Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     

C15a - pontonová cyklolávka

Autor: Jan Kadlas
Adresa: Staré Město, Praha, Česká republika
Projekt: 2010

Tak nám konečně propojili slepý konce pravobřežní cyklostezky, paní Müllerová! A je to zážitek: Jedete takhle z Podolí do Karlína a za Klotyldou vás to uhne do vody! Nebojte, plave to celý na pontonech, jako starej Galatskej most v Cařihradě. Protáhne vás to dírou skrz Mánesa, tam cesta visí nad stavidly, vidíte je krásně zblízka, pak koukáte, co se právě děje na Žofíně. Pak se kocháte výhledem na Hradčany a letmo zkontrolujete co se děje na Lávce. A pak je to nejlepší, kontakt s řekou je úžasnej: přejedete hranu a po jezu dolu a jak vás to trochu pošťouchne, tak vám kola najednou začnou hrát Smetanovu Vltavu, znáte tu pasáž kočka leze dírou, ne? Jsou tam v cestě vyfrézovaný takový různý vroubky a jak přes to jedete tak to dá dohromady tu melodii, jako bílý pruhy na dálnici abyste neusnuli; A pak středověk: okolo pilíře Karlova mostu, kolem přístaviště šup pod oblouk Juditina mostu a tunelem skrz křižovníky. Pak už jen pod Mánesovým mostem a dojedete na náplavku Dvořákova nábřeží na pevnou zem. Nejlepší je, že tam nesměj chodci a nemusíte se bát, že někoho srazíte. A víte z čeho je to udělaný? Základ jsou vyřazovaný vojenský pontony PMS co je teď nahrazuje NATO Standard Ribbon Bridge. To je výhodný, rychle se to staví, opravuje, vyměňuje a kombinuje. Prostě vychytávka!
Průvodní text Pínač&Penož

Poznámky:

1) Ochrana před povodněmi:
Existuje nařízení / opatření, kdy při určité hodnotě průtoku vody ve Vltavě – zhruba když se mění první stupeň ohrožení povodní na druhý – je nutno vyčistit tok Vltavy od všech lodí, pontonů, přistávacích mol – a odvléci je na chráněná kotviště (Císařská louka, Holešovický přístav) v časovém horizontu minut max. jednotek hodin. Aby se zabránilo nebezpečí, kdy se plovoucí těleso vzpříčí a poškodí nějaký majetek buď mechanicky, nebo tím, že lokálně vzduje vodu a ta pak ničí.

Obecné řešení A: odvlečení celého tělesa po částech do chráněných kotvišť
Obecné řešení B: rozebrání a vytažení na břeh (současné použití jako ochranná
protipovodňová  bariéra)

Nabízené materiálové řešení s využitím vojenských pontonových mostových souprav umožňuje odvléci celé těleso cyklostezky do chráněných kotvišť: Pontonová mostová souprava je komplexní ženijní systém, vybavený i vlečnými čluny pro vybudování / demontáž mostu – vždy jeden člun obhospodařuje na jeden úsek (soulodí) – ca 53 m. Tyto čluny mohou být použity i pro cyklostezku. O celkové vhodnosti PMS pro cyklostezku lze samozřejmě polemizovat. Jistě by bylo předmětem následného detailního technického řešení

2) Uživatelská bezpečnost – zábrana před spadnutím do vody:
Vycházím ze skutečnosti, že pražské náplavky nejsou kromě některých zvlášť exponovaných vybaveny zábradlím. To znamená, že se předpokládá určitá zodpovědnost veřejnosti. Stejnou zodpovědnost a mezilidskou slušnost předpokládám i při používání cyklostezky (protijedoucího slušně pozdravit a bezpečně se vyhnout).
Proto je záměrem opatřit stezku jen nejnutnější možnou ochranou proti spadnutí, která plní účel, protože to souvisí s dalším bodem (3). Předpokládám, že i určitá míra respektu před potenciální nehodou může posloužit k opatrnějšímu a slušnějšímu chování uživatelů, které samo o sobě je nejdůležitějším faktorem pro bezpečný provoz.

3) Ochrana dotčených památek z hlediska dalekých pohledů:
Samotné těleso stezky se vznáší těsně nad hladinou – z dalekých pohledů na hranici postřehnutelnosti. Jediný prvek, který se viditelně může projevit, je zábrana proti spadnutí do vody. Vlastní řešení této zábrany vyjde z kombinace (protichůdných ?) požadavků na bezpečnost a na ochranu památek.

4) Fyzická ochrana dotčených památek:
Kotvení do zvlášť významných historických památek lze dle situace řešit i neinvazivním způsobem (např. Karlův most – pilíř může být obejmut prstencem (lano) a kotva fixována do tohoto prstence. Pilíř zůstává nenarušen). Na jiných místech (nábřeží) předpokládám bodové kotvení do ocelových ok, zacementovaných do nábřežní zdi.

5) Financování:
Cyklostezka A2 – je část páteřní evropské dálkové cyklotrasy EV7 Nordkapp-Malta. Jeden z jejích nejnebezpečnějších úsekůse nachází právě v oblasti Starého Města – kdy na jednom pro kola nevhodném povrchu (kočičí hlavy) jezdí auta (mnoho aut) a tramvaje (mnoho tramvají). Projekt pontonové cyklostezky tento problém řeší.
Nabízí se tak možnost financovat záměr granty z fondů EU určených na rozvoj (cyklistické) infrastruktury, nebo i ze státního fondu dopravní infrastruktury. Společně se zisky z merchandisingu ϑ – v současnosti jsou v prodeji trička „pontonová cyklostezka“

6) Fakta:
Projekt vznikl jako příspěvek č. 71 do Městských zásahů Praha 2010 (www.mestskezasahy.cz)
Autor: PÍNAČ&PENOŽ – Jan Kadlas
Celková délka: 1942 m
Nosnost (dle tech. spec. PMS) : 20 t
Předpokládaná cena za bm materiálu při variantě PMS: 5 075 Kč*
Přepokládaná cena za materiál celkem: 9 855 000 Kč*

*) Týká se tělesa stezky - nezahrnuje položky nutné pro obsluhu a logistiku. Obecně jde o první odhad založený na dostupnosti a ceně klíčového materiálu (PMS), tak jak lze vyhledat např. na Aukro.cz


























Zdroj: průvodní text
Vložil: Petr Šmídek, 27.12.10
Návštěvnost: 59159 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
mě se to nelíbí johny 27.05.11 12:09
iracionální, rušivý element matěj 27.05.11 13:20
matěji, v čem je to iracionální? jan kadlas 20.03.12 10:27
Mám lepší nápad: robert 20.03.12 12:37
Mě se to líbí Honza 20.03.12 12:55
Výborný nápad Tomiq 05.04.12 10:16
Nápad? David 05.04.12 12:34
taky se mi to spíš líbí šárka 05.04.12 12:52
nutnost propojení steady 05.04.12 21:04
Jedná se pouze o dočasnou stavbu takyarchitekt 06.04.12 12:09
Hned na začátku Dr.Lusciniol 11.04.12 09:16
Nápad hezký...ale: Adam 25.04.12 19:25
...Prokristapána!... šakal 26.04.12 00:09
"lycrakožní" Dr.Lusciniol 26.04.12 14:09
...Jo tááák!... šakal 26.04.12 23:44
Nápad hezký, ale... Krutor 02.05.12 16:57
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Říjen 2017
arrow
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.