Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Architektura v ČR

Názor na připravovaný dům v Brně
Názor na připravovaný dům v Brně RadovanCZ 30.12.15 01:18
Zdravím vespolek,

jako investor s uměleckou duší jsem se rozhodnul dům, který budu přestavovat, navrhnout sám.
Nacházím na tomto webu fundované názory na architekturu obecně. Pokud máte chuť a zájem, budu rád za Vaše názory na studii RD, která má velmi velkou šanci na realizaci v příštím roce.
Popis najdete na http://design.turov.eu/rodinny-dum-brno-hlohova-8-studie/

Jde čistě o výměnu názorů a diskuzi. Dům bude stát ve specifické lokalitě.

Hezký den přeji

Radek Štencl
jeden ze spolku architekt 01.01.16 02:38
Vážený pane investore,
pokud máte zájem o fundované názory poptejte renomované architekty o studii k Vašemu investičnímu záměru za regulerních cenových možností pro práci těchto osob. Třeba formou vyzvané soutěže za jasných podmínek a obsahu práce, kterou pro Vás vykonají. Pokud se cítíte sám fundovaný na návrh rodinného domu v této lokalitě je celkem zbytečné žádat dospělé lidi o práci zadarmo s pocitem možnosti uspět v rámci kreativního nutkání sdělit světu jejich názor na Váš návrh rodiného domu. Pokud jste investor s uměleckou duší jistě víte o čem mluvím : důvěra, souznění a společně strávený placený čas nad možnou architektonickou perlou.
S úctou jeden z mnoha ne nejlepších architektů v ČR.
Vše nej v normálním kulturním prostředí ČR v roce 2016 přeje architekt.
Jeden z nespolku Student architektury 02.01.16 23:14
Zadarmo vam muzu rict, ze jste naprosto genialni a opet se ukazalo, ze studium architektury je jen mrhani casem. Velice se mi libi vase spojeni pravouhlich sten a tociteho schodiste, myslim,ze to je prave ten moment, kdy z obycejne dispozice jste dokazal docilit umelecke dispozice s dusickou. Dale se mi velice zamlouva koncept kominu, ktery prochazi stredem mistnosti a tak vytvari prirozeny radiator. Doufam, ze dum dotahnete do zdarile realizace. S uctou martin von nazorzdarma a studie za 50kc( o velikonocich 1+1 zdarma)
Takhle asi ne. Roman Šumbera 03.01.16 12:33
Zdravím pane Štencle.

Nechci Vám upírat Vaše snahy a umělecké ambice, ale raději vážně zkuste oslovit nějakého zkušeného (ale klidně i začínajícího) architekta. Mrkněte na reference a od koho Vám to bude "vonět", tak toho oslovte. Rozumějte, ono totiž navrhnout správně dům, to je velmi komplexní disciplína a myslím že s troškou pokory nakonec sám uznáte, že vybrat někoho "externího", bylo vlastně dobře. Když si přečtu Vaše poslední slova na stránce "Chceme zachovat ducha místa a zároveň postavit architekturu na úrovni.", tak Vás mohu ubezpečit, že Váš návrh není na úrovni a už vůbec nezachovává duch místa. Ten Váš návrh se povyšuje, prsí se svou nadutostí nad ostatní, nerespektuje členění a takhle by se dalo pokračovat.

Dům stavíte zřejmě jednou za život, peněz to bude stát hromadu, tak mi prosím věřte a vše si ještě jednou dobře promyslete

Přeji Vám hodně zdaru do Vašeho dalšího počínání.

