Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
1. soukromá železniční zastávka Varnsdorf - Pivovar Kocour

Autor: DOMYJINAK | Petr Šikola
Spoluautor: Jan Černoch, Jan Pustějovský, Hana Staroňová
Adresa: Rumburská ul., železniční trať 828 Dresden – Ebersbasch – Zittau – Liberec, Varnsdorf, Česká republika | mapa
Investor: Josef Šusta, Varnsdorf
Realizace: 2013

LOKALITA / CHARAKTERISTIKA ÚZEMÍ
První vlaková železniční zastávka ve veřejném prostoru a soukromé správě v ČR je situována ve zcela nové pozici u česko - německé státní hranice, v prostoru křížení železniční tratě 828 Dresden - Ebersbasch - Zittau - Liberec - Tanvald s komunikací Rumburská. Zastávka napojuje přilehlou část města Varnsdorf a areál Pivovaru Kocour na systém veřejné městské i regionální přeshraniční dopravní sítě.

ARCHITEKTURA / IDEA A KONCEPT
Idea řešení nástupištního objektu vychází z industriální atmosféry a historie místa, identifikace s varnsdorfským Pivovarem Kocour, ze souvislostí a návazností na drobnou architekturu a parterové úpravy v areálu pivovaru.
Koncept hmotového řešení jednoduché formy obrysu dvou proniklých pootevřených krychlí těží svou inspiraci z forem historicky užívaných dřevěných pivovarnických beden, pivních bas.
Z interiéru těchto proniklých krychlí, vystupuje souběžně s linií tratě do prostoru exteriéru masivní dřevěná lavice s popisem názvů železničních stanic, ukončená a nesená logem pivovaru - ocelovou "sochou" kocoura.
Koncept nástupištního objektu odkazuje svým materiálovým řešením - ocelovou konstrukcí, silnostěnným ocelovým plechem tl. 20 mm, určeným k rezivění v průběhu životního cyklu stavby - na industriální identitu místa. Silnostěnný ocelový plech je perforován kruhovými otvory ve tvaru loga pivovaru tak, aby umožnil poutavou distribuci světla do interiéru, naopak noční osvětlení lineárními LED pásky prosvěcuje loga perforací stěn do tmy exteriéru.
Podlaha přístřešku je řešena ocelovým zinkovaným pororoštem s komaxitovým povrchem, který postupným používáním získává zamýšlenou patinu - černá barva se v místech nejintenzivnějšího provozu u lavičky postupně stírá, prosvítá zinkování. Exteriér objektu je doplněn o bílou barvou stříkaný identifikační nápis s názvem "Pivovar".

ARCHITEKTURA / DISPOZIČNÍ ŘEŠENÍ

Interiér dvojice krychlí je zčásti otevřen výhledům na železniční trať, zčásti uzavřen vůči nepřízni počasí. Kromě lavice k sezení cestujících jsou v interiéru umístěny traťové jízdní řády v atypických polykarbonátových pouzdrech, otvírák na pivní lahve, schránka na pivní zátky. V zadní části exteriéru objektu je skryt uzamykatelný servisní instalační prostor pro nářadí na údržbu nástupiště zejména v zimním období a elektro výzbroj, také svod skrytého odvodnění střešních rovin.









Literatura
150 Kč
 

Zdroj: autorská zpráva
Vložil: Jan Kratochvíl, 17.03.14
Návštěvnost: 27799 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
nerozbitnost vs estetika tomcerny 21.03.14 20:12
Nádraží Bělotín Václav 16.07.14 15:20
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Březen 2017
arrow
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.