Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     
New Museum of Contemporary Art

Autor: SANAA | Ryue Nishizawa, Kazuyo Sejima
Adresa: 235 Bowery, New York, USA | mapa
Web: www.newmuseum.org
Realizace: 2004-07 Soutěž: 2002

The New Museum of Contemporary Art je prvním velkým muzeem, které bylo postaveno v downtownu newyorského Manhattanu. Stojí na místě bývalého parkoviště na ulici Bowery. Muzeum vzniklo v roce 1977 a v průběhu let se stalo vůdčím muzeem současného umění v New Yorku. Je jediným newyorským muzeem, které se věnuje vystavování digitálního umění a experimentálního videa. Na výstavách představuje exponáty z celého světa. V roce 2002 se muzeum rozhodlo opustit stávající sídlo v SoHo a zdvojnásobit výstavní plochy. V následné soutěži na novou budovu zvítězil japonský tým Sejima and Nishizawa and Associates (SANAA).
Budovu Nového muzea tvoří sedm podlaží-výstavních boxů. Prostorový koncept budovy spočívá ve vzájemném půdorysném posunu boxů a v proměnách jejich velikosti. Tento motiv není v díle SANAA nový, nýbrž navazuje na pionýrské realizace Malého domu (Tokio-Aoyama, 2000) a obchodního domu Christian Dior (Tokio-Omotesando, 2003). Motiv chaosu podlaží v půdoryse i v řezu byl v případě newyorského Nového muzea umocněn výškou struktury a byl vycizelován použitím minimalistického obvodové pláště. Stříbřitě galvanizované obkladové panely tahokovu s náramnými oky zahalují boxy galerií do elegantní efemérní slupky.
Muzeum kromě výstavních sálů v sobě ukrývá přednáškový/divadelní sál, knihkupectví, dílny/učebny, knihovnu, media-centrum, kavárnu a v nejvyšším patře vyhlídkovou střešní terasu.
"Řešení vyplynulo z dlouhého období pokusů a omylů. Vytvořili jsme mnoho pracovních modelů založených na požadavcích Nového muzea a regulačních omezeních parcely. Nejdříve jsme vyvinuli koncept samotných boxů - každý z boxů představuje specifickou součást stavebního programu muzea. Následně jsme experimentovali s posunem boxů tak, abychom vytvořili interiér muzea více užitný a otevřený, s větším vlivem denního osvětlení a s rozmanitější nabídkou výstavních ploch.
Navrhli jsme budovu zevnitř ven, řídili jsme se primárně potřebami muzea. Vzhledem k druhu umění, které muzeum vystavuje, a k užívanému kurátorskému přístupu jsme chtěli vytvořit jednoduché výstavní prostory bez sloupů a s velkými možnostmi pro jejich uspořádání respektive členění. Nemyslíme si, že by budova muzea měla konkurovat nebo svým výrazem přebíjet umělecká díla v ní vystavovaná, obzvláště v případě, když se jedná o současné moderní umění. Proto jsme se snažili vytvořit prostory, které jsou pro návštěvníky přitažlivé, ale zároveň nekomplikované." Sejima&Nishizawa

Literatura
 
 

Autor: Jan Kratochvíl, 30.01.08
Návštěvnost: 72223 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
půdorysy petr.h 02.02.08 22:41
nosny sys. Miroslav Peterka 11.02.08 13:12
nos.sys. robert 11.02.08 14:13
ocel ales 11.02.08 16:54
a-ha robert 12.02.08 07:00
ocel ales 12.02.08 07:57
foto interieru eiben 18.02.08 18:54
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Březen 2017
arrow
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.