Roman Šumbera

PS: Pokud se rozhodnete brát má slova vážně, tak prosím přehodnoťte i termín realizace. Chápu, že se Vy i s Vaší rodinkou v tomto domě už vidíte, ale budete v tom dost možná po zbytek svého života, tak si uvědomte, že kvalitní návrh se neurodí přes noc a vyplatí se chvilku si počkat.
Slepe strevo Petr 03.01.16 17:22
Dobrý den,

přes Vánoce jsem to přehnal s jídlem a chytl mě slepák. Koupil jsem si ostrý nůž, jehlu, niť a zrcátko. Chci si to udělat na dobré úrovni, tak radši sám, jenom bych potřeboval poradit kde ten slepák tak je, prostě z jaký strany to říznout. Díky všem za rady
Jsem rád Pavel 03.01.16 20:02
Jsem velmi rád, že se tu nenašel nějaký samolibý blb, který by pánovi ten domek s radostí vyprojektoval zadarmo a pak tady brečel, že nemá práci. Neradit! Nepomáhat!
Pořád to není ono JM 05.01.16 21:08
No musím říct, že mě to hmotově a z exteriéru až tolik nepohoršuje, ale to je asi tím, že jsem přes Vánoce dostal k vyjádření ještě daleko větší hrůzu, kterou si nastávající stavebník sám vymyslel a nechal nakreslit... Tak jsem asi otrlý.. Ta dispozice je děsná samozřejmě.. a celkově je na tom prostě hodně vidět, že to dělal laik.. Ale jsou i o poznání horší případy..
korespondecni kurz architektury.... tomas stary 06.01.16 01:20
no tak, ja na pana "kolegu vespolka" zase tak prisnej nebudu....je fakt, ze na prvni dobrou jsem o jeho postu zauvazoval v intencich nejake "vtipne" a zaver roku spestrujici performance, ale to nakonec musim spise pricist na konto me novorocni indispozice....a pokud pominu zpusob a formu osloveni zde pritomnych, ktera je pravda trochu vic chucpe, tak proc vam nakonec par rad a postrehu neposkytnout....me spis naprosto unika vase predstava o dalsim pokracovani....to si opravdu myslite, ze po zverejneni vasich ne zrovna dokonale a navic neuplne odprezentovanych predstavach, se zde strhne nadrzena diskuze s relevantnimi navrhy na zasadni posuny, ktere vy nasledne zapracujete, zverejnite a postup se bude opakovat az do konce "semestru"....takovy korespondecni kurz architektury....vy prece stejne s temi vstupy nebudete umet nakladat tak, aby jste se dostal alespon k prumernymu vysledku, prave proto, ze za sebou nemate tech x let vzdelavani v oboru....coz bude asi prave ten moment, ktery si uplne neuvedomujete a jedina moznost jak k tomu poznani dojit, je si to evidentne vyzkouset....takze asi jako mnoha jinym stavebnikum vam nema valnyho smyslu spilat do neumetelu a vyzirku, ale spise najit cestu kdy se o tom presvedcite sam....(mimochodem architektura je o prostorech....nejak nevidim zadny rez)....
takze....jsme tak v prvni rocniku fa architektury ve druhem semestru atelieru navrhovani a zadanim je rekonstrukce radoveho domu....na prvni rocnik pomerne slusny sousto, ale kdyz se cejtite....zadani a program ???....asi bydleni pro ctyr az peticlenou mladou rodinu s atelierem, ktery by mohl byt vyuzivan i pro komercni ucely....
situace
bez fyzicky navstevy mista a pouhym pohledem na google street view lze tvrdit, ze je to docela prijemna a zachovala ulice a ctvrt s jistym "duchem mista", tak proc mu nejit po srsti....vase reseni ho rovnou pekne vodstreli a ani se nesnazi najit nejakou spolecnou rec s okolim....celkovej vyraz, cleneni fasady, rimsa, strecha....meritko....
1.n.p.
nerespektovani svetovych stran, tim padem spatny osluneni a nakonec i prirozeny osvetleni....obytny prostor je hlubokej a orientovanej na jednu stranu....krome dvou tri letnich mesicu ho slunecni paprsky ani neliznou....z jihu tam samozrejme pres nejaky luxfery nic nedostanete, protoze tak nejak neni odkud....takze, spravne tvrdite, ze u radovych domu je skutecne mozna nejvetsi vyzvou osluneni, ale to se vam rozhodne maximalizovat nepodarilo....ale v kuchyni se asi ohrejete....tocite schody jsou mozna krasny, ale rozhodne nezabiraj nejmin mista....na plochu jsou zhruba stejny jako jednoramenny, ktery se daj navic uzavrit nebo pod ne neco vestavet....nevim jestli je uplne nejlepsi mit v obytnym prostoru diru do tmavyho sklepa....ten vas rozhodne neni navrzenej jako prostorovy rozsireni obytnyho prostoru....mimochodem, ze sklepa tahne....vzdycky je dobry zvazit umisteni schodu v obytnym prostoru....zejmena z hlediska krizeni funkcnich a provoznich vazeb....vozickar proc ne, ale nevidim duvod proc ano....teda pokud strejda co vas navstevuje kazdou sobotu neni vozickar....kuchyne je hloupe rozvrzena a nejsou v ni zadny ulozny prostory....garaz je myslim v tomhle objemu blbina....a pokud ano, tak se na to musi jit jinak....chodit do ataku pres dilnu a garaz ???....
2.n.p.
bez urazky....skutecne v patre nevidim umeleckou dusi obyvatel....co ja vidim, je naprosto nezvladnuty dispozicni reseni utilitarniho loznicovyho patra s nejakou prirozene neosvetlenou pseudo kruhovou halou....ze by to kruhovy schodiste ???....zkuste do toho nakreslit nejakej nabytek....loznice nezariditelny kvuli krivkam sten, kominu popripade hloupe umistenejm dverim....koupelna uplne zbytecny hriste bez uloznejch prostor....satna ta nam tam tak nejak vysla a je uplne k prdu co se vyuziti tyce, navic pred nejmensi loznici....
obecne
trochu to vypada, ze mate pretlak v investicich a umistujete je spatnym smerem....zatim je to cely diky nezvladnuti zakladu hrozne velky, predimenzovany a ve vysledku financne narocny....vy jste ten barak skoro celej zboril....kde je ten duch mista ???....co to tedy pro vas je ten duch mista ???....a prinejmensim dodelejte sakra nejaky rezy....

