Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Mezinárodní letiště Barajas
Aeropuerto Adolfo Suárez Madrid-Barajas

Autor: Rogers Stirk Harbour + Partners | Richard Rogers
Spoluautor: Estudio Lamela
Adresa: Aeropuerto de Barajas, Avenida de la Hispanidad, Madrid, Španělsko | mapa
Web: www.aena-aeropuertos.es
Investor: AENA
Náklady: 1 238 000 000 Euro Projekt: 1998-99
Realizace: 2000-06 Soutěž: 1997
Užitná plocha: 1150000 m²



Projekt čtvrtého terminálu mezinárodní letiště Barajas získala na základě soutěže uspořádané v roce 1997 kancelář Richard Rogers Partnership společně se španělským ateliérem Estudio Lamela a dvěma inženýrskými společnostmi TPS (Anglie) a Initec. Zadavatel, kterým byl Španělský národní letištní úřad (AENA), pověřil architekty tím, aby navrhli nové objekty, které budou významným rozšířením stávajícího letiště Barajas. Od prvního otevření letiště Barajas v roce 1933 následovalo několik dílčích rozšíření až se objekt stal příliš dlouhým a letiště si vyžádalo další prostor pro nový terminál, vedlejší budovy a dvě nové letištní plochy na severozápadním okraji.
Nový terminál vytvořil z Madridu významné evropské dopravní centrum a upevnil jeho pozici hlavní spojnice mezi Evropou a Latinskou Amerikou. Do pěti let se očekává, že v počtu odbavených pasažérů předčí i holandský Schiphol, který je druhým největším letištěm v Evropě. Mezi hlavní součásti projektu patří parkovací domy, hlavní terminál, satelitní a střední terminály o celkové rozloze kolem jednoho milionu čtverečních metrů a kapacitou odbavit ročně 35 milionů pasažérů. Po autorech se rovněž vyžadovalo, aby do svého návrhu zakomponovali automatický systém pro manipulaci se zavazadly, automatické transportní pásy k přepravě osob mezi hlavním terminálem a satelity, stejně jako zastávky vlaku a metra. Jedním z nezbytných soutěžních požadavků bylo napojit přímo k budově hlavního terminálu 40 vstupních bran pro pasažéry letící do zemi v Schengenu. Satelitní terminály pak slouží k odbavení mezinárodních pasažérů a některým vybraným letům v Schengenu. Poněvadž doprava v Schengenu vyžaduje být oddělená od mezinárodních letů, byla doplněna třetí úroveň a řada 'pohyblivých stojanů', které mohou obsloužit všechny tři provozy mezinárodních pasažérů i z oblasti Schengenu.
Rogers Stirk Harbour + Partners
Zdroj: autorská zpráva
Vložil: Petr Šmídek, 24.08.12
Návštěvnost: 17022 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Srpen 2017
arrow
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.