Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Showroom Scuderia

Autor: QARTA ARCHITEKTURA s.r.o. | Tomáš Němec, Jiří Řezák, David Wittassek
Adresa: Čistovická 1707/98, Řepy, Praha, Česká republika | mapa
Web: www.scuderiapraha.cz
Realizace: 2016 Užitná plocha: 600 m²

Z hlediska corporate identity Ferrari a Maserati byly především předepsány druhy povrchů, materiálů a řešení jednotlivých detailů interiéru. Ale i zde, jako například u velkoformátové dlažby bylo na výběr ze tří předepsaných typů. Korporátní požadavky také například určují kolik má v jaké místnosti být použito obrazů, či polepů skla a podobných doplňků. Celkové pojetí interiéru je však naším řešením. Co se samotné stavby týče (jejího urbanistického i dispozičního uspořádání) to je také čistě naše řešení, do kterého Italové vůbec nezasahovali.
Stavba se od ostatních dealerských značek liší v čistém a jednoduchém designu s použitím luxusních materiálů. Propojení servisu a showroomu novým dvorem. Vytvoření veřejného předprostoru se zelení a lavičkami. Lehké vykonzolování jihozápadního rohu objektu dodává budově na lehkosti. Ostré a čisté tvary showroomu jsou inspirovány tvaroslovím automobilů Ferrari osmdesátých let. Vstup do objektu evokuje boční chladící sání legendárního Ferrari Testarossa. Urbanistické tvarování a zalomení objektu do tvaru V potom reaguje na zalomení ulice Slánská. Tímto lehkým natočením je zároveň dosaženo lepší vizibility obou částí bibrandového showroomu.
Fasáda je tvořena kombinací 4 m vysokého prosklení a hliníkovými fasádními kazetami, které jsou až 6 m vysoké. Tyto velké formáty jsou na výšku vždy provedeny v jednom kuse. Jiho západní roh objektu je nestandardně vykonzolován a navozuje tak dojem, že showroom levituje těsně nad zemí. Hliníkové kazety mají speciální odstín, který má tajné složení barev. Tento odstín mají výhradní právo používat pouze showroomy Ferrari a Maserati.
Interiér odráží renomé značek Ferrari a Maserati. Jedná se čisté a ladné linie s precizně provedeným detailem. Automobily jsou v interiéru vystaveny jako sochy. Shora jsou auta nasvícena přes barrisolové blány. Zbytek osvětlení prostor je řešen světelnými nikami. Prvky vystavované v konfiguračních místnostech, jsou umísťovány do světelných nik, které jsou potaženy kůží.
Nešlo pouze o návrh nového showroomu ale také o nové řešené celého areálu-dvora mezi stávající budovou servisu a showroomem. Háček byl v tom, že nájezd do areálu je o 3 metry níže, než vjezd do stávajícího servisu. Museli jsme tedy toto převýšení překonat pomocí různě tvarovaných šikmých ploch-ramp, na kterých se dá zároveň parkovat. Tyto rampy jsou ohraničeny pomocí opěrných stěn z pohledového betonu, ve kterých bude zároveň zabudované osvětlení. Nájezd do areálu bude vydlážděn reprezentativní velkoformátovou dlažbou. Díky 4 metry vysokým bezprahovým vstupním dveřím bude exteriér plynule přecházet do interiéru.















Zdroj: autorská zpráva
Vložil: Petr Šmídek, 22.08.17
Návštěvnost: 1109 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Září 2017
arrow
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.