myslim, ze timhle muzeme skoncit prvni konzultaci a sejdeme se za tyden ve stejnou dobu na stejnem miste....a pane kolego, doufam v nejaky vyraznejsi posun....

mimochodem....prave jsem vam venoval cca 2 hodiny sve prace....
2 tomas stary jen tak 06.01.16 13:32
Pane kolego, tleskám a obdivuji Vaši obětavost!
Jsem nerad Pavel 07.01.16 09:59
Tak se přeci jeden zoufalec našel ...
kazuo shinohara oh 07.01.16 23:53
Nahodou, oble zdi v 2NP a komin prochazejici mistnosti maji celkem potencial. Kdyz nebude mit mistnost s kominem plochy strop, ale sadrokarton bude kopirovat sklon strechy, tak je to tu co nevidet publikovane v sekci STAVBY...

Reakce - obecně RadovanCZ 10.01.16 14:44
Zdravím vespolek,

původ z malé vesnice se zkrátka nedá zapřít.
A chucpe dotaz? Sice to tak nebylo původně myšleno, nicméně jistá nepotvrzená spojitost s národem, kde toto slovo vzniklo, je možná.

Jsem velmi vděčen za Vaše názory.
Ještě uvedu na pravou míru to, že za sebou již mám návrh jednoho rodinného domu a jedné přístavby bytového domu. Vše ve spolupráci s architekty a velmi dobrou zkušeností. Proto všem investorům a stavebníkům spolupráci s architektem maximálně doporučuji.

V tomto případě se však naše názory po rozhovorech s několika architekty rozcházely.

Předložená studie je výsledkem několika verzí, tato je s pořadovýcm číslem 38. I když se to tedy většině hodnotitelů nezdá, je to promyšlené s ohledem na reálné potřeby a fungování.

Musím zároveň říci, že se současná studie vzdálila původnímu ideálu a inspirací japonskou, holandskou a švédskou architekturou (http://www.contemporist.com/2010/01/25/townhouse-in-landskr ona-by-elding-oscarson/) po diskuzích s dámamy na stavebním úřadě, ženou, projektantem a statikem.

