Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Školy architektury

Je mi 33 uvažuji o studiu architektury. Zešílel jsem?
Je mi 33 uvažuji o studiu architektury. Zešílel jsem? PetrLa 04.04.10 23:42
Je mi 33, VŠ v jiném oboru (technickém) jsem již vystudoval a vážně uvažuji o studiu architektury. Znáte někoho takového a jak je to s nutností "chodit do školy" na ČVUT v Praze. Časovou kapacitu ke studiu reálně mám, ale na to sedět ve škole několik dnů v týdnu již ne. Velmi děkuji za názory.
Nezešílel, ale... Martin 05.04.10 09:08
Věk asi není tak důležitý, také znám studentku architektury po třicítce, ale s tím časem to bude horší. Architektura je jedním z časově nejnáročnějších studijních oborů, který z důvodů jenž zde na Archiwebu byly už několikrát zmiňovány, nelze studovat dálkově. Já například stíhám pracovat (v oboru) tak jeden, maximálně dva dny v týdnu, které potom musím dohánět o víkendech a po nocích..
architektuře nutno obětovat.. daniela 05.04.10 10:26
architektuře nutno obětovat spoustu času a energie..není to jen o nějakém vysedávání ve škole, ale hlavně dělání spousty prací..učení..dumání...doma a kdekoliv..
zešílel Václav 06.04.10 11:23
Ano, zešílel jste. Architektů je jako s.r.a.ček. Bohužel, jeden horší jako druhý. Tak se tím stejně neuživíte. Leda, že byste měl nadání jako třeba Filippo Brunelleschi, Josef Zítek nebo Christopher Wren.
JAKO HORÁČEK MUFNA 06.04.10 22:35
...OTAZKA JE ...ZDA SE TIM CHCES ŽIVIT ...NEBO TO BUDE JEN JAKO KONIČEK .BTW ....kecy o obětech neposlouchej , buď to v tobě je a nebo není
Václav Jan Pavel 07.04.10 08:57
Důležité je chtít! Pokud o tom jen uvažuješ, pak těžko radit.
nezešílel mashoun 07.04.10 23:31
Nezešílel jste... dokonce by se možná dalo říct, že zmoudřel :-D :-p.... Ale jak již napsala daniela, studium architektonické tvorby není o sezení ve škole a vpaní informací do hlavy, ale o spoustě práce kterou je třeba reálně udělat.... a to si vezme čas. Pokud Vás ovšem spíše nebere něco jako teorie architektury a její historická stránka, to už je pak víc podobné klasickému "studování"....
Ten co nezešílel Milosh 02.12.10 21:38
Mno tak myslim, ze ten co psal, ze architektu je jako .... tak to je pravda. Vemte si jen 15% uspesnost absolventu dostat praci. Zbytek jen hleda a ceka. Jinak kvalita je take velmi slaba. Kdyz srovnate 30. a 60. leta u nás, tak nebylo tolik kvalitního materiálu a takové rozmanitost, ale ty objekty stojí, mají svou kvalitu a hlavně jsou cca v dobrém, či odpovídajícím stavu. Dnes ty stavby jsou do kopru po jedné zimě, max. do desetiletí. Dle mne jste nezešílel, ale spíše jste si vybral velmi zajimavy obor, ktery neni to co to byvalo drive a dnes tu architekturu da kazdy i s 45% ucasti na fakulte - a to plati o vsech FA - CVUT, VUT, TU
Ja znam horsi pripad) Boris 09.01.11 20:19
Pred par let mne napadlo jet studovat architekturu do Ceska. Cestinu jsem ucil asi 10 let spatky, takze musel jsem ji zacit studovat zase, a pred par lety vubec neumel kreslit, a musel jsem brat osobni cviceni. A ted me chybi jenom matematika, a deskritni geometrie, a myslim ze se mi podari tomu naucit, a skusim se dostat do FA CVUT. A ja urcite vim ze se mi to podari, ikdyz se mi nepodari to udelat poprve, tak skusim podruhe a tak dale

Prominte mne mou cestinu, studuju ji.
Jestli stojíte o můj názor, František Procházka 10.01.11 12:14
potom je třeba upřesnit, co si od studia architektury slibujete? Úroveň Václavových příspěvků je známá, nicméně jediný tu omylem zavadil o podstatu - tedy, co má být cílem? Vzdělat se v oboru, být tvůrčím architektem, přidat si ke jménu titul, ztratit pár let života, prostě si to zkusit...
.. máte - li čas Bohdan Špaček 10.01.11 13:10
.. energii a zájem, pusťte se do toho ... tento pán vystudoval po třicítce medicínu ...

