Do not follow this link, or your host will be blocked from this site. This is a spider trap.
PŘIHLÁSIT SE  (trvale)
Uživatel:
Heslo:
Zapomněli jste heslo?
Registrace nového čtenáře
archiweb

HLEDEJ v sekci     

Condominium Trnovski Pristan

Autor: Sadar Vuga Arhitekti | Jurij Sadar, Boštjan Vuga
Adresa: Trnovski Pristan 22, Lublaň, Slovinsko
Investor: Begrad D.D.
Náklady: 4 000 000 Euro Realizace: 2002-04
Užitná plocha: 4010 m² Zastavěná plocha: 1365 m²
Plocha pozemku: 4640 m²



Kondominium je dvoupatrový nájemní dům s patnácti individuálně navrženými byty, vstupní lobby, vnitřní zimní zahradou a venkovním letním atriem. Základní hmota domu je nazrušena, rozdělena a nemonolitická, což usnadnilo osvětlení všech bytů a větší propojení interiéru s vnějškem za pomoci teras, vykonzolovaných balkonů a zimních zahrad. Rozčleňování hlavního objemu stavby pokračuje v nepravidelném rytmu balkonů, které vyčnívají daleko od stavby směrem do zahrady. Dělení dosahuje svého vrcholu v kompozici fasády, kterou tvoří vícebarevná mozaika z keramických dlaždic a naddimenzované černé kovové rámy lemující okna a balkonové dveře z pomerančovníku. Výsledný požadovaný efekt fasád obytné stavby známé jako Kondominium Trnovski pristan byl docílen za pomocí techniky pixelizace: zamýšleli jsme totiž vytvořit něco, co by se na první letmý pohled mohlo zdát jako za hranicí běžné představivosti. V očích pozorovatele jsme posunuli vnímání ve velikosti stavby (to je proč Vám stavba zpočátku připadá něčím neznámá) a zároveň se pokoušíme zavést úplně nově se rodící vztah mezi stavbou a jejím bezprostředním okolím. Velké okenní otvory se svými širokými černými rámy jsou mezi sebou vzájemně propojeny a vytvářejí tak něco, co se může jevit jako důležitá součást konstrukce budovy. Vypadá to, jakoby vzájemně spojená okna defragmentovala hmotu stavby a zároveň tvořila podpůrnou část domu, což se samozřejmě nesmysl. Mezi tuto těžkou strukturu okenních rámů jsme natáhli lehkou membránu zhotovenou z keramických dlaždic tak, aby pixelizace změkčila okraje mezi tmavými okny a jasnou, světlou keramickou clonou. Ve dne, kdy se sluneční světlo odráží od oken, působí skleněné plochy také tmavě. Černé pixely keramických dlaždic zjemňují okraje oken a vážou je ke světlé keramické membráně. Při vzdáleném pohledu na stavbu se účinek ještě zvětší. Světlé pixely (většinou žluté) keramických dlaždic znovu obnovují dialog s “přirozenými pixely“ tvořenými z vrbových listů a zbývající zelení podél nábřeží. Tímto způsobem se tzv. “dům mlok“ adaptuje do svého okolí a současně vytváří nový kontext.
Zdroj: autorská zpráva
Vložil: Petr Šmídek, 10.04.07
Návštěvnost: 50961 čtenářů
Sdílet: 
Poslat odkaz na tuto stránku e-mailem
Vaše jméno Vaše emailová adresa
Váš vzkaz
Na tyto adresy (oddělte čárkou)   
Komentáře
Předmět Autor Datum
show all comments add comment
Burza práce
Aktuálně
Kalendář akcí
arrow
Říjen 2017
arrow
Denní zprávy
e-SHOP
BLOG - poslední články
Poslední komentáře
BLOG - poslední komentáře
TOPlist © archiweb.cz 1997-2017
Všechny materiály zveřejněné na těchto www stránkách podléhají autorskému zákonu (č.121/2000 Sb.). Publikování nebo šíření obsahu je bez písemného souhlasu provozovatele zakázáno.
archiweb.cz využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ČTK.