Níže reakce na jednotlivé příspěvky
RE: jeden ze spolku RadovanCZ 10.01.16 14:50
Souhlasím s Vámi. Placenou architektonickou soutěž na studii s možností další spolupráce jsem měl v plánu. Přiznávám, že si nejsem jistý, proč se neuskutečnila. Aha, práce, cestování. Ještě zvážím.

Stejně tak Vám přeji dobrý rok 2016.

RE: Jeden z nespolku RadovanCZ 10.01.16 15:00
Bohužel jste nespecifikoval, v čem je spojení točitého schodiště a pravoůhlých stěn špatně. Asi mne odkážete na studium architektury.
Již v pokročilé fázi návrhu studie jsem narazil na tento dům http://www.bydleni-iq.cz/inspirace-pro-bydleni/rodinne-domy/ rodinny-dum-jinonice/
Podobné spojení zmiňovaných prvků je tam také a realizace je z mého pohledu velmi zdařilá.

Velikonoce se blíží, tak se možná ještě přihlásím.
RE: Takhle asi ne. RadovanCZ 10.01.16 15:11
Zdravím Vás pane Šumbero,

a samozřejmě děkuji za názor. Díky jemu a ostatním začínám chápat "návrh se povyšuje, prsí se svou nadutostí nad ostatní, nerespektuje členění".
Jeden z prvních návrhů studie tyto potřeby adresoval, v dalších verzích se jim tolik pozornosti nedostávalo. I toto by si kvalitní externí architekt pohlídal.

Nechť se Vám daří

Radek Štencl
RE: Slepe strevo RadovanCZ 10.01.16 15:17
Dobrý den,

pokud je Vaše hlavní motivace to, že si to budete dělat sám (i když to nebude 100%), potom pane řezat vpravo od pupíku. Další info na http://slepestrevo.cz/
RE: Jsem rád RadovanCZ 10.01.16 15:33
Zdravím Vás Pavle,
i Vám děkuji za názor, i když příliš konstruktivního neobsahoval. Minimálně jste prokázal, že Vy samolibý blb určitě nebudete.
Dívám se na to tak, že pokud tady vznikají domy, které po realizaci nedopadnou zcela dobře (viz https://www.facebook.com/Archwars), je lepší dát několik konkrétních připomínek na adresu investora a jeho záměru, pro další kultivaci architektury, mezi kterou žijeme.
Klidně mi pošlete ukázky realizací, třeba najdeme společnou řeč.
RE: Pořád to není ono RadovanCZ 10.01.16 23:26
Že to není největší hrůza, kterou jste měl možnost vidět, je slabou náplastí. I tak děkuji za názor.
Diletant Rivass 10.01.16 23:48
Dispozičně nedotažené, plné nesmyslných zákoutí, kruhové schodiště je omyl. Uživatelsky nepřívětivé a nepromyšlené. Raději pracujte (ne v projekci) a cestujte.
RE: korespondecni kurz architektury.... RadovanCZ 11.01.16 00:57
Dobrý den pane Starý,

Váš příspěvek velmi oceňuji (doslova, podrobnosti v emailu).

Moje představa o pokračování je jednoduchá.
Očekával jsem připomínky k případným koncepčním chybám od laické a odborné veřejnosti. Doufal jsem také v odkazy na realizace, kde se podobná problematika řadového domu úspěšně řešila, případně odkazy na portfolio někoho, koho by konkrétně toto místo zajímalo a další diskuzí bychom se mohli dopracovat k případné spolupráci a úpravám studie. I když takovou zdrcující kritiku jsem nečekal, níže vysvětlím proč.

Není to stavba nového domu, ale rekonstrukce. Uliční a "společné" zdi s okolními domy zůstanou zachovány. Také sklep, ateliér v zahradní části a komín.

