vzhledem k tomu, že budova z obrázku byla jeho jediná známější budova, tak skoro nic.

3."otázka": vyberte si nějakou zajímavou budovu a řekněte nám k ní všechno, co o ní víte a pak nám popište konstrukci. - Začínalo mě polévat horko, protože konstrukce budov jsem opravdu nezkoumala. Vybrala jsem si tedy Pompidou, protože Renzo Piano je jeden z mých oblíbených architektů..Po mém popisu se začali vyptávat do detailů - půdorys budovy, kolik je tam vchodů a jak jsou řešeny, zasazení budovy do okolí, jak budova vypadá z ulice xy, ze severu, ze západu (ano, každej si studuje na kterou světovou stranu je natočené každé okno a každý zná všechny pařížské ulice..), pak dokonce chtěli popsat na jakém principu fungují posuvné zdi (naivně jsem myslela, že tyhle věci nás mají naučit až oni při studiu, ne se na to vyptávat lidí z gymplu).

4.otázka: Řekněte nám něco o vašem městě, co se tam nového postavilo? - Já už na okraji svých sil, kdy jsem byla vzhůru od 4h, po psaní testů a téměř šestihodinovém čekání na pohovor na chodbě...vůbec jsem si nevzpomněla na rozestavěnou nákupní galerii, o které nejspíš chtěli slyšet, ale zmínila jsem se o novém cyklodomě, který se otevřel asi před měsícem. Přišlo mi celkem vtipné, že o něm nikdo z nich neví, tak ho chtěli popsat. Říkala jsem si, že bude lehké popisovat něco, o čem nemají ani páru (já sama jsem o něm nic nevěděla, poslední měsíc a půl jsem ležela v učebnicích a učila se na přijímačky, navíc je na opačné straně města...jeho vzhled jsem znala jen z fotek z novin o velikosti asi 5x5cm...). Začala jsem popisovat, říkala jsem si jak krásně mi to jde a pak jeden z komise vytáhl mobil a našel si to na internetu. Půdorys nebyl kruh, ale asi 16ti-úhelník a měl celkově jiný tvar, než jsem se domnívala. Chtěli i popsat, jak funguje automat uvnitř, který kola uschovává. Samozřejmě jsem neměla ani tušení, když jsem ho ještě ani neviděla.

No odkráčela jsem s 15ti body. Dohromady mám tedy 64b, takže vůbec to není o znalostech, které máte "prokázat" v testu, ale o štěstí, náladě komise a taky pokládaných otázkách. V roce 2014 brali od 65b, v červenci zjistili, že se jim zapsalo málo studentů, a tak snížili hranici na 60b. Všem ostatním přeji hodně štěstí
Fa cvut T.r 21.01.16 19:40
Mužů podat odvoláni?
re T.r architekt 21.01.16 21:14
Nejsem si úplně jistý, jestli se nějaký slavný architekt stal architektem na odvolání. Jsem si ale docela jistý tím, že se jím stal i bez studia, ale tvrdou sebezdokonalující dřinou.

