Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb
JAP
HLEDEJ v sekci     
HHstyle.com

Autor: Tadao Ando
Adresa: 6-14-5 Jingumae, Shibuya-ku, Tokio, Japonsko | mapa
Web: www.hhstyle.com
Realizace: 2004 - 02.2005 Užitná plocha: 470 m²
Zastavěná plocha: 211 m² Plocha pozemku: 353 m²

Nový obchod hhstyle.com / casa vypadá spíš jako zaparkovaný neviditelný letoun Stealth. Jan málokdo by uhodl jméno autora této obří origami z černého plechu. Tadao Ando je od sedmdesátých let pověstný svými přísnými formami a výhradním používáním skla a pohledového betonu. Postupem času Ando vyzkoušel také dřevěné konstrukce, ale že by se dokázal takhle odvázat, to by hádal jen málokdo.
Obchod hhstyle.com/casa leží na Cat Street v módní tokijské čtvrti Harajuku hned vedle dalšího už stávajícího obchodu hhstyle.com, který navrhovala Kazuyo Sejima. Nová prodejna kontrastuje nejen s dosavadní tvorbou Tadao Anda, ale svým povrchem, měřítkem a také barvou se výrazně odlišuje od svého nejbližšího okolí. Dalším fenoménem, který zde narozdíl od ostatních Andových staveb chybí, je přirozené světlo. Japonské zacházení se světlem je specifické. Vystačí si z málem. Necítí potřebu zaplavovat interiéry denní světlem jako my, ale u tohoto obchodu se o světelnou pohodu starají téměř výhradně reflektory (až na tři trojúhelníkové stropní světlíky). Úzká štěrbina podél chodníku slouží spíš jako výloha. Když vystoupáte po dvou betonových schůdcích, pak skrz tohle okno si můžete prohlédnout nabízený sortiment. Je třeba přiznat, že běžný zákazník tohoto obchodu asi nebude ostýchavě nakukovat “škvírou v plotu“. Na druhou stranu je třeba přiznat, že dům v těsné blízkosti obklopují spousty zašlých obchodů pro klientelu, kteří si nemohou dovolit většinou prodávaného zboží, a ti možná rádi nakouknou.
hhstyle.com je kombinací internetového a kamenného obchodu, jehož historie sahá do roku 2000. I když většinu objednávek tvoří online nákupy, tak fyzická přítomnost a možnost osahání si zboží dodává internetovému obchodu na důvěryhodnosti. Po vstoupení dovnitř uvidíte stejně ostře řezané rysy jako má obchod zvenčí. Tmavé hladké kovové pláty však uvnitř vystřídal bíle natřený vlnitý plech. Prodávané objekty (jako např. luxusní nábytek, svítidla a další bytové doplňky té nejvyšší kvality) jsou vystavovány v jediném velkoryse členěném prostoru s několika platformami pospojovanými schodišti. Středovému atriu dominují betonové rámy s trojúhelníkovými profily. Spíš než v klasickém obchodě si tu připadáte jako v galerii vystavují designové perly z 20. století.
Když půjdete dál ulici, tak za chvíli narazíte na všechny ty transparencí a slavnými architekty ověšené módní butiky světových návrhářů. Možná v reakci na ně se Ando rozhodl vytvořit něco od něj tak neočekávaného nebo naopak negací k jejich exhibicionismu poskládal masivní origami uzavřené samo do sebe. Nemyslím si však, že by tato stavba předznamenávala nové směřování Andovy architektury.
Autor: Petr Šmídek, 08.03.10
Návštěvnost: 57652 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Březen 2017
arrow
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.