1.n.p.
Oslunění - jak prosvětlit prostor z jižní strany a zároveň zachovat maximální soukromí? Původně návrh počítal s větší plochou prosklení, to v současné studii by mělo být dostatečné podle norem a výpočtů. Nicméně souhlasím, že je na tom třeba ještě zapracovat.
Garáž - mít nebo ji nemít v hmotě domu byla veliká otázka. Jelikož je ale přístup na pozemek ze severní strany nekomfortní (příliš úzká ulice) a garáž bychom přesto rádi realizovali, nakonec jsme i za cenu ztráty světla a obytných prostor s umístěním souhlasili. Garáž je spojena s dílnou a ateliérem záměrně. V ateliéru je smrad z barev a jiný binčus, navíc se občas realizuje dílo, pro které je ideální dílna, případně větší prostory v garáži.
Také sklep měl být původně rozšířen o obytný suterén. Po diskuzích se statikem a finančních propočtech byl suterén minimalizován. A souhlasím s chladnou dírou do sklepa, na tom se pracuje.
Točité schody - opět se vycházelo z již existujícího sklepa a jeho umístění. Pokud by se navrhly schody jednoramenné a ještě k tomu nad těmi stávajícími do sklepa, znamenalo by to přepažení obytného prostoru a do obytné části ze zahrady by se světlo z jihu nedostalo již určitě. Chceme, aby když jde někdo po schodech nahoru či dolů musel přes obytnou místnost. Slibujeme si od toho větší interakci obyvatel než kdyby byly schody někde bokem.
Vozíčkářský rozměr koupelny - to je spíše řešení do budoucna pro starší návštěvy po předchozích zkušenostech. Příliš jsem pro také nebyl.

2.n.p.
Schodiště s halou má být osvětleno kruhovým světlíkem. S úložnými prostory v každé ložnici včetně koupelny se počítá. Dále místnost u šatny není ložnice ale technická místnost/prádelna/pracovna. Není ve studii zobrazeno, omlouvám se.
Dispozice koupelny, záchodu a šatny se v mezičase již změnila, s tím jste měl opět pravdu.