Je asi lepší, abyste přišel někdy jindy lépe připravený a nemusel se hádat o každý bodík, než abyste prolézal s odřenýma ušima a skončil jako spousty zoufalců, kteří projektují za poloviční žold a kazí tak těm schopnějším jejich zasloužené výdělky.
Cvut Trtr 22.01.16 05:51
A mužů podat odvoláni , když jsem mel i s pohovorem 45 bodu? Protoze bych si prave rad stěžoval na nespravedlive hodnocení komise, pokládali mi otázky, které si myslim ,ze u pohovoru na vysokou školu by byt neměli .
Re TRtr Alena 22.01.16 19:43
A podělíš se s námi o ty otázky?
Pro Trtr Michaela 23.01.16 11:00
myslím, že se 45b nemá odvolání cenu.
fa j d 23.01.16 15:25
Přijde mi, že ty přijímačky byly dost o štěstí, tím si ale nechci obhajovat ten výsledek, to zase ne..
Cvut fa Míša 30.01.16 09:37
Cauky,
Pamatujete si někdo co bylo za otázky v testech na cvut arch?
Všeobecný přehled a přírodní vědy
Prosim prosim
cvut lola 30.01.16 13:06
co se přesně dělá na přijímačkách v designu, jako třetí úkol?
to mi dají půdorys židle a já ho vymodeluji z hlíny?:D
design bb 31.01.16 13:49
Ahoj,
hele vy myslíte že jsou ty testy na design stejné jako na architekturu? Já jsem ani nepochopila z toho dopisu, z čeho přesně ty testy budou.. :D taky přírodní vědy, všeobecnej přehled a deskripce?
zkoušky Avenita 31.01.16 18:10
Myslim, že na design jsou ty samý zkoušky, akorát teda bez matiky a všeobecnej přehled možná bude trochu jinak zaměřenej... Ale to samý by mě zajímalo i u krajinářský architektury, nejsem schopná odhadnout třeba jak moc tam budou jiný otázky narozdíl od tý normální architektury :D
Cvut fa Lada 01.02.16 20:29
Co vsechno se kreslilo na prijimackach na designu? A co se modeluje z hlíny ? Prosim
Design cvut Tom 04.02.16 18:07
Od kolika bodu jsem prijatej na design? Po pohovoru ?
design Lenka 05.02.16 11:30
Loni to bylo myslim 45 po pohovoru
design Lenka 05.02.16 17:14
Loni to bylo myslim 45 po pohovoru
design Lenka 05.02.16 20:35
Loni to bylo myslim 45 po pohovoru
studium FA studentka FA 08.02.16 21:55
1) @ architekt - nemyslím si, že by známky nebo přijetí na odvolání nějak extrémně ovlivnily budoucnost či určily, kde kdo skončí. Po všech těch zkušenostech vím, že je to všechno hlavně o tom: kdo váz zkouší, jak se vyspíte, jaké dostanete otázky a jak je člověk dokonalý ve vykecávání či jestli se zkoušejícímu trefil právě přímo do noty. Slýchávám o spoustě případů, kdy např. slečna premiantka nakonec skončila ve firmě na obklady a dlažby za vizualizacemi (což je určitě sen všech, kteří prošli touto školou).

2) pro budoucí studenty
Už to tu někdo psal, ale lidi, fakt si uvědomte, že to není lehká škola. První rok přijdete snad o 90% svých přátel a váš osobní život půjde úplně bokem. Další roky záleží na vás, jestli si studium prodloužíte, nebo se opět budete drtit a zvládnete to za ty 3 roky. Taky je fajn si uvědomit, že poptávka po architektech není nejvyšší, to spíš člověk skončí v projekční firmě jako klikač za AutoCadem, nebo tvořením vizualizací popř. ve firmě, která pracuje s grafickými programy.
Je to sice opravdu nádherný obor a ti, kteří studium vydrželi jsou vždy zapálení do svých návrhů a jiných úžasných předmětů, které nás naplňují, ale je fajn si říct, jestli to je opravdu to, co chcete dělat (což v 19 fakt jednoduché není).
Stejně po 3 letech zjistíte, že vlastně nic neumíte :D, ale jinak je to fajn.
Varovani jiny zkuseny absolvent 10.02.16 15:47
"Zkuseny architekt"mi mluvi z duse.
Po absolutoriu pracujete na cerno a zadarmo, co jste na skole stylove se budovali, vezme cert a zjistite, ze vedle tisice dalsich nejste nikdo a tak vas taky ateliery za nukoho povazuji-viz platy a uplatn.svych nazoru.
Ja sehnat praci nemuzu, a to jsem delal v studiu Fuksas a Foster&partners
cvut fa tom 22.02.16 19:33
ahoj,
chci se zeptat kdy budou zveřejněny výsledky z příj. řízení ?
Děkuji
VÝSLEDKY !!! VÝSLEDKY 26.02.16 12:47
Také bych rad vedel, kdy budou zverejneny výsledky. Bylo mi řečeno u přijímaček do mesice, už je to pres mesic.
Výsledky A 26.02.16 16:24
Mně tedy u přijímaček bylo řečeno, že výsledky budou až na začátku/v průběhu března.
názor T. 27.02.16 15:29
Přijde mi opravdu smutné, když někdo začne kritizovat obor, který sám studoval, nemluvě o tom hromadném odrazování od studia, které tady někteří předvádějí. Má snad větší cenu studovat obor, ke kterému nemáte vztah a následně pracovat na pozici, kterou jste nikdy nechtěli vykonávat? Ráda bych připomněla, že vysoké školy a pracovní zaměření se nevybírají podle platového ohodnocení, doporučení apod., ale to, co chce člověk dělat. Pokud člověk nemá představu o tom, čemu se chce v budoucnu věnovat, tím lépe, klidně se může zaměřit na ty vedlejší aspekty, které jsem zmínila a podle nich zvolit i samotnou školu, která mu bude vyhovovat nejlépe. Ale říkat lidem, ať nedělají to, co chtějí? Nestydíte se? Vždyť člověk nežije na světě jen jako stroj poháněný penězi, ale především proto, aby žil a užíval si věcí, které ho baví a naplňují.