http://cs.wikipedia.org/wiki/Albert_Schweitzer
Philip Johnson Lowenbach 10.01.11 20:19
A co Philip Johnson?
Mies van der Rohe filip medek 10.01.11 23:20
A co Mies van der Rohe?
Já hledám ve 42 letech dálkové studium designu nábytku. Petr 24.02.11 11:26
Já hledám ve 42 letech dálkové studium designu nábytku ( to už jsem zjistil,že architektura jde studovat jen na denní studium - bohužel, zajímám se o ni 10let,ale až loni jsem dospěl k názoru, že se chci živit návrhama interiérů a designu nábytku. Tak hledám veškeré materiály,skripta možnosti třeba navštívit přednášky.....
Učím se ve Sketchupu, ArchiCadu a Artlantisu. Ale pořád to není ono, chce to pořádné studium a možnost pracovat na projektech v týmu.
Doporučuji dobře si to rozmyslet copy 03.03.11 18:24
Architektů je hodně (jak správně zmínil Václav), ale poptávka v ČR po kvalitní architektuře je téměř nulová, běžné stavebníky zajímá jen cena projektu, ve které rychlošmrdlům stavařům nedokážeš konkurovat. A upřímně handrkovat se s místníma chytrákama o každou tisícovku a ještě poslouchat jejich rozumy nestojí za to, pro "obyč" lidi je lepší nedělat. Zakázky státu jsou velmi dobře utajené, aby jsi svojí nabídkou neohrozil někoho vyvoleného a firemní zakázky získáš těžko, budou chtít větší projektovou firmu, takže jestli nemáš maminku v nějakém investičním odboru, tak se na to vykašli. Myslím to opravdu a upřímně. Já trpce lituju, že jsem nešel na medicínu, jistota, minimální zodpovědnost a vynikající ohodnocení, jak společenské tak finanční, architektura nezajímá nikoho, kromě pár studentů. Architektura v ČR je koníček, ale živit Tě musí něco jiného.
re copy ... 04.03.11 15:06
Archittektů je hodně, ale kvalitních architektů? Jen se podívejme okolo sebe, co se děje s našimi městy... Vám přijde v pořádku, že "poptávka v ČR po kvalitní architektuře je téměř nulová" a že "architektura nezajímá nikoho, kromě pár studentů"? Studoval jste architekturu? A to vás nenapadlo, že by se s tím asi mělo něco udělat? Mně to úplně připomíná lidi, kteří studijí architekturu, protože ta škola je "fakt hardcore".
UUD - Průmyslový design vs. TUL- arch. .-. 15.05.11 01:04
Po přečtení téhle diskuze, i když jsem byl doteď rozhodnutý jít studovat architekturu do Liberce, začnu asi uvažovat i o prům. designu v Plzni. Nevíte někdo něco o téhle škole? Když jsem se tam hlásil, bral jsem to jako rezervu (do oboru se hlásilo lidí 16, brali 9).
Naprosto otřesný názory na architekturu a design Ing. Václav Říha 29.10.11 17:34
Nestačím se divit o tom co zde píší některé podle mně rychlokvažky architektury. 1 Pokud někdo chce studovat architekturu a začne v 33letech pak si musí uvědomit, že ani za 6-7let ve škole nebude nikdy dosahovat kvality lidí kteří začali už v 14 resp 15 letech. Nebo jinak pokud se věnujete architektuře už dávno (ať už máte střední stavební nebo vysoké stavební vzdělání pak nelze než doporučit) 2. To co zde většina ubožáků píše o navrhování designu a obecné architektuře dokonale ukazuje jak úzké vnímání samy mají a že v podstatě vůbec nepochopili o čem design a chceteli architektura je. Jinak by si povětšinou uvědomili že jen kreslení v Archicadu či Revitu či jaké všechny programy jsou prostě nestačí. Na to aby jste dělal kvalitní věci musíte v první řadě skvěle znát 1. Materiály 2.Statiku a 3. Ergonomii. To že umíte kreslit a máte cit v kompozici je jen jakási samozřejmá nástavba k tomu aby jste byl architekt.
