Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     

Dostavba základní školy v Roztokách

Autor: Obermeyer Helika a. s.
Autoři: Petr Jileček, Libor Krištůfek, Vladimír Kružík, Tomáš Lapka
Adresa: Školní náměstí 470, Roztoky, Česká republika | mapa
Projekt: 2012 - 2013 Realizace: 2013 - 2014
Zastavěná plocha: 1750 m² Plocha pozemku: 3115 m²

Školní pozemek s historickou budovou školy je umístěn v západním závěru Školního náměstí, obklopeného původní zástavbou rodinných domů.
Objemové řešení dostavby naplňuje původní architektonický záměr vybudovat školní budovu se středním traktem a dvěma bočními křídly.
Novostavba levého křídla je navržena jako třípodlažní nepodsklepený objekt, dispoziční trojtrakt se středovou chodbou. Objemové a dispoziční řešení dostavby vychází z uspořádání stávající školní budovy. Všechna tři podlaží dostavby navazují na výškové úrovně podlaží stávající školy, aby byly pohyb a orientace uživatelů maximálně usnadněny. Stejně tak navazuje i zastavovací čára obou budov. Dostavba obsahuje kromě dosud chybějícího vestibulu 10 učeben, 2 volnočasové ateliéry, 2 sborovny, zasedací místnost a zázemí tělocvičny. Bezbariérový přístup do všech podlaží zajišťuje nově vybudovaný výtah.
Objekt tělocvičny s velkým sportovním a malým gymnastickým sálem je navržen jako přízemní objekt. Tělocvična je umístěna v nejvýhodnější možné provozní vazbě na školu a pozemek, prostorově uzavírá pomyslnou „U“ kompozici budov na pozemku, čímž odděluje školní předprostor od samotné školní zahrady.

ARCHITEKTONICKÝ KONCEPT 
Jednoduchost a účelnost jsou hlavními zásadami architektonického návrhu. Prosté kubické tvary dostavby, jednoduchá kompozice fasád a užití přírodních materiálů vedou k utvoření nadčasové architektury, která respektuje původní budovu, nikterak ji nepopírá, ale citlivě ji doplňuje.
Cílem návrhu je edukativním způsobem prezentovat školu skrze architekturu jako moderní a ekologicky založenou instituci. Edukativní přístup se do architektury dostavby promítá v několika rovinách:
Ekologie: Použití přírodních a přírodě blízkých stavebních materiálů, aplikace úsporných a ekologicky šetrných technologií - přirozené větrání, vyrovnaná bilance tepelných zisků.
Estetika a hravost: Graficky pojednané hlavní průčelí s reminiscencí školní tabule jako symbolu školní instituce, výtvarně-lezecká stěna tělocvičny, barevná škála uplatněná v interiérech.
Čitelná geometrie budovy, názornost fyzikálních principů: Výrazná geometrie hmot, fasádní spárořez založený na rovnoběžnosti, kruhové střešní světlíky vrhající eliptické stíny, sluneční hodiny na fasádě.

MATERIÁLY
Masivní dřevěné lamely se uplatňují v úrovni 2. a 3. NP v podobě pevného horizontálního peření, které plní mj. funkci stínění ateliérů.
Pohledový beton je v podobě prefabrikovaných panelů použit zejména na spodním pruhu fasády tělocvičny, s ohledem na blízkost plánovaného venkovního hřiště. Na jižním průčelí školy a na západní stěně tělocvičny se pak graficky pojednaný pohledový beton uplatňuje jako výtvarný prvek.
Copility jsou použity v celém obvodu budovy na úrovni parteru, na tělocvičně pak jako horní osvětlovací pás. Mléčné tvárnice poskytují dostatek měkkého denního světla, příjemně rozptýleného v interiéru.

KONCEPT INTERIÉRU 
Dominantou interiéru je monolitické točité schodiště propojující všechna podlaží, inspirované spirálou DNA. Realizované jeve výrazné růžovo-fialové barvě, aby jak tvarem, tak barvou tvořilo solitér uprostřed volného prostoru. Svým tvarováním má působit jako názorná geometrická pomůcka.
V chodbách a v ostatních společných prostorách je barevnost založena na bázi neutrálních odstínů – pohledový monolitický beton v kombinaci s bílou omítkou. Kontrastně jsou v nikách na úrovni druhého a třetího podlaží osazeny zabudované skříňky žáků jednotlivých tříd, které barevně korespondují s podlahou přilehlé kmenové třídy. Tato výrazná barevnost pomáhá v dětech vytvořit pocit náležitosti k vlastní třídě a usnadnit jim orientaci.
Interiér školy nabízí řadu nových perspektiv a nečekaných momentů, zejména díky všudypřítomnému proměnlivému dennímu světlu. Nejmarkantnější je jeho efekt ve výtvarném ateliéru s trojicí velkých kruhových světlíků, v chodbě nejvyššího podlaží osvětlené šedovými světlíky či ve foyer oddělujícím dostavbu školy od objektu tělocvičny, kde velkoplošný střešní světlík evokuje dojem venkovního prostoru.
Stavba
Osvětlení
HALLA, a. s.
Zdroj: Helika a.s.
Vložil: Tisková zpráva, 06.02.15
Návštěvnost: 33047 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
Pěkné, ale ... Michal 06.02.15 10:05
obrázky vs. výkresy Kaker 07.02.15 18:35
fajn, kalinka 07.02.15 20:03
ok Peter Koman 09.02.15 03:02
perfektni prace pavlik.t 10.02.15 18:35
Skluzavka Anousek 12.02.15 08:50
moderní škola? Vít Polák 12.02.15 10:20
Skvelé Matej Farkaš 12.02.15 14:30
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Říjen 2017
arrow
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.