Od práce architekta mě samotnou dělí jen vysoká škola. Momentálně jsem v předmaturitním ročníku, do dalších přijímaček zbývá necelý rok a já už od Vánoc straším s přípravou (samozřejmě to hrotím, ale chci si vybudovat jakousi jistotu, aby mě alespoň většina teoretických otázek nepřekvapila). Žiju v rodině stavařů, a jak jistě víte, tyto firmy zaměstnávají také architekty, a i když se to možná většině bude zdát nespravedlivé, už mi bylo naznačeno, že nebude problém zajistit mi praxi i v rámci studia. V dnešní době je vše o kontaktech. Znám hromadu lidí, kteří si je vybudovali na škole, ale něco pro to udělali. Pak znám dalších pár jedinců, kteří brečí, že nemají práci (a nejedná se pouze o architekty), ale ve skutečnosti nic krom stěžování si snad ani nedělají. Ať už se jedná o architekturu, marketing či cokoliv, je zapotřebí mít co nabídnout, kontakty a především odpovědný přístup. Nemůžete dávat architektuře za vinu vaší neschopnost, když to i lidé okolo vás zvládli, spíše se snažte zamyslet nad tím, proč jste zrovna vy mezi těmi 7 % (pro čvut) nebo 15 % (pro vut) architektů, kteří nenašli uplatnění. A pokud si myslíte, že ve ostatních oborech najdete uplatnění jen díky tomu, že je vystudujete, jste na omylu, a tohle ví i malá holka jako já.

Od pár kamarádek z ateliéru, které se hlásily na čvut už letos ke mně ale dorazilo, že na přijímačky chodí i lidé, kteří nemají ponětí o významu perspektivy, nedokáží chronologicky zařadit umělecké slohy apod., proto pokud to čte někdo, kdo se hodlá hlásit příští rok stejně jako já - kreslete (nejlépe v nějakém kurzu, i kdyby jen půl roku před příjmačkama, znám takové šťastlivce, lépe něco, než žádná příprava). Opakujte si výroky slavných a časová období, ve který žili, protože na těchhle otázkách se dají nahnat body, které můžete ztratit právě u ne zrovna nejlehčí matiky (mají s ní problém i ti, kteří na gymplu vynikali, ale s tím u přijímaček počítají, tak se toho nelekněte, nečekají, že vypočítáte všechny příklady, možná v to jen ve skrytu duše doufají). A u ústního pohovoru je vyloženě jen přesvědčte, že to chcete studovat a proč (o tom jediné jim jde) + zajímá je váš samotný zájem o architekturu, protože co z toho, když to jen chcete studovat, když nemáte přehled o budovách ve vašem okolí/ČR/světě. Nejlépe si to zkuste nanečisto už doma, navíc otázky, na které se ptají, jsou v podstatě pořád ty stejné a zmínila je už "Michaela" o pár komentářů výše.