Obecně sám mám v průmyslovém designu co se nábytku týče několik výrobků u jedněch z nejvýznamnějších náb. firem u nás a nikdy jsem obecně design jako takový nestudoval. To vše prostě přišlo samo tím jak jsem postupně pronikal do nábytkářského řemesla. A stál týdny a měsíce doma u ponku. Momentálně jako hlavní zaměstnání dělám vývoj náb. konstrukcí a pokud vás nikoho ani tohle neodradilo od designu nábytku pak bych doporučil SPŠ a VOŠ ve Volyni kde vám patřičně vysvětlí kde se moderní design vzal a jak se v německé škole Bauhasu rodili první moderní architekti a designéři.
architekti nemají práci archa 30.10.11 23:12
Dobrý den,
studovat architekturu je velmi zajímavé, to určitě, i když určitě stojí za to vyjet i ze hranice. Ale není to studium do dnešní doby. Práce není. Je hrozně moc architektů bez práce. O jedno místo za měsíc, které se objeví v ateliéru bojují stovky uchazečů....a ohodnocení není kdovíjaké......taky lituji, že jsem nešla na medicínu. Jelikož je práce architektů na živnostňák, po mateřské - jako jsem teď já - ti nikdo místo nedrží....Teď jsem bez práce a hledám.....vypadá to, že se budu muset živit něčím jiným......
Situace je celkově špatná Askii 15.12.11 10:18
Mladí architekti práci hledají těžko ale není to jen náš problém. Podobně nebo hůř jsou na tom i absolventi jiných VŠ oborů. Běžte se podívat na pracovní úřady, je to tam samý ekonom, designér atd.. I čerstvý absolvent IT má kolikrát problém sehnat práci, firmy nerady zaškolují a chtějí odborníky s praxí. Já práci v arch. ateliéru sice mám, ale nevyhovuje mi prostředí a jednání a tak hledám přes půl roku práci v jinde a stále nic. A to hledám v Praze! Situace je dnes těžká, firmy se kvůli úbytku zakázek bojí nabírat nové lidi nebo osekávají náklady a nutí zaměstnance k vyšším výkonům za méně peněz. Je nutné se ptát, kam až tento proces dojde. Na druhé straně klesá logicky poptávka po produktech a službách. A stát tohle řešit nebude a pokud vím, tak my mladí jsme si to tak zvolili, jít na VŠ je přeci každého svobodná volba. To že nenajdeme uplatnění a v lepším případě skončíme obchodě s třičkama je realita.
Dobrý den, jsem BLAZEN? Karel Fridrich 30.04.14 13:44
Dobry den mam dotaz. Jsem zdravotni sestra ted dostudovany záchranář. Pracuji jako sestra a nemocnice a doba mě nutí studovat dale a dale... Architektura je muj koníček? Jsem blazen jestli ji chci studovat? Nebo nevite o nakém oboru který by se ji bližil. Vim že už nebudu dobrý ani dobrý student nejsem jen bych rad se dostal i informacim...Děkuji
re: JSEM BLÁZEN? Hanka 30.04.14 14:58
Jo, jste blázen, jděte studovat práva, když chcete studovat. Právníků je sice také hodně, ale potřebují je téměř všichni architekti, na rozdíl od nich...
Jste blázen. xy 30.04.14 17:57
Zůstaňte ve zdravotnictví, práci budete mít jistou a vyděláte si víc. A když už něco studovat, tak medicínu, ostatní tituly dnes mají cenu toho papíru, na kterém jsou vytištěny.
Zešílel jsem? Petr 01.05.14 10:09
Je mi 41 "živím" se architekturou už 14 let, chci studovat práva. Zešílel sem?
Taky myslím.. P. Smrk 04.05.14 19:15
Karle Fridrichu: .Taky myslím, že je v dnešní době lepší držet se jistějšího povolání než je architektura, respektive umění. Koneckonců, stačí si přečíst pár příspěvků ze zdejšího diskusního fóra, a člověk má docela jasnou představu jak to v tomhle oboru chodí.
Na druhou stranu chápu, že chcete změnit obor. Pokud chcete "dělat do architektury", a nejste zrovna studijní typ (ne, že by architektura byla nějak intelektuálně náročnější než jiné VŠ, ale rozhodně zabere hodně hodně času), zkuste něco praktičtějšího. Např. šikovný truhlář, který dělá a hlavně "vymyslí" nábytek na míru, je několikrát lépe placený než architekt a rozhodně o klientelu nouzi nemá.
Ještě ze zvědavosti se musím zeptat, co po vás v nemocnici chtějí ještě za další vzdělání??? Když už máte 2 kvalifikace jako sestra a jako záchranář. Přece nemůžou být všichni zdravotníci lékaři, ne?
studujte M 08.05.14 10:50
Absolutne schvaluji, studujte cokoliv a kdykoliv chcete. Jde o Vas osobni pocit, na nazory ostatnich nedejte...