Ještě jednou děkuji za Váš hodnotný příspěvek. Další postup promyslím. Pro zajímavost jsem přidal ještě plánek původního stavu domu a řezy dodám.
... hana 13.01.16 19:56
to co tady proběhlo, architektům dvakrát nelichotí. jedna věc jsou půdorysy a řezy, druhá je volby materiálů,výplně otvorů, vestavěný nábytek a jeho detaily a povrchy... taky kusový nábytek, textil atd. obávám se, že lnevyhnutelným výsledkem pana brouka pytlíka radovana bude karikatura architektury.
Architekti nemají asi co dělat... Luboš 14.01.16 21:34
A tak se zabývají pitomostmi.
Ad "Jde čistě o výměnu názorů a diskuzi." ferdos 15.01.16 19:47
Gratuluju panu Radovanovi, že šel s "kůží na trh", a přeji mu, aby se mu dobře bydlelo. Děkuji každému ze zúčastněných odborníků za originální prezentaci své profese (bez ironie, vzhledem k počtu příspěvků to brzy bude reprezentativní vzorek )
... začínající architekt 17.01.16 09:03
Pan investor si zřejmě stále neuvědomuje, že práce architekta není jenom skládání místností normové velikosti na čtverečkovaný papír. Já když vemu do ruky tempery a začnu barvy nanášet na papír, taky to nebude umění, ale jenom barva nanesená na papír, protože za tím není žádná znalost, ale jenom "něco", co jste odkoukal. Nakreslit dům zvládne středoškolák s průměrným prospěchem, nicméně to nebude nikdy architektura. Jestli stojíte o architekturu, nechte pracovat architekta, zaplaťte mu ne za to, že vám nakreslí kamrlíky tak, abyste nechodil do obýváku přes šatnu spojenou se záchodem, ale za to, že ví, proč vám na papír nakreslil, co vám nakreslil. Vy sám nevíte, proč váš návrh vypadá zrovna takhle. Proč máte točité schodiště tam, kde ho máte? Silně ve mně klíčí podezření, že jenom proto, že dole je sklep, který si neumíte představit nevyužít a nenapadlo vás jiné řešení, jak do něho udělat vstup. Jen tak pro představu - studii v rozsahu, jaký si malujete ve sketchupu vy, vám většina "neznačkových" architektů je schopná zpracovat možná za cenu průměrné sedačky do obýváku. Vy hodláte investovat 2 miliony do rekonstrukce minimálně další milion stál dům a tady v podstatě žebráte názory za pár tisícovek. Co vám brání zajít za nějakým architektem, zaplatit mu 2 hodiny konzultace a nechat si vysvětlit, kde máte ty největší chyby? Návrh je realizovatelný, ale nezajímavý, dispoziční řešení je katastrofální a nefunkční. Zajímavé je, že statiku si většina laiků sama počítat netroufne, ani elektriku si obvykle sami nezapojí. Ale architekt a doktor, to je v tomhle národě každý. Jak se má platit za něčí rady, to si je většina lidí schopná pro korunu nechat koleno vrtat.
to: začínající architekt EVO 18.01.16 09:52
S principem vašeho vyjádření naprosto souhlasím, pane. Práce architekta opravdu není "jen" projekt až po realizaci. Já tvrdím, že nejdůležitější je právě ta studie, kde se nachází to nejcennější, co dokáže architekt nabídnout. A přitom veřejnost ji obchází. Všechno, co je po studii, už je zjednodušeně řečeno stavařina a improvizace.
Nechápu Pavel 18.01.16 11:01
Kolegové, já vůbec nechápu, proč tady na toho vyčůraného domkáře reagujete, ať si postaví co chce. Neradit. Nepomáhat. Ignorovat.
Ad Pavel Ivan 18.01.16 16:33
Pane architekte Pavle, podle mě je debata o rekonstrukci domku pana Radovana trefnou ukázkou toho, proč je dobré oslovit i při drobnější realizaci (a zvláště ve specifických podmínkách) architekta. Myslím, že na tomto příkladě si to uvědomí i ti z nás „amatérů“, kteří se díky svému zájmu o architekturu sami cítí být polovičními architekty Příspěvky Vašich kolegů tedy hodnotím naopak jako velmi přínosné i pro Vás, který se architekturou chcete živit.
Na druhou stranu sám formulacemi ve svém příspěvku urážíte potenciálního klienta, čímž můžete budoucí stavebníky od spolupráce s architektem (resp. architekty obecně) odradit. Nicméně v zájmu pravdivého obrazu skutečnosti je dobře, že jste takto „nekorektně upřímný".
Závěrem odkazuji na tento text: http://archiweb.cz/contact.php

názor laika erdeco 24.02.16 11:37
Dovolím si vyjádřit se jako laik. Zdůrazňujete tu, jak chcete, aby dům zapadl do dané lokality, která má specifického ducha. Ten dům tam stejně nezapadá - Vámi navržený dům je typická krabice, jaké rostou v současné době všude okolo jako houby po dešti. Co je tam prosím v souladu s daným místem? Snad tvar domu? Ono tam toho moc postavit a vymyslet ani nejde, protože je to ulice s typickými dělnickými domky. Osobně bych na takovém místě bydlet nechtěla a neshledávám na něm ani nic úchvatného. Tyto řadové domy jsou vždy omezením a myslím, že jsou řešením z nouze. Točité schodiště je samozřejmě nesmyslné, kdo nemusí, tak ho nedává a Vy ho sem dáváte takto jako umělecký prvek...

Přidat příspěvek
Předmět:
Autor: Email:
Diskusní příspěvky vyjadřují stanoviska čtenářů, která se mohou lišit od stanovisek redakce. Všechny příspěvky musí být schváleny redaktorem dříve než budou zveřejněny.

Redakce archiweb.cz ctí v maximální možné míře svobodu slova, nicméně ve vyjímečných případech si vyhrazuje právo smazat nebo opatřit komentářem příspěvek, který se netýká tématu diskuse, porušuje platné zákony ČR nebo dobré jméno portálu, obsahuje vulgarismy nebo má reklamní charakter.
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Září 2017
arrow
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.