Pokud bude mít někdo potřebu nařknout mě z naivity, věřte mi, že coby holka vyrůstající v rodině přeplněné stavaři se setkávám s konfrontací na každém rohu. Šťastlivcům, kteří se na FA dostali, gratuluju. Všem ostatním držím palce!
architektura erdeco 27.02.16 19:49
T. - vyjádřila bych se k Tvému tvrzení "Nemůžete dávat architektuře za vinu vaší neschopnost, když to i lidé okolo vás zvládli, spíše se snažte zamyslet nad tím, proč jste zrovna vy mezi těmi 7 % (pro čvut) nebo 15 % (pro vut) architektů, kteří nenašli uplatnění. A pokud si myslíte, že ve ostatních oborech najdete uplatnění jen díky tomu, že je vystudujete, jste na omylu, a tohle ví i malá holka jako já." Je řada oborů, kde je uplatnění absolventů jistější, třeba medicína či stomatologie, informatika .Ano, jsi opravdu ještě malá a naivní holka. V ČR s nízkou mzdovou hladinou nelze očekávat dostatek práce pro architekty s důstojným ohodnocením. Architektura je totiž až nadstavba, lidé se bez architekta celkem snadno obejdou. Ale bez lékaře a stomatologa nikoliv...Proto tolik architektů nemá práci v oboru, protože nejsou pro běžné lidi potřební. Při průměrném platu 26 tis. Kč, kterého ještě 60 % populace nedosahuje, nelze očekávat, že jedinci si budou nechat navrhovat domy a interiéry od architektů.
Výsledky Monika 29.02.16 00:47
Kdy mi pošlou dopis o ne/přijetí ?
Dekuji
Realita Architektka 29.02.16 14:15
Smutné je to, že všichni mladí si myslí, že to budou právě oni, komu se to podaří. Jenže to je v tomhle oboru, jako jít hlavou proti zdi. Opak je pravdou, v praxi to tak nefunguje. Pokud nejste zároveň rentiery nemůžete pracovat zadarmo stále, musíte si vydělat na živobytí a švarcismus a devalvace hodnoty práce Vám to neumožnuje. Pak jsou idealistické vize k ničemu. V zástupu ostatních jste nic a nikoho vaše nápady nebudou zajímat a možná taky nebudete mít na jídlo a na byt.
Komu není rady, tomu není pomoci. Pavel 29.02.16 21:19
Tady je alespoň názorně vidět, proč se lidská historie stále opakuje. Zkušenosti jsou nepřenosné.
Uplatnění Architekt 01.03.16 10:38
A jak už tu bylo někde zmíněno většinou se neprosadí ti nejlepší, ani ti co jsou nejtalentovanější a nejpracovitější, a kteří dřou zadarmo, ale ti jsou kteří v tom umí nejlépe chodit jako "podnikatelé" A mají k tomu ještě např. rodinné zázemí. Takový renomovaný architekt určitě nepředá své klienty šikovným mlaďasům, to je raději vyždímá a zahodí a najme nové a plné nápadů. Takže pravděpodobnost úspěchu je mizivá a klesá úměrně s nedostatkem práce a přebytkem absolventů.
architekti erdeco 01.03.16 12:45
Jak se říká - Co jste vy, byli jsme my. Co jsme my, budete i vy.
Ano, lidé jsou nepoučitelní. Ostatně co jiného mladým zbývá než jejich optimismus a růžové brýle? Někomu z nich se zadaří, to je pravda. Ovšem každý je v mládí přesvědčen, že tím úspěšným, tou menšinou, elitou bude on.
varování architekt 01.03.16 18:57
Ale proč raději svou energii neobrátit jiným směrem, kde je to jednodušší? A také kreativní a uspokojující? Proč se snažit tam, kde je to zdeformované a téměř nereálné? Je to dobrá rada od těch, kteří se v oboru pohybují už dlouhá léta. Rozhodně nejde o odrazování konkurence, protože nezaměstnaní absolventi bez praxe skutečně nejsou a nebudou konkurence, viz výše.
ad T. architekt nearchitekt 02.03.16 06:30
Myslím, ze nejsi tak naivní - vystihla jsi to přesně, je to o kontaktech. A protože ty je dle tvého tvrzení mas, udělat si "papír" na architekturu ma pro tebe smysl. Osobně mi přijdou vtipne procentualni údaje o nezaměstnanosti, ve skutečnosti to bude mnohem vice. Asi jsou to údaje UP. Co se týče oborů, nepamatuji se, ze bych potkal napr. nezaměstnaného medika, zato architektů bohužel spousty... Přesně jak se píše výše, lide nás nepotřebují. Známí, kamarádi a rodina naopak očekávají, ze jim pripadne návrhy udělám zdarma. Protože architektura je tak skvělá a zábavná, ze ji máme dělat zadarmo ach jo.
tak si ten názor ještě více rozebereme T. 06.03.16 15:17
Je milé vidět tolik reakcí. Na druhou bych se ráda zeptala těch, kteří zde od studia druhé odrazují a sami daný obor studují či dříve studovali. Proč jste šli tedy studovat obor, o němž jste předem věděli, že nenabízí příliš velké uplatnění? Nabízí se ještě jedna možnost, a to, že byste v dané době netušili, jak to s uplatněním po absolvování univerzity je, ale nechce se mi věřit, že by byl někdo natolik nezodpovědný, aby se o tenhle důležitý aspekt nezajímal, takže to ani neberu v potaz.
Pochopitelně, nejeden člověk o mně říká, že mám růžové brýle a že jsem až nezdravě optimisticky naladěná, ale proč bych se měla k architektuře stavět negativně, když ji chci studovat takřka od plenek a od jejího uplatnění mě dělí v podstatě jen její studium? Copak vy byste ji na mém místě kritizovali?
Jsem zastáncem toho, že člověk musí mít co nabídnout a jeho CV by mělo druhého nakopnout, aby měl vůbec možnost se pohnout z místa, a to je např. jeden z důvodů, proč jsem součástí mládežnické rady města, proč jezdím na debatní soutěže a proč se snažím mimoškolně angažovat. Samozřejmě, že jsem s tím začala jen proto, že to na papíře vypadá hezky. Teprve postupem času si člověk začne uvědomovat, jak mu to rozšiřuje obzory. A pokud mi někdo bude tvrdit, že s tím časově nejde vyjít, ať to ani nevypouští z úst, protože já to při dvou brigádách, čtyřech hodinách týdně v ateliéru, gymplu a mladické nerozvážnosti naprosto hravě zvládám. Zvlášť, když všichni víme, že u pohovorů jednoduše dávají přednost těm, kteří se víc ukážou. A já i přesto, že bych nějaké pohovory nemusela vůbec řešit, dělám pro svůj osobní rozvoj víc, než většina lidí v mém okolí, protože bych byla blbá, kdybych nevyužila situace, která se mi naskytla (nebo spíše teprve naskytne) a nepokračovala po praxi dál.