Rekvalifikace Radek 10.05.14 08:19
Zdravím, trochu se mi jevi jako problém i to, ze když třeba ve čtyřiceti dostudujete a půjdete zadat o místo jako čerstvý absolvent.. Tak v tomto veku bych od cloveka očekával, ze dokáže vest tým a cely projekt, zná legislativu apod.. Bez jakéhokoliv podceňování, toho schopen nebudete. Budete muset zkratka prekousnout ze vám nekteré věci bude muset vysvětlit o 10 let mladsi děvče... jen příklad...
Re: jsem BLAZEN? Askii 11.05.14 09:23
Pokud děláte něco rád, tak na názory zdejších diskutérů nedejte a jděte si za svým. V posledních pár letech je sice pro architekturu velmi špatná doba, ale kdo ví, jaká situace bude za nějakých 5 let.
Výhodou pro Vás mohou být sociální vazby na zdravotnictví. Klientela z řad lékařů není rozhodně k zahození. S takovou klientelou se dá překlenout i ta naše vleklá hospodářská krize
Záleží je na tom dampit 15.05.14 07:47
jestli chcete mít diplom, nebo chcete být opravdu architektem. Když vidím některé hrůzy navržené inženýry architekty,přemýšlím jak je možné, že je nevyhodili už ze školy jako nevzdělavatelné.
Držím vám ale palce ať se vám to podaří.
běžte si za svým snem nikola 18.05.14 16:24
to jsou zase komentáře, práce už dnes není v žádném oboru, jděte do toho po hlavě, přece žijete jen jednou, nedejte tady na ty vysoce inteligentní komentáře, to jsou ti lidi, co sedí doma na zadku a jenom si stěžují, jak je málo práce a jaká je špatná situace, nikdy není pozdě začít
sen ? architekt 18.05.14 17:51
nikolo, hlavni otazkou zustava: kdo ti ten sen zaplati. - tim myslim nejen studia po 26 letech.

...a druha poznamka pod carou - ktera kancelar bude chtit nekoho v tomto veku ( clovek , ktery si chce zalozit rodinu a ne si jen hrat na styloveho pseudointeligenta z naseho skolstvi.
to je zaroven i odpoved , kdo dnes v kanclech dela. viz blog: absolventi architektury .) .


pokud mate bohate pribuzenstvo, anebo profesne sblizenou rodinu, tak jdete do toho, protoze ten start nejak pujde, ale jinac je to z meho pohledu takovy spis ulet z pracovni nudy.
Určitě jo. gp 22.01.15 00:41
Studium na univerzitě je vstupenka mezi elitu. Jestli se vám teď naježily chlupy, tak ne v tom smyslu, že by se z vás stávala elita, Ale škola je místo, kde se chytří lidé koncentrují a kde jsou velmi ochotní se s vámi bavit. A do toho ty mlaďoši, to je tak nabíjející.
Studium na univerzitě je vstupenka mezi elitu. takyarchitekt 22.01.15 10:49
40% je elita? Snad jeste tak 0.4%. Dnes ma "vejsku" kdekdo. Dokonce i ja !
VŠ studium xy 22.01.15 14:22
Vysokoškolské studium je dnes hlavně dobrý kšeft pro lidi, kteří na těch školách pracují. Z hlediska studentů je to trochu podvod, protože lidé s vš vzděláním, s tituly zkrátka nejsou potřeba a řada z nich v tom oboru uplatnění nenajde.
Doporučuji Náhodný kolemjdoucí 19.02.15 10:02
Takové životní rozhodnutí doporučuji. Primárně musíte na pět let zanechat práce, čili ideálně, když byste teď pracoval na finančních trzích a zjistil, že po třicítce se už ten testosteron tak nevyplavuje, tak není čím svítit. Jen co se Vás přijmou (což je čím dál tím pravděpodobnější) musíte ustát první semestr. Pokud Vás nevyhodí (matematika, statika, geologie), tak můžete vesele studovat šest let. Bude Vám 40 a budete dostudovaný architekt bez praxe. Pokud se tím chcete živit, tak začínat ve 40 je výzva v jakémkoli oboru. Na druhou stranu, když přijdete za zákazníkem bude apriori předpokládat, že už máte nějakou životní zkušenost.
Zajímavá diskuze Zdeněk Š. 28.03.15 22:09
Je mi 58let, a když Vás tak poslouchám rád bych si svůj životní nadhled doplnil o studium architektury. Proč? Už ve svých 18letech jsem se zajímal o průmyslový design. Se svými výrobky jsem vyhrával celostátní soutěže. Od mládí jsem měl obrovskou pokoru k práci rukama propojenou s hlavou, s myšlenkami a nápady. Po revoluci jsem se začal živit grafikou a desinem. Mysím si že úspěšně. Vytvořil jsem zázemí, zřídil grafické studio a dílny s veškerými tiskovými technologiemi včetně laseru.
