Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Obchodní centrum v Rožnově pod Radhoštěm

Autor: Kamil Mrva Architects | Kamil Mrva
Spolupráce: Jaroslav Holub, Lenka Burešová, Martin Jeřábek
Adresa: Nádražní ulice, Rožnov pod Radhoštěm, Česká republika | mapa
Web: www.slug.cz/roznov
Investor: SLUG a.s.
Projekt: 2003–2004 Realizace: 2005–2011

Na stavební parcele se původně nacházela budova s knihkupectvím, přízemní objekt herny a z větší části byla prolukou.
Nové obchodní centrum sestává ze zrekonstruované stavby s fasádou z režného zdiva a dvojice nových objemů. Při návrhu jsme se snažili sladit dva protichůdné zájmy: maximálně využít stavební pozemek a zároveň dosáhnout toho, aby součástí obchodního centra byl kdykoliv přístupný veřejný prostor s pavlačí. Takto řešené domy kdysi v Rožnově pod Radhoštěm stávaly. Proto je novostavba rozdělená na dvě dvoupodlažní hmoty, mezi kterými se nachází pasáž zakrytá skleněnou střechou. V přízemí a patře se nachází různě velké obchodní prostory, které se do ulice i pasáže otevírají velkoformátovým prosklením umožňujícím nejen pohled do interiéru, ale i řadu zajímavých průhledů skrz celé obchodní centrum.
Původní objekt knihkupectví byl stavebně upraven a napojen na novostavbu. Nad přízemím s fasádou z režného zdiva vznikla dřevěná nástavba, byl otočen sklon pultové střechy a plastová okna vyměněna za dřevěná. Nyní je tento dvoupodlažní objekt a část přízemí novostavby využíván jako atraktivní kavárna.
Materiálově a architektonicky soubor jak navazuje na historickou zástavbu (využití přírodních materiálů – dřeva, cihly a kamene), tak je i současným přínosem do širšího kontextu. Novostavba je navržená tak, aby v interiérech vynikl pohledový beton v kombinaci s dřevěnými podlahami a podvěšenými sádrokartonovými podhledy. Exteriér je řešen jednoduše a čistě.  Záměrem architekta i investora je ponechat fasády i okna bez výraznějších reklamních poutačů a polepů; dominantní by měly být proskledné plochy, díky kterým se naskýtá nerušený pohled na vystavené zboží.

Literatura
 

Projekt
Fotografie
Studio TOAST
Zdroj: Autorská zpráva
Vložil: Martin Rosa, 08.06.11
Návštěvnost: 70738 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
...Hm,... šakal 08.06.11 11:34
A co architekt? Jan Pavel 09.06.11 08:26
Nezbývá než investorovi a architektovi popřát hodně štěstí Lenka Štěpánková 09.06.11 08:32
Najemci radek horyna 09.06.11 11:42
Re: Nájemci Petr Šmídek 09.06.11 13:33
nejlepší věc v našem městečku Tonda 21.10.11 10:14
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Prosinec 2017
arrow
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.