Architektura je poměrně staré řemeslo, jen se podívejme na filozofy, ti taky moc daleko nepochodí... a jak je ten obor pořád populární. Vždyť větší polovina absolventů univerzit nemá práci v oboru, tak tady nedělejme z architektury krizový bod, jak už tady někdo říkal - stát nepotřebuje tolik architektů, kolik se produkuje, ale znalosti z fakulty se dají (a pevně v to věřím) využít i v jiných oblastech. Pak je to jen o přizpůsobivosti a přístupu, zda se s tím člověk hodlá tedy smířit.
reálné uplatnění xy 06.03.16 17:08
Pro všechny budoucí zájemce o studium architektury:

1) Konkrétně já jsem začal studovat a pracoval ještě za "komunistů", tenkrát to bylo normální, seriozní, fajn povolání. Co se z toho stane, tenkrát asi netušil nikdo.

2) Od uplatnění v architektuře vás nedělí studium, to je to nejmenší, ale málo práce a hodně projektantů.

3)Kdo se chcete živit žvaněním, studujete architekturu zbytečně, daleko univerzálnější je pro vás titul Mgr. Rychleji a s menším úsilím a každý od vás potom to žvanění očekává.

4) Každý architekt si o sobě myslí, že je nejlepší, a že by to udělal lépe. Proto o vaše úžasné nápady nikdo nestojí a nikoho zajímat nebudou.

5) Jestli vaši rodiče, blízcí příbuzní, nepracují na investičních odborech, odborech správy majetku, v developerské firmě a podobně, tak se tím neuživíte.

6) Obecně technické obory znamenají hodně práce, zodpovědnosti, za málo peněz, navíc velmi brzy jste v oboru příliš staří (po čtyřicítce), daleko větší uplatnění a snazší život budete mít jako absolventi nějakého obecného kecacího oboru. Potom máte otevřené dveře do státního, do bank, České televize, poradenských firem, různých neziskovek atd ... Studovat v dnešní době architekturu a i nějaký jiný technický obor je profesní sebevražda.
FB SKUPINA CVUT FA KOKO 14.07.16 23:47
ahoj,
je už na facebooku nějaká skupina fa cvut 2016? dekuji

Přidat příspěvek
Předmět:
Autor: Email:
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.

Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve vyjímečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Duben 2017
arrow
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.