V současnosti se při své práci potkávám a architekty, kterým předávám svoje zkušenosti, navrhuji klíčové prvky výstavních expozic. Stalo se mi dokonce, že jsem připravoval jeden projekt na výstavní expozici. Realizace této expozice šla do výběrového řízení ve kterém jsem neuspěl, protože jsem neměl dostatek kvalifikačních předpokladů. Veřejnou zakázku získal mladý architekt, který měl kvalivikační předpoklady (školu), ale nulovou praxi (nebo možná něco při škole). Když ode mne přebíral poklady tak prohlásil, že neví jak by se některé prvky expozice řešily..... Vzal moje přípravné podklady, které opráskl (90% stránek jeho projektu byly moje podklady), shrábl 320 000,-Kč a pokračoval v realizaci. Prvky, které byly pro něj technologicky složité se prostě nerealizovaly ....... a takových případů bych mohl jmenovat víc.
Abych nezdržoval dalšími příklady tak se zeptám - Je možné získat kvalifikaci tak že část školy nahradí bohatá praxe?
Děkuji Zdeněk
no nevim plk 29.03.15 10:23
Vhledem k tomu, že se architektura nedá studovat dálkově (pokud vím), tak jediná cesta je si těch pět nebo šest let odsedět. Pokud se úspěšně žívíte designem a grafikou, tak je studium architektury nesmysl. Navíc titul sám o sobě člověka k ničemu příliš neopravňuje. Zásadní je spíš autorizace, na kterou dnes nedosáhne každý, nutná je poměrně dlouhá a různorodá praxe v oboru. A jde spíš o praxi technickou, takže nějaká praxe grafika a design moc nepomůže. Pro Vás by asi bylo nejlepší najít si nějakého architekta, se kterým se domluvíte na fér spolupráci. On Vám projekty zkontroluje, opraví a orazí a za to si nechá nějaký spravedlivý podíl. Vy si ušetříte pět let zbytečného studia na VŠ a všichni budou štastní.
S bohatou praxí... ... 29.03.15 12:21
není problém stát se autorizovaným architektem i bez studia, pokud tu praxi relevantně doložíte - obzvláště budete-li stát "pouze" o obor výstavnictví a ne třeba o územní plánování
Nazor pozde ale prece Janina 18.06.16 04:06
Budete vecny student, stale budete hledat jako ja.O tom zivot neni.Lepsi je delat karieru v oboru,ktery jiz clovek ma vystudovany a vydelavat penize. Kdybych se mela rozhodovat znovu,budu studovat jakykoliv prakticky zdravotnicky obor, klidne i jen stredoskolsky, byt zdravotni sestrou nebo lekarem je dobre a uplatneni siroke a dobre zaplacene. Nebo pravo, pravniku je sice dost, ale poptavka po nich take. Nejhorsi jsou snad prirodni vedy, psychologicke a sociologicke obory a architektura.Tezko se uplatnit, konkurence obrovska. Penize mizive.
Architekt Architekt 19.06.16 20:27
To že jsou peníze mizivé, to neříkejte, není to pravda a spíše než o špatném oboru to svědčí o Vašem špatném výběru. Podnikám na vlastní triko, mám velmi malou kancelář a po odečtení nákladů na provoz si dovolím mít "plat" zhruba 70 tisíc hrubého měsíčně.
náklady architekt 21.06.16 14:52
Jak už zde bylo několikrát řečeno, náklady minimalizované, cracklý software, kancelář ve sklepě (v lepším případě a v horším doma v obýváku) a na výpomoc studenti s vlastním PC. Jupííí!!!To je přesně ono, jak si architekt může přijít aspoň na nějaký výdělek.
architekte Honza 22.06.16 06:44
Nebýt zbytečných, trochu ufňukaných a trochu agresivních příspěvků, jako je ten předchozí od architekta s malým "a", tak by to byla docela zajímavá diskuze.. Prosím věcně.
pravda architekt 22.06.16 10:51
Bohužel, na tom není nic ufňukaného ani agresivního! Až na pár výjimek je to je realita většiny. Honzo, kde to žijete a co a pro koho děláte?

Přidat příspěvek
Předmět:
Autor: Email:
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.

Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve vyjímečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Březen 2017
arrow
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.