Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
Muzejní sbírky Brandhorst

Autor: sauerbruch hutton | Louisa Hutton, Matthias Sauerbruch
Adresa: Theresienstrasse 35a, Mnichov, Německo | mapa
Web: www.museum-brandhorst.de
Investor: Bayerisches Staatsministerium für Wissenschaft, Forschung und Kunst
Náklady: 48 150 000 Euro Realizace: 10.2005 - 10.2008
Soutěž: 12.2002 Užitná plocha: 12000 m²
Obestavěný prostor: 68000 m³

Nové muzeum na mnichovském předměstí Maxvorstadt mělo podle architektonických návrhů i historických podkladů přímo lemovat Türkenstrasse. Kvůli vzrostlému stromořadí však muselo ustoupit o 8 metrů od uliční čáry. Podélnou hmotu muzea zakončuje zvýšená část, která se směrem do křižovatky k Theresienstrasse rozevírá a zkosené hrany při vstupu zesilují první dojem. Výška muzea odpovídá protilehlým budovám od Sep Rufa. V tomto rohu se nachází také vstup do muzea, což vytváří nejen symetrii k Pinakotéce moderního umění se vstupem obráceným do křižovatky ulic Türkenstrasse a Gabelsbergerstrasse, ale také podporuje urbanistické spojení s městskou čtvrtí Schwabing.
Narozdíl od pestrobarevného obvodového pláště jsou vnitřní prostory muzea koncipovány jako “bílé kvádry“ s neutrální atmosférou pro vystavované umění.
Slavnostní otevření nového muzea za 48 milionů Euro se uskutečnilo 21. května 2009. Umělecky ztvárněná fasáda muzejních sbírek Brandhorst patří k nezaměnitelnému rukopisu ateliéru sauerbruch&hutton, kteří ke svému návrhu připojili následující text: „Vnější plášť je složen z několika vrstev. Před spodní konstrukcí a tepelnou izolací se nachází horizontálně skládaný plášť z dvoubarevného plechu, jehož jemná perforace pohlcuje hluk automobilového provozu na ulicích Türkenstrasse a Theresienstrasse. Před tuto fasádu se zvýrazněnou horizontalitou bylo umístěno 36.000 svislých keramických tyčí (4cm x 4cm x 110cm), které mají glazuru ve 23 různých barvách. Tyto keramické prvky rozdělené do tří souborů s různou barevností a odstínem (světlý-střední-tmavý) jsou rozmístěny do třech rovin, aby vznikl optický dojem, že se dům skládá ze tří samostatných do sebe zasunutých objemů. Plošně se projevují horizontálním i vertikálním překrýváním, kontrastem a mísením barev s celkovým účinkem, jako by se vnější stěny domu chvěly a téměř dematerializovaly. Struktura fasády se navíc při každém pohybu pozorovatele proměňuje. Mezi šikmým pohledem, kdy svislé keramické tyče splývají do jedné masivní plochy, a čelním pohledem, u kterého se minerální plášť odkryje a učiní patrným dominantní horizontálně členěné pozadí, spočívá nespočet variací mezi materialitou a konstrukcí. Barevné skupiny se při pohledu z dálky slučují do jednoho neutrálního barevného tónu, každý v jiné světlosti a barevné složce. Zblízka se toto pole znovu rozpadá do jednotlivých barev.“

Literatura

Autor: Petr Šmídek, 30.09.09
Návštěvnost: 47881 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Červen 2017
arrow
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.