Jedna z mála větších realizací, ve které mohl otec moderní architektury Adolf Loos představit své nadčasové myšlení o architektuře, stojí v centru Vídně na Michaelském náměstí přímo naproti Hofburgu, vládního centra tehdejší rakousko-uherské monarchie. Právě tato situace probudila živou diskusi o stavu architektury na počátku tohoto století.
Roku 1908 publikoval Loos svou stať
Ornament a zločin. Hlavní dogmata představená v tomto díle zhmotnil do pevného skupenství právě v obchodním domě pro krejčovskou firmu Goldman & Salatsch. Obchodní piano nobile domu je v exteriéru obloženo mramorem a již na kompozici okenních otvorů můžeme sledovat Loosův raumplan. Horní patra jsou pojednána v čistě bílé omítce, jejíž prolamování okny připomíná oblíbené přirovnání "kanálové mříže", kterou můžeme mimojiné vidět i na
sídle DPmB v Brně na Novobranské. Kvalitní volba materiálů, prostorový koncept obchodních prostor, nadčasová fasáda a duchové oko velkého mistra zapsaly tento dům do análů světové architektury. Pravda vítězí...