Hmotová kompozice vychází z přibližně čtvercového půdorysu s připojenou nízkou provozní a technickou částí. Výrazným výtvarným prvkem je zde zvýraznění vertikály a využití ušlechtilých materiálů v interiérech (mj. maramorový katafalk). Budova díky tomu působí velice monumentálním a důstojným dojmem. Ten je navíc umocněn i vzrostlými stromy a popínavými rostlinami, které ji z velké části zakrývají.
"Situace: Disposice ústředního hřbitova založena jest na principu dvou vstupů. Tato myšlenka aplikována jest i na projekt obřadní síně. Tímto rozvrhem zachovány jsou všechny stromy na staveništi a spjaty jsou s budovou v jeden architektonický celek.
Provedení stavby (interiér): Prostora obřadní síně má míti jednotné a klidné světlo. Tohle je docíleno zasklením cihlami Prismat, vloženými do vysokých a úzkých otvorů okenních. Čtyři dvojice sloupů nesou plochý strop. Jemné tóny malby. Katafalky obloženy černým mramorem, kov na kandelábrech černý, žárovky v bílých koulích. Dlažby kol katafalků bílá. Okolo podlahy deseticentimetrový nízký soklík z mramoru. Schody na galerii opět z téhož materiálu jako dlažba, madlo kovové s černým leskem. Vstupní vrata z kovaného železa, zasklená průhledným sklem.
Provedení stavby (exteriér): Část fasády bude zároveň se zděním obložena cihlami žlutého tónu z prvotřídní kombinované keramické hlíny. Obkladačky jsou částí zdiva, nikoli nalepeny na zdi. Jejich barva i vnější zrno trvají beze změny. Druhé části zdiva jsou kombinovány se zdivem betonovým. Vnější vrstva betonu jemnějšího zrna, betonování do hoblovaných prken. Po odbednění budou jen případné nerovnosti opracovány na způsob mostní konstrukce. Barva přírodní beton. Oba způsoby zdiva dávají dokonalé záruky dlouhého trvání, nepotřebují oprav ani udržování a pro svou technickou upřímnost jsou jedině důstojným materiálem k veřejné stavbě za předpokladu, že z finančních důvodů nelze použíti lepších materiálů (kamene, kovu)."
Zdeněk Kudělka: Bohuslav Fuchs, NČSVU, Praha